Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa
#motoryzacja

Jakie mogą być objawy złe ustawionego rozrządu w 1.9 tdi pd.

Po wymianie rozrządu zmieniła się charakterystyka funkcjonowania silnika. Odpala z takim jakby telepnieciem a wcześniej odpalał gładko.
Spalanie na postoju komputer pokazuje większe niż było wcześniej oraz chwilowe też wzrosło. Mam też wrażenie że gorzej się zbiera ale to nie wiem dokładnie.

Czytałem że w tdi jakby był złe ustawiony rozrzad to by w ogóle nie odpalił.
  • 18
@rafal-paszkowski: ja nie wymianiałem rozrządu i średnio się w tematyce rozrządów orientuje. Ten kąt da się #!$%@?ć wymieniając rozrząd? to jest jakiś czujnik, ustawienie koła zębatego od wałka?
@r5678: Może zmieniał. Wróć do mechanika i powiedz że coś jest nie tak albo zawieź gdzie indziej. To się śrubą ustawia przy rozrządzie. Każdy to Ci ogarnie w 30 minut. "Synchronizacja pompowtryskiwawszy polega na ustawieniu ich pracy względem wałka rozrządu. Jest wskazana przy każdej wymianie rozrządu w silnikach VAG PD niezależnie jak dokładnie ustawimy koła i je oznaczymy".
@rafal-paszkowski: O widzisz to to, że po każdej wymianie rozrządu trzeba ustawiać pompowtryski to nie wiedzialem.

Czytam o tej operacji to sam mogę sobie to zrobić aby kabel ogarnąc i vcdsa. bo na 100% oni kompa nie podłączali a więc i tego nie ustawiali
Tak się zastanawiam czy konieczne jest szukanie idealnej pozycji, sprawdzając wszystkie możliwe, jak gość na tym filmie, zamiast po prostu sobie ruszyć w zależności od odchylenia od normy do góry albo do dołu i trafić.
r5678 - Tak się zastanawiam czy konieczne jest szukanie idealnej pozycji, sprawdzając...
@r5678: od źle ustawionego rozrządu ciężej odpala, również może więcej palić. Nie trzeba regulować pompek, jeśli nie wyciągałeś wałka. Sprawdź czy masz markerem znaki, a jak są to jedz do innego mechanika, niech ustawi na blokady.
@r5678: wyższe spalanie, mniej mocy, problemy z odpalaniem

Vcds->01 silnik -> 08 bloki pomiarowe -> grupa 004 -> 4 pole pomiarowe tej grupy to wskazanie synchronizacji. Im bliżej zera tym lepiej powyżej -3/3 auto już może nie odpalić.
@GeDox: @trzaichlac69

Nie widać znaków więc raczej na blokady ustawiali, zwłaszcza że mówili.

Nie wiem czy trzeba te śruby odkrac do wymiany, oglądałem film jak ktoś wymieniał w silniku z hydraulicznym napinaczem i on je luzowal aby móc wyjąć ten napinacz. ale są jakoś ustawione a nie np w skrajnej pozycji.

Teraz trochę pojeździłem i ewidentnie jest inaczej spalanie jest wieksze nie jest te, taki zrywny. Kabel już w drodze...

Ps.
Pobierz r5678 - @GeDox: @trzaichlac69 

Nie widać znaków więc raczej na blokady ustawiali, zw...
źródło: 20230729_195733
@r5678: fasolki na kole wałku w połowie regulacji to dobry znak. Jednak bez swobodnego wsadzenia dwóch blokad w koło na wale i wałku, to ciężko się wypowiedzieć.

No chyba, że sprawdzisz kąt synchronizacji który wskazywałem w poście wyżej.

Edit: Fasolki na wałku 20nm +45°
Śrubę koła do wałku 100nm
@trzaichlac69: Jednak jest źle.. także potwierdziły się moje odczucia że więcej pali i inaczej chodzi. skacze między -1.1 a -1.6

Miałem dzisiaj to ogarniać, liczyłem że będzie klucz 19 do kręcenia, ale jednak 18, a takiego nie mam. mam z siedem 17, z pięc 19, ale 18 zero. Muszę jutro sobie kupić, a wolę kręcić dopasowanym kluczem a nie kombinować aby zjechać śrubę, zwłaszcza że możliwe że pare razy będę musiał
Pobierz r5678 - @trzaichlac69: Jednak jest źle..  także potwierdziły się moje odczucia że wię...
źródło: 20230803_161803
@trzaichlac69: udało się ustawić na 0.0 do 0.3, bylem się przejechać i może być. Nie czuć za bardzo aby coś było słabiej. I na razie tak zostawiam.

Za drugim razem mi tak weszło ale żeby z tym zejść ciutke to byłoby ciężko trafić. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy cofać aby łapało minusik czy zostawić.

Śruby te 13 mają jakiś limit ile razy można je odkręcić i przykręcić? Czy śmiało można się
Pobierz r5678 - @trzaichlac69: udało się ustawić na 0.0 do 0.3, bylem się przejechać  i może ...
źródło: 20230804_194035
@trzaichlac69: no ale w sumie mała siła. Raczej jeszcze raz to ruszę.

Zupełnie inaczej auto się teraz zachowuje jak więcej pojeździłem. Silnik ciszej chodzi. Szybciej odpala. Mniej pali a ta moc z turbo jest taka liniowa ale kop rzeczywiście jest mniejszy. Ale niskie obroty miasto to IMHO jest lepiej. 2-3mm a takie duże różnice w zachowaniu..

Anyway dzięki za pomoc ;)
@trzaichlac69: ok, zrobię to przy okazji bo jeszcze turbo nie sprawdzałem. no i muszę ogarnąć sobie pełną wersję vcds-a bo ten lite nie może robić logów ani sprawdzać grup powyżej 025. a mnie bardzo ciekawi temperatura oleju którą podobno na 100% można sprawdzić vcdsem.. a czytałem że czujniki w fabii nie mają możliwości odczytu temperatury oleju.