Wpis z mikrobloga

#rower
Dzien dobry,

Pytanie do bardziej wkręconych osób. W zasadzie nie mam za bardzo kogo spytać więć pytam tutaj.

Jeżdze raczej rekreacyjne kilka razy w tygodniu. Zazwyczaj są to trasy po 40-70 km (i takie też mnie póki co najabrdziej bawią). Asfalt + troche terenu.

Z aktualna kondycją jestem wstanie jeżdzić 3-4 H ( średnia predkość wychodzi powiedzmy 18km/h).

Jezdze na rowerze crossowym GT transeo bodaj rok 2018. (jestem wysoki 190 +)

I teraz pytanie:

Wiadomo człowiek chciałby troche, szybciej dalej etc. (patrząc jakie dystanse i średnie tutaj robią ludzie to Wow)
Jest sens przy takich parametrach i kondycji silić się na jakiegoś gravela? Typowa szosa odpada.
Czy faktycznie na lepszym sprzęcie byłbym w stanie kreęcić lepsza średnia? I powiedzmy robić trasy 80+ ?

Czy raczej darować sobie i póki co przyskillowac kondycję?
  • 8
Czy raczej darować sobie i póki co przyskillowac kondycję?


@bialowieska12345: chyba nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie lepiej niż Ty sam :)

Z własnego doświadczenia - jeździłem jeden sezon nastoletnim za dużym góralem, robiłem po 50-70km ze średnią 20-21kmh, raz się porwałem na 100km (20.0 średnia, ale nie było to przyjemne). Kupiłem szosę zimą i po zimie od strzała zacząłem jeździć 23-25kmh średnio, w lato jak forma urosła
Jest sens przy takich parametrach i kondycji silić się na jakiegoś gravela?

@bialowieska12345: zawsze jest sens na sprzęt z wyższej półki, ale kondycje zrobisz na wszystkim. W myśl zasady - żeby jeździć, trzeba jeździć. Nie muszą to by długie dystanse, na początku liczy się systematyczność.

Jak chcesz poczuć prędkość to tylko szosa

@Harry_Callahan: że tak się wyrażę, #!$%@?...
@bialowieska12345 Zmiennych jest kilka, waga roweru, ustawienie go, szerokość opony czy ciśnienie. Bardzo upraszczając, na przeciętnym gravelu, przy tej samej ilości siły włożonej w pedałowanie, powinieneś uzyskać lepsza prędkość. Np. pod wiatr, znacznie lżej mi się jedzie na rowerze z barankiem, niż bez.

Mimo wszystko, jak jesteś zadowolony z obecnego roweru, to nie ma konieczności inwestowania w nowy rower, spokojnie możesz poprawiać kondycję na obecnym. Ale... wiem też, że często nowszy, ładniejszy
@bialowieska12345: zrobiłem >200 km na przełaju, zrobiłem też >200 km na fullu a zmęczenie było podobne, to człowiek jedzie a nie rower. 40-70 km kilka razy w tygodniu to już spoko dystans wychodzi na sezon a skoro wg wzoru prawidłowa liczba rowerów to n+1 i chodzi Ci taki po głowie to po prostu go kup tylko nie nastawiaj się na kolosalnie lepsze wyniki, one i tak przyjdą z czasem. Ważna rzecz
dzieki za wypowiedzi ;]

@Harry_Callahan jak ważylem wyszło mi że rower wazy 15 kg, czy to dużo/mało nie mam referencji (rama XL). Sprawdzałem przykładowe gravele to na dużej ramie wychodziło koło 12 kg jak się nie mylę. Weźmiesz flaszkę wody i masz 1,5kg ekstra.

@cult_of_luna właśnie bieżąca rozkminka idzie raczej w tą stronę żeby jednak jeździć więcej i cisnąć kondycję, nie w myśl wiecej sprzetu niż talentu :)

@diarrhoea @Misiopysioo rower wazy
@bialowieska12345: Często jeżdżę z kumplem, 190+ i ze 120 kg wagi, ciśnie na jakimś MTB Krossa z szerokimi kapciami. On preferuje teren, ja asfalty, więc trasy przeważnie 50/50, dystanse 100+. Skubaniec trzyma mi się na kole przy trzydziestu na liczniku, w lesie złapać go nie mogę.

Z drugiej strony na początku roku przesiadłem się z trekkinga na gravela i wyniki jakoś cudownie nie poszybowały, a co się namęczyłem, żeby przyzwyczaić plecy