Wpis z mikrobloga

Hej Mirki


Szybkie pytanie odnośnie zabezpieczenia/detallingu fury.
Sprawiłem sobie A4 z 2019 roku, 40k km nalotu - samochód głownie śmigał po mieście więc lakier był praktycznie bez jakichkolwiek odprysków czy większych rys. 


No właśnie…. Był…..

Zrobiłem tą fura 700km - głownie trasy + dojazd do działki na wsi gdzie właściciele terenów przy drodze mają gdzieś, że gałęzie/krzaki zachodzą na drogę - już zauważam, że zaczynam wyłapywać pierwsze odpryski z przodu (<=3mm) czy też pojedyncze ryski na boku od tych krzaków (raz już przekosiłem pobocza by mieć spokój ale nie uśmiecha mi się latać kosiarką co 3 miechy jeszcze nie na swoich działkach).

Stwierdziłem - DOŚĆ!



Udałem się do okolicznego punktu zajmującego się detallingiem (widać, że chłopaki nie z pierwszej łapanki patrząc po zrealizowanych projektach) i zapytałem czy są jakieś przeciwskazania na nałożenie ppf na całe auto przy stanie mojego lakieru (oczywiście uwzględniając jego renowacje/zaprawki)

Dostałem odpowiedź, że z tymi odpryskami może być ciężko bo nawet jeżeli rzuci się na nie zaprawki, to folia może uwydatnić miejsca tam gdzie one się znajdują + istnieje ryzyko, że przy zdejmowaniu folii może polecieć lakier z miejsc gdzie były ubytki i jest to raczej śliski temat.

I mam teraz dwie opcje:

- idę w zaparte i zlecam renowacja lakieru z zaprawkami oraz oklejenie całego samochodu PPFem <na własną odpowiedzialność> i mam spokój na najbliższe lata
- na chwilę obecną rezygnuję z PPFa i zlecam tylko samą renowacje lakieru z zaprawkami + ceramika 1-3 letnia (yep, zdaje sobie sprawe, że w niczym to nie zabezpieczy mi samochodu od strony mechanicznej). Po 2-3 latach, jak już nazbieram sporo skaz na lakierze to wtedy powtórne malowanie konkretnych elementów, korekta i PPF (zakładając, że wtedy nie miał już #!$%@? w ten samochód i nie będę się oglądał już za czymś innym ( ͡° ͜ʖ ͡°))

No i tak się glowię, którą z tych opcji wybrać....

#motoryzacja #detailing #audi
  • 18
@Byleth do folii fura musi być top gładka, ale ja odradzam w każdym wypadku. wygląda tragicznie, a na dodatek dla każdego jest to jasny sygnał, że najprawdopodobniej pod spodem działy się jakieś przykre historie do zamaskowania.
ceramika jest lux, felgi jeszcze zabezpiecz jak masz fajne i będzie baja
@Byleth jak nie zrobisz teraz, to już nie zrobisz. Za 3 lata to już 7 letnia fura. Gdybym robił dla siebie to teraz korekta i folia. Wykładka w jakaś drobnicę pod folią. Za 3 lata zrywasz , szybka korekta i auto wygląda świeżo, mimo trudnego dojazdu. Jeśli tylko trasy, to korekta i powłoka, nawet one step. Cieszysz się fajnym autem bez zastanawiania czy nie doszła nowa rysa, a auto ogólnie wygląda wow
@trzyakordy ale ppf to folia przezroczysta, wszystko przez nią widać co się działo pod spodem.

@Byleth jak dobrze zrobią zaprawki (zalewanie kilku warstw, szlifowanie na gładko i polerowanie) to rzeczywiście może wyglądać źle ale nie będzie tego dużo to położyłbym ppf. Mieli też rację co do tego jest możliwość przy zrywaniu, że odejdzie lakier z zaprawek i to taka możliwość zakrywająca o pewność. Zadaj sobie pytanie ile lat tym samochodem będziesz jeździć
@vlodek2532: A zapytałeś się ile kosztuje ppf na całe auto? xD

Folie to się zakłada na przód auta. Całe auto to marnotrawienie hajsu. W dodatku jak już masz odpryski to jest problem, który już znasz.

Jeśli masz odpryski na zderzaku to olać
  • 0
@cwlmod spokojna rozczochrana - pytałem się i cena była do przełknięcia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
<albo mówiąc dokładniej, mieściła się w średniej oklejenia całej gabloty - akurat mam porównanie bo wcześniej planowałem wzięcie bmw 3 z salonu i orientowałem się w temacie>

Folie to się zakłada na przód auta. Całe auto to marnotrawienie hajsu. W dodatku jak już masz odpryski to jest problem, który już znasz.


