Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #volvo #d5
Może komuś wpadnie jakiś pomysł gdzie szukać problemu. Samochód po zagrzaniu, przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Następnie nie da się go odpalić przez kilka-kilkanaście minut. Kręci, nie odpala.
Co ciekawie po tym jak zgaśnie wystarczy wykasować błędy i znowu normalnie odpala.
Wg. komputera samochód nie może odpalić przez to, że ciśnienie paliwa jest za małe. Jednak jak wyżej pisałem, po wykasowaniu błędów znowu nabija normalnie ciśnienie.

Pompa paliwa jakby się kończyła to chyba inaczej by się zachowywała? Tak samo czujnik ciśnienia paliwa, chyba powinien wtedy ciągle błędne wartości podawać.
  • 25
  • Odpowiedz
@rurek49: po przekręceniu kluczyka przed zapłonem powinno słychać przez chwilę jak pompa w zbiorniku dobija ciśnienia w przewodach paliwowych, jeśli miele długo to znaczy że jej wydajność spadła.
Jeśli jeździsz na gazie z małą ilością benzyny to łatwo zajechać pompę przez to że ma małe zanurzenie i przez to za słabe smarowanie
  • Odpowiedz
  • 0
@inzynier_robert: i dlatego jeden diagnosta specjalizujacy w volvo się już poddał. Obecnie jestem na etapie czyszczenia wszystkich styków w cem i bezpieczników :/
@citron: to zamówię w takim razie jakiś na podmianę
@2xpapanalepiku: to diesel jest. Muszę się przysłuchać. a żeby to zrobić to muszę zdemontować tylną kanapę to tak to słabo słychać w ogóle cokolwiek stamtąd

dzięki za wskazówki, to już coś, bo ja już
  • Odpowiedz
@rurek49: ogarnięty elektryk powinien dać radę pomierzyć twój obecny czujnik czy jest sprawny, po co wydawać kasę na nowy, chyba że to nie są jakieś giga koszta
  • Odpowiedz
@rurek49: niekoniecznie cały czas, po nagrzaniu może czujnik szaleć a jak ostygnie to zaczyna działać. Ja bym wymienił czujnik a potem szukał dalej(pompa) jak to nic nie da
  • Odpowiedz
@spoon22: Może być jeszcze np. uszkodzony regulator ciśnienia paliwa(częsty problem np. w starych hdi, może tutaj jest podobnie) i wtedy ma problemy z ciśnieniem czy chociażby zapchany filtr stary paliwa
  • Odpowiedz
@rurek49: nie wiem jak jest z tymi pompami paliwa przy dieslach więc mój trop może być całkowicie fałszywy
sprawdź jeszcze czy masa nie poluzowała się gdzieś, może zbyt małe napięcie płynie przez to do pompy.
Dobrze też szukać odpowiedzi na forach dedykowanych, tam niejeden zna samochód jak swoją kieszeń, kilka razy udało mi się tak uratować sytuację.
Napisz jak uda się ogarnąć temat, ciekaw jestem. Tu wydaje się podobna sytuacja
  • Odpowiedz
Samochód po zagrzaniu, przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Następnie nie da się go odpalić przez kilka-kilkanaście minut. Kręci, nie odpala.


@rurek49:
upewnij sie ze ten kod bledu do tego ECU co masz to faktycznie cos z cisnieniem paliwa bo objawy masz jak czujnik polozenia walu. to sa zwykle czujniki halla (czyli na pole magnetyczne) i jak sie koncza, to nawalaja w wysokich temperaturach
  • Odpowiedz
@rurek49: Ja miałem taki problem z czujnikiem ciśnienia, że samochód sobie w losowych momentach gasł lub nie chciał w ogóle zapalić. Rozwiązaniem okazało się wykręcenie czujnika ciśnienia, przeczyszczenie wszystkiego i chodził.
  • Odpowiedz
  • 0
@2xpapanalepiku: właśnie już specjalista od diagnostyki volvo sprawdzał samochód. Nie był w stanie ustalić przyczyny, bo zachowuje się bardzo nietypowo. Mówił że się z czymś takim jeszcze nie spotkał
@adwersarz: vida dziwnie się zachowuje. Wywala błąd od przepływki, a przepływka w normie. Wyrzuciła też błąd od jednego wtryskiwacza, jednak ma narazie niedużą odchyłkę od normy. Dodatkowo vida sugerowała błędy z połączeniem. Również sprawdzane i normie.
@WykopanyDzon czujnik
  • Odpowiedz