Wpis z mikrobloga

Wykopkowi inwestorzy, wypowiedzcie się.

A) Sprzedawać stare orlenisko z ceną zakupu ~60 zł żeby nadpłacić 20% hipoteki na stałej stopie 5,94%,

B) trzymać akcje pod dywidendę i potencjalny wzrost wyceny?

Stała stopa do końca 2027 roku, obecna rata krechy to jakieś 19% miesięcznego budżetu, po nowym roku możliwe że zbiję to do poziomu 15%.

#gielda #nieruchomosci #orlen #meczennicypkn
  • 17
@b7kj nie znam się, ale ogólnie stopy w ciągu najbliższego roku dwóch powinny spadać. Czy nie lepiej nadpłacić przy niskich stopach?

Nie chce wprowadzac w błąd, ale jedynie się dowiedzieć
@b7kj: ja wszystkie nadwyzki wale w kredyt, to pewna stopa zwrotu i bez podatku Belki. Do tego pewnie masz jakies ubezpieczenia na zycie etc, wiec koszt jest realnie wiekszy niz 5,94. Jak placilesz w jednej transzy to chyba po wczesniejszej splacie musza oddac proporcjonjalnie kase - mi przynajmniej oddali po splacie calkowite. Ciezko to przebic gielda w long runie.
via Android
  • 1
@koojon nadwyżki mam i tak i tak, to leci w nadpłacanie na bieżąco. Kasa z akcji to odrębny temat.

Ubezpieczenie od utraty pracy miałem doliczone do wziętego kapitału na 4 lata. 2 lata już minęły, a kredytu nie uda mi się spłacić w całości w przeciągu kolejnych 2 lat, niezależnie od tego czy pchnę teraz to co mam na giełdzie w nadpłatę czy nie, więc na odzyskanie kasy z ubezpieczenia nie ma
Ubezpieczenie od utraty pracy miałem doliczone do wziętego kapitału na 4 lata. 2 lata już minęły, a kredytu nie uda mi się spłacić w całości w przeciągu kolejnych 2 lat, niezależnie od tego czy pchnę teraz to co mam na giełdzie w nadpłatę czy nie, więc na odzyskanie kasy z ubezpieczenia nie ma szans.


@b7kj: Chodzi raczej o to, że składka tego ubezpieczenia jest pewnie zależna od obecnego kapitału do spłaty,
Czy nie lepiej nadpłacić przy niskich stopach?