Wpis z mikrobloga

Pracuje teraz ogólnie nad bardzo ciężkim projektem, ilość zmienny i rzeczy do zaprogramowania jest ogromna i żeby sobie odpocząć, odmóżdżyć się, że tak to powiem ^^" To szczególnie wieczorami gdy nęka mnie bezsenność siedzę sobie nad mniejszymi bardzo prostymi projektami. Narzucam sobie jakieś ograniczenia by projekt nie był zbyt skomplikowany np. jak tutaj, projekci bierze na siebie ograniczenia pierwszego GameBoya, rozdzielczości 160 x 144, ograniczenie do 4 kolorów, max 8 przycisków do sterowania. Dodatkowo zaimplementowałem takie rzeczy jak różne palety kolorystyczne odwołujące się do różnych wersji gameboya, dynamiczną rozdzielczość itp.
Ogólnie założenia projektu są dosyć proste. Zadaniem gracza jest obrona swojego zamku, rozbudowa go, wybieranie ulepszeń i przetrwanie jak najdłużej. Jak będzie mi się chciało to może to wydam sobie na Steamie za jakiegoś symbolicznego dolarka, zobaczę na razie to taki mały projekcik by sobie umilić czas w nocy ()

Chlebek_Pyszny - Pracuje teraz ogólnie nad bardzo ciężkim projektem, ilość zmienny i ...

źródło: gra

Pobierz
  • 10
@MtEverest: W ClickTeamie, do gier 2D całkiem fajny silnik. Pracuję na nim i na jego wcześniejszych wersja od dzieciaka więc dosyć szybko mogę robić szczególnie takie prostsze projekty. Nie trzeba w nim znajomości jakiegoś konkretnego języka, szczególnie dla początkujących całkiem fajne narzędzie ale w dzisiejszych czasach są znacznie lepsze alternatywy. Szczególnie, że sposób w jaki ClickTeam podchodzi do dystrybucji swoich narzędzi jest już dosyć archaiczny. Znacznie lepszy jest Godot
@bottomless_pit_supervisor: To ja mam tak, że jak pracuję ciągle nad jednym projektem to w pewnym momencie (szczególnie gdy mam bardzo monotonny etap pracy) nie mogę na niego patrzeć i już mam dość. Wtedy robię sobie takie przerwy w wolnym czasie, że robię co innego, szczególnie coś mniejszego, że zaczynam coś od nowa, wymyślam jakieś nowe mechaniki itp. co pomaga mi nabrać znowu chęci do pracy, odmóżdzyć dzięki czemu łatwiej mi wrócić