Zgodziłbym się
  • 0
@trzyakordy: właśnie co do ceramiki - chłopaki mieli w garażu jakiegos starszego range rovera, już po korekcie i z nałożoną ceramiką 1-roczną. Damn.... w #!$%@? dobrze, to wyglądało! <a wspominali, że sam lakier był w dużo gorszej kondycji od tego na mojej furze>

Co do felg to juz inny dylemat gdyż poprzedni właściciel polakierował je proszkowo na kolor karoseri - same felgi wyglądają kocur ale jakoś nie przemawia do mnie czarna
@Byleth: Nie no, da się się zrobić zaprawki na odpryski i położyć na to folię. Ale studio musi mieć czas i kogoś kto ma umiejętności. Mi zaprawki wychodzą słabo, brakuje mi może trochę cierpliwości. Ale jeżeli studio ma jakiegoś magika, który takie zaprawki robił to może się udać :) - ale to musi kosztować extra bo "czas to piniądz"

Przy takim przebiegu problematyczny będzie brud/piasek, który będzie się sypał z różnego
  • 0
@Foxio z tego co pamiętam to zawołali 13k-15k netto - przód (maska zderzak itp) z plotera, a reszta z wycinki ręcznej.
Co do dachu to nie dopytywałem - założyłem, że całość to całość xD
Tak samo nie wnikalem jaka folia byłaby uzywana.
@Byleth: Mam A4 z 2023 z nalotem 4k i też mam już pierwsze zarysowania. Robiłem ceramikę, żeby łatwo się myło. Folia wychodziła za drogo. Sam wymieniasz kwotę 15k netto. Moja A4 45 TFSI katalogowo po rabacie warta była 250k brutto. Uważam, że przy takim aucie płacić 20k za folię ppf, żeby potem go z 5 lat sprzedać ciut drożej bo ma mniej odprysków i małych uszkodzeń eksploatacyjnych to słaby interes. Co
  • 1
@Pharos a powiem Ci, że jak szukałem samochodu na rynku wtórnym, to jakoś turbo mnie nie grzały oferty gdzie było wpominane, że samochód jest w PPFie - znaczy niby fajnie (lakier na pewno w lepszej kondycji) ale bardziej interesowała mnie konkretna wersja silnika lub wyposażenie wnętrza (no i cena)
Stąd aczej bym oklejał dla samego siebie - by dlużej cieszyć oko przy otwieraniu garażu.

Choć może to już takie #!$%@? z mojej
@Byleth: No pewnie że nie warto się ładować w ppf na całe auto.

Przyjmij że malowanie jednego elementu to 1000zl. Zderzaka nie licz bo on zawsze może być obtarty lub lekko walnięty i jego sie wymienia.

Zwykle a4 nie jest warte inwestycji ochrony lakieru. To nie wersja rs która kupują zapaleńcy i tam ważniejszy jest oryginalny lakier.

A tak apropo, nieskazitelnej historii szkodliwej samochodu . Ja pieszczę swoje auto na maksa
@Byleth: Jak już chcesz folię, to warto rozważyć na przód auta: maskę, zderzak, lusterka. To dostaje najmocniej podczas jazdy. Robiłem folię na progach, rantach drzwi i teraz trochę żałuję, że nie wziąłem na pakietu przód, bo przy srebrnym metaliku okrutnie zbiera mikrozarysowania.

Moje subiektywne odczucia są takie, że tych 265 koni nie czuć. Pewnie się po prostu przyzwyczaiłem. Auto jest też całkiem przyzwoicie wyciszone, więc może to sprawia, że tych wrażeń
  • 0
@Pharos z tym wyciszeniem coś może być na rzeczy.
Jeszcze nie tam dawno dojeżdżałem do roboty też A4, tylko że B5 z '97, z wolnossącym potworem 1.6 pod maską utopionym w gazie.
Jak wbijalem na ekspresówkę i minęło te 5 minut zanim rozpędziłem się do 120km/h to buda się już tak telepala, a wiatr z szyb zagłuszał radio, że czułem się jakbym ujarzmial jakąś 500 konną bestie - pamiętam, że rozbudzało to
BTW. 45 TFSI here! <choć u mnie tylko 245hp mimo wersji już poliftowej z dotykowym ekranem w środku - te 260hp to wrzucali chyba od 2020/2021 więc trochę zazdro>


@Byleth: Od połowy 2020 bodajże trochę koni dodali. 245 na 265, 190 na 204 i coś tam jeszcze chyba. A z ciekawości, dotykowe ekrany w przedliftach normalnie występowały zdaje się. Bo rozumiem, że to pokrętło sprzed liftu masz? W 2020 jak wszedł
  • 0
@km00787 u siebie nie mam pokrętła, mam ten większy ekran i dodatkowo te nowe lampy więc niby wyprodukowany 10.2019 ale już lift 2020.

Właśnie widzę, że tam w/po 2020 coś grzebali - a to podbili trochę silniki, a to bezprzewodowy carplay/android auto od 2021 ale z rzeczy wizualnych chyba nic się już nie zmienilo
@Byleth: a to nie wiedziałem, że już w 2019 te ekrany większe wprowadzili. Ale zdaje się, że od lutego/marca wycofali już ze sprzedaży też po cichu manualne skrzynie w A4.