Witam ( ͡º͜ʖ͡º) nasze piękne państwo postanowiło zamontować odcinkowy pomiar prędkości na Kostomłotach. Jak to wygląda w sytuacji gdy mówi się że maksymalna średnia ma tym odcinku może wynieść 110 jak tam jest fragment ograniczenia do 80? Hipotetycznie bo nie liczyłem dokładnie wartości prowadzi to do sytuacji: 110-200 dostaję mandat 100-110 łamie prawo ale bez mandatu Czy mi się coś całkiem popieprzyło xD #wroclaw #prawojazdy #a4 #policja #hwdcanard #motoryzacja
@CherenkowP: Najlepsze jest to, że ten pomiar będzie bo jest za dużo wypadków i uważają że to przez prędkość. Wcale nie przez to, że jest takie natężenie ruchu, że co chwila ktoś na kogoś najeżdża.
@Iudex: i uważasz, że prędkość, nie ma znaczenia przy takim natężeniu ruchu? ( ͡°͜ʖ͡°) Czy raczej, że wszyscy tam się trzymają ograniczeń a i tak wypadki się zdarzają?
@Mutare_mundi: Generalnie tam trudno jechać