Wpis z mikrobloga

Mirki! Poradzicie coś, zacisnął mi się jeden zacisk od ręcznego po prawej stronie felga rozgrzana i czuć spaleniznę, ręczny wiotki trzyma tylko jedną stronę. Ten zacisk wymieniałem 2 lata temu, niecały rok temu kolejny zacisk po lewej stronie i nowe tarcze i klocki na tył. Teraz to już chyba zdana gwarancja nie obowiązuje, ale po 2 latach znów ta sama przypadłość i ta sama usterka. Co robić ? Mechanik pewnie powie ze żadna reklamacja i trzeba znów płacić

#mechanikasamochodowa #mechanika #pytaniedoeksperta #pytanie #niebieskiepaski
Yudep - Mirki! Poradzicie coś, zacisnął mi się jeden zacisk od ręcznego po prawej str...

źródło: 5C65C3FF-4994-4021-A0F1-664673009459

Pobierz
  • 22
@Yudep: Skąd pewność że to ręczny trzyma? Patrzyłeś na linkę?
Niestety same wymienianie klocków i tarcz nie wystarczy. Trzeba też dbać o prowadnice i tłoczek itd.
@Yudep jesli to byl nowy zacisk jakiejs firmy w miare ok, reszta ukladu byla sprawdzona (linki) i były ok to ja bym zmienił mechanika. Zaciski tak nie zdychaja co 2 lata..
  • 0
@Quantuum: tego się nie robi podczas serwisu układu hamulcowego?Trochę dziwnie wymienić zacisk klocki tarcze a zostawić cała resztę nie sprawdzoną
  • 0
@xyz_xyz: miałem właśnie taki sam problem dwa lat temu zacisnął się zacisk i tak samo spalenizna nagrzane wszytko, to wymieniony prawy zacisk, następnie taki sam problem w grudniu zeszłego roku. Tak smak zacisk wymieniony oraz tarcze i klocki. Mija 9 mc i znów taki sam objaw jak dwa lata temu
@Yudep to nie jest normalne... chyba ze te "nowe zaciski" to jakis maxgear czy inne gufno. Ja bym zmienil mechanika i zródło tych zacisków... co to za auto?
@Yudep: Jak zacisk nowy to nie było potrzeby ale potem przydałoby się tam regularnie zajrzeć. I wcale to nie takie oczywiste że jak jedziesz do wymieniacza na klocki i tarcze że zajrzy do prowadnic i tłoczka
@Yudep Jedź z tym po prostu do mechanika i niech stwierdzi co było przyczyną - to akurat zbyt trudne nie jest, ale skoro mówisz że linka wiotka to albo mechanizm ręcznego w zacisku albo tłoczek stoi. Te „nowe” zaciski nawet z TRW, Ate czy Brembo za 300pln nie są wcale nowe tylko regenerowane tyle że w fabryce. Prawdziwą nówkę kupisz dopiero w ASO za 1,5k. Dlatego możliwe że przy składaniu ktoś popełnił
@Yudep @xyz_xyz klocki wizualnie śmierdzą mi jakimś gdb1330 typowymi klockami dla golfa IV, passata czy tam innego gówna typu audi. To że zacisk wymieniony to jest jedno, ale tak jak koledzy wyżej napisali wypadało by zapewne zmienić prowadnice i najlepiej jarzmo, to nie jest drogi gips. Najprawdopodobniej klocki stanęły dęba na prowadnicach i się nie cofnęły. Co do zacisku każda firma ma przynajmniej dwa lata gwarancji więc jak najbardziej można reklamować wnioskując