Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #volvo #d5
Może komuś wpadnie jakiś pomysł gdzie szukać problemu. Samochód po zagrzaniu, przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Następnie nie da się go odpalić przez kilka-kilkanaście minut. Kręci, nie odpala.
Co ciekawie po tym jak zgaśnie wystarczy wykasować błędy i znowu normalnie odpala.
Wg. komputera samochód nie może odpalić przez to, że ciśnienie paliwa jest za małe. Jednak jak wyżej pisałem, po wykasowaniu błędów znowu nabija normalnie ciśnienie.

Pompa paliwa jakby się kończyła to chyba inaczej by się zachowywała? Tak samo czujnik ciśnienia paliwa, chyba powinien wtedy ciągle błędne wartości podawać.
  • 25
@rurek49: skoro są takie losowe problemy to cem ecm moim zdaniem do wyjęcia i sprawdzenia, w poliftach w określonych vin z Cem w kształcie L problem z zamakającym cem na podszybiu - była potem zmiana obudowy cem
@rurek49: moj tez nie dymił, miał moc itp, przy ruszaniu nie gasł ale wyrzucał check engine i w diagboxie był błąd czujnika cisnienia paliwa
u mnie oczywiscie inny silnik, bo 1.6 hdi, ale common rail to common rail
finalnym winowajcą okazał sie wtrysk, a juz był sprawdzany egr/ pompa/ czujnik na listwie wymianiany ze 2 razy itp
zrób próbę przelewową dla swiętego spokoju, to powie conieco o wtryskach
@adwersarz: cema udało mi się już wtargać. Jednak nie ma na nim żadnych oznak zalania. Nawet zawilgocenia elektroniki. Będę i tak czyścił wszystkie styki kontaktem, może coś pomoże
@RozowaZielonka: zapiszę w takim razie wtrysk na liście "do sprawdzenia" :)
@citron: problem wyjadę się rozwiązany - a przynajmniej narazie zrobiłem jakieś 100km po okolicy próbując na wszelkie sposoby wywołać zgaśnięcie i póki co nic - pracuje normalnie
Zrobiłem dwie rzeczy na raz więc trudno mi oceni co dokładnie pomogło :D
1. Wyczyściłem wszystkie styki od bezpieczników/przekaźników/złącz wielopinowych w samochodzie. Trochę tego było, jednak każdy przeczyściłem dokładnie kontaktem smd
2. Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa

Raczej to to drugie, bo bardziej pasuje pod