Wpis z mikrobloga

Ile kosztuje sensowny, nowy skuter elektryczny? Czyli nie jakaś zabawka chińska tylko coś co pojedzie bez problemu 60km/h pod górkę, będzie miało zasięgu ze 100-150 km który nie spadnie w zimę do 20 km, będzie bezpieczny i bezawaryjny.
Nie znam się na markach i technologiach, potrzebuje porady na co zwracać uwagę i czy to w ogóle ma sens aby dojeżdżać do pracy 20 km w jedną stronę codziennie.

#skuter #skutery #ev #motoryzacja
  • 10
  • 0
@Zarzutkkake: w sensie?
@abraca przecież skuter którego producent deklaruje 70km zasięgu przejedzie max 40 km a ja chcę mieć zapas pozwalający na swobodne użytkowanie go bez wyrzeczeń

Np. https://iamelectric.pl/produkt/motocykl-elektryczny-sunra-robo-s/
Zasięg 120 km, prędkość max 80km/h, cena 13k zł, brzmi sensownie ale nie mam pojęcia co to za firma, czy technologia jest ok, czy reszta parametrów jest spoko. Potrzebuje wsparcia kogoś kto ogarnia temat ;)
@witam12 nie wymyślono takiej technologii by dało radę ją upchać w skuter, tj aby mieć realny zasięg 160km i prędkość jakieś 60km/h to biorąc pod uwagę przeciętny skuter mający aku 60V i 20Ah osiągający prędkość max 45km/h z silnikiem o mocy 2kW i zasięgiem maksymalnym 120km przy założeniu, że ważysz około 60 - 70kg i jedziesz po idealnie równym terenie bez wiatru to przy twoich wymaganiach potrzebujesz baterii minimum 60Ah, aby jechać
@witam12: jeździłem rowerem elektrycznym który że mną ważył 100kg. Miał silnik 0.5kW pod strome górki nie wjeżdżał wcale, a na takie jakie są na drodze po której jeżdżą samochody często nie przekraczał 6km/h

Ty chcesz 60km/h pod górkę. Gdzie sam skuter waży 105kg dodaj człowieka i to że silnik ma 3kW to to pod górę nie pojedzie szybciej niż 20km/h jakbym miał strzelać

Jeszcze wez pod uwagę że za 13k możesz
  • 0
@Zarzutkkake: dobra to zadam pytanie inaczej.