Wpis z mikrobloga

@grap32: Nawet producenci zapewne mając wiedzę jak działają mechaniczne hamulce tarczowe #!$%@?ą budowę swoich seryjnych rowerów a dlaczego mnie nie pytać.

W zasadzie każdy hamulec mechaniczny tarczowy da radę poprawić by był skuteczny i pewny. I to trzeba zrobić na dwa sposoby, jeden to kupić lepsze klocki hamulcowe oraz wymienić na linki i pancerze z małymi oporami tarcia i podkreślam, linki nie mogą mieć ciasnych ''zakrętów'' bo to i długość linki
@Pegos: mam na jednej z moich ulubionych tras (Kamionki) co najmniej jeden krzyż ku pamięci typa, który lubił #!$%@?ć w dół na rowerze, a w kasku nie jeździł, bo głupio się wygląda.
hamulcowe oraz wymienić na linki i pancerze z małymi oporami tarcia


@4x80:
Nie z małymi oporami tarcia, ale "bezkompresyjne" czyli mało sprężynujące.

Zwykłe pancerze za bardzo sprężynują przy mechanicznym systemie z krótkim ciągiem (i większą siłą) linki.
Jeszcze parę lat temu całe WT na szczękach jeździło i nie było masowych zgonów, ale amator nie da rady na mechanicznych tarczach


@Ogau: powiem więcej - ten cały WT jak tylko dostali tarcze, to od razu sobie zrobił na nich krzywdę i je zbanowali. Takie to zło.
Nie z małymi oporami tarcia, ale "bezkompresyjne" czyli mało sprężynujące.


@eeemil: Stary, z małymi oporami tarcia, sugerujesz, że pancerz do tylnego hamulca ile tam ma z metr się kompresuje? Jaja se robisz? :)
@4x80:
Na serio się wyczuwalnie kompresuje.

Gdyby się nie kompresował to można by go było użyć do przerzutki i producenci dawno by dawali jeden rodzaj.
@grap32: sam miałem tiagrę z mechanicznymi tektro i nazwałbym je bardziej spowalniaczami. Do jazdy po płaskim hamowały w zupełności wystarczająco, ale przy stromych zjazdach trzeba było się pilnować. Żeby to hamowało przyzwoicie to najlepiej wsadzić porządne klocki (byle dalej od organicznych), pancerze na niskokompresyjne od jagwire, jednak i tak przy wewnętrznym prowadzeniu linek może być lipa jeśli pancerz będzie mieć dużo załamań.

Ja w końcu wymieniłem na mechaniczno-hydrauliczne zaciski ZRACE BR-005
Na serio się wyczuwalnie kompresuje.


@eeemil: Co się kompresuje co to znaczy? Masz ''plastikowy'' korpus pancerza z metalową spiralą, co tam cię ma ściskać, rozciągać...?

Co to kompensować?

@mmichal: Mam przyzwoitego gianta tcr z force axs i jak mnie zaleje intensywny deszcz tarcze nie hamują albo trzeba robić sztuczki by na dużej prędkości z górki w ciasnych zakrętach rower cokolwiek zahamował. Ale tego się nie dowiesz we wpisach na wykop.pl
twoje hamulce są znane z tego ze nie hamują :) mimo pokasowanych postów niektórzy pamiętają :)


@mmichal: Jedyny raz kiedy napisałem, że mój rower nie hamuje na hamulcach tarczowych to był post kiedy kupiłem przełaja boardmana z sorą i ten rower faktycznie nie miał zdolności hamulcowych. Ale to był rower bardzo zaniedbany i nie przypominam sobie bym się na wykop.pl dzielił informacją jak ten rower po naprawie zaczął hamować. Co ciekawe
ani słowa jak to zbudowane ani nic


@4x80: tyle w tym dlubiesz i nie wiesz nadal jak pancerz jest zbudowany i co znaczy nieściśliwy? to jest elementarna wiedza. Nie wierzę że ktoś kto składa nie pierwszy rower nie wie takich rzeczy. Przez takie osoby co tego nie ogarniają później są teorie "nie hamuje", "zabiejsz się" itp. Zobacz zdjęcia w linku, pomyśl co się stanie jak zegniesz jedn i drugi i podczas