Wpis z mikrobloga

Mirasy pytanie do eksperta, golf 4 2.0 benzyna, z samochodem taki problem, bardzo ciężko odpala po odpaleniu dodanie gazu kończy się ze silnik zgaśnie, to samo na lpg, choć mam wrażenie ze na lpg lepiej chodzi, na jałowych silnik się trzęsie od czasu do czasu obroty spadają prawie do zera strasznie się trzęsie i zgaśnie, sytuacja ustępuje w momencie rozgrzania się silnika, zaczyna chodzić jako tako da się jechać ale nie chcę się wkręcić powyżej 3-4k obrotów a tak czy siak zanim dojdzie do tych 3k to kilka razy się zadławi, błędy na vcds to wypadanie zapłonów każdy cylinder i błąd sondy lambda ta pierwsza przy kolektorze ale właśnie nie wiem czy ją podejrzewać bo check w tym aucie pali się od 7 lat XD Katalizatora nie ma pusta pucha, jak lekko muskam gaz to uda się go wkręcić na wyższe obroty i teraz mam pytanie, czy możliwe jest to ze uszkodzony jest regulator ciśnienia paliwa skoro na lpg dzieję sie to samo? Wymienione na ten moment cewka, kable, świece, sprawdzone całe podciśnienie wygląda na sprawę, po zdjęciu wężyka z regulatora (podcisnienie) auto rzuca silnikiem i po chwili gaśnie, auto ma 460k przebiegu więc może to już jego koniec, dacie rady co sprawdzić po kolei? Podciśnienia sprawdzone, lewe powietrze sprawdzone, ewentualnie zostaje do zrobienia dziura gdzieś w tłumiku, dwóch mechaników chce sonde zmienić na start, tez myślę zeby to spróbować ale tez nie chce wyrzucać hajsu w błoto bo kata i tak nie ma.
#mechanikasamochodowa #mechanika #vag #golf #golf4 #kiciochpyta
  • 15
  • Odpowiedz
@Tomekv23 brak kata nie dotyczy sondy sterującej i nie wpływa na jej pracę. Sprawdź czy dobrze czyta przepływ i ciśnienia, potem przejdź do diagnostyki sondy lambda, potem sprawdź czy pompa w zbiorniku DOBRZE podaje, czy przepustnica pokazuje zgodnie z prawdą, sprawdź czy lewego nie łapie. Sonda nr 1 powoduje złą pracę silnika, sonda nr 2 (odpowiada za błędy kata) nie. Podmień sondę nr1 i lecisz dalej.
  • Odpowiedz
@Tomekv23 pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki, jeśli sonda spi masz na 90% za bogatą mieszankę i od tego trzeba zacząć a nie z tym jezdzic...
  • Odpowiedz
  • 0
@pozpozi: @xyz_xyz Dziękuje wam za porade, po wykasowaniu błędow i przejechaniu okolo 20km błędy aktualne to
Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Signal too High
P0132 - 35-10 - -- Intermittent

Fuel Trim Bank 1 (Multi): System too Lean
P1128 -35-00 (Ten błąd pierwszy raz widzę, czytam o nim i ludzie piszą ze to od gazu?)

Dwa kolejne błędy to od lambdy b1 s2, pewnie macie racje, olalem sonde bo myslalem ze
  • Odpowiedz
@Tomekv23 skoro raportuje blad to raczej walnieta. Zobacz sobie jej wykres na wolnych obrotach powinna rysować sinusoide od np -~500mV do 500mV. Żeby łatwiej odkręcić to popałuj trochę auto ( ͡º ͜ʖ͡º). Jazda z uszkodzoną sondą może doprowadzić w skrajnym wypadku do dziury w tłoku..
  • Odpowiedz
@Tomekv23: grupa 031 tam powinny być wskazania sondy lambda przed katem.
Wartości powinny przeskakiwać od 0-1volta.
Tylko nie zaraz po odpaleniu tolko po jakieś dłuższej chwili. Sonda musi się nagrzać, żeby coś zacząć pokazywać. Od tego powinieneś zacząć.

Jak kata nie ma to błąd sondy za katem w kółko będzie.
  • Odpowiedz
@Tomekv23: Zobacz temperaturę płynu chłodniczego na zimnym silniku jaką widzie ECU (czujnik jest oddzielny niż dla licznika więc licznik może pokazywać dobrze).
Możesz też odłączyć sondę, odłączyć akumulatora na 15 minut aby korekty się skasowały (chyba jeszcze samochód jest z czasów gdzie odłączanie zasilania kasowało takie rzeczy).
  • Odpowiedz
  • 0
Po dodaniu gazu jest dopiero reakcja skacze między 0 a 8 napięcie spada do 0.300 ale co któreś przygazowanie nie zawsze
  • Odpowiedz
  • 0
Po mocniejszym przygazowaniu i spadnieciu na jalowe obrotu pracuje od -4.7 do 0 i cały czas się zmienia, napięcie tez od 0.300 do 1 volta mimo ze ciągle jalowe obrotu
  • Odpowiedz
@Tomekv23: Prawidłowe napięcie lambda to ~ 1,5 V. To co poniżej tego napięcia to w kierunku bogato, to co powyżej to w kierunku ubogo. Drobne skoki wokół 1,5 V są jak najbardziej normalne (1,480 - 1,520).

Mam nadzieję, że odczytane przez ciebie wartości nastąpiły już po nagrzaniu auta. Bo do momentu jak sonda się nagrzeje (ma wewnątrz siebie grzałkę) auto jest na ssaniu i wtedy mieszanka faktycznie bogata. Wtedy tych wartości
  • Odpowiedz
@Tomekv23: weź se ostygnięte auto takie po nocy, podepnij kompa, odpal silnik i zobacz kiedy przechodzi w tryb zamkniętej pętli - wtedy sonda zaczyna korygować mieszankę, nie wiem jak w tym silniku ale vagi generalnie bardzo szybko wychodzą z trybu otwartej pętli (czyli pracy według sztywnej mapy ze sterownika), u mnie w 1.4 dzieje się tak jak płyn chłodniczy osiągnie 15 stopni - wtedy se patrz w napięcia na sondzie ale
  • Odpowiedz