Czy po wymianie opon dokręcacie koła po przejechaniu 50-150 km? Wymieniłem gumy na zimowe i wulkanizator mi powiedział, abym nie zapomniał dokręcić kół po przejechaniu małego dystansu. Jestem laikiem motoryzacyjnym, więc byłem tym mocno zdziwiony. Robicie to? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Wystarczy, że zwykłym kluczem dokręcę śruby? Wiem, ze nakrętki są wkręcane odpowiednią siłą za pomocą klucza dynamometrycznego, którego z resztą nie posiadam. Nie chcę niczego zepsuć, źle dokręcić lub za mocno, więc szukam porady u Was. Z góry dziękuję :)
podjeżdżasz do wulkanizacji i prosisz żeby dociągnęli, w minutę załatwione. Albo kupujesz klucz dynamometryczny, ustawiasz na odpowiednią wartość, którą znajdziesz w internecie albo w instrukcji serwisowej i dokręcasz sam. Też w minutę załatwione.
Wymieniam sam, dokręcamy zgodnie z instrukcją na 120 NM. Po paru dniach sprawdzam czy nic się nie poluzowało, ale to raczej z przezorności a niżeli jakiegoś doświadczenia.
@bidzej: no racja. Czowiek jest zawodny. Jak sam zmieniam to na koncu sam jeszcze robie kolko w kolo auta i sprawdzam kazda srube, bo sam nie jestem pewny czy przypadkiem nie pominalem jakiejs :D.
#motoryzacja #samochody #mechanika #mechanikasamochodowa
Dokręć najmocniej jak możesz i śpij spokojnie
@unthinkabl3: tak
podjeżdżasz do wulkanizacji i prosisz żeby dociągnęli, w minutę załatwione. Albo kupujesz klucz dynamometryczny, ustawiasz na odpowiednią wartość, którą znajdziesz w internecie albo w instrukcji serwisowej i dokręcasz sam. Też w minutę załatwione.
Bez deptania girami po kluczu
nie dokręcałem
Nie trzeba. O ile kola sa poprawnie zamontowane i dokrecone oraz sprawne technicznie to nie maja prawa sie odkrecic. Pisze o tym nawet niemiecki ADAC.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/sicherheit/radmuttern-nachziehen-reifenwechsel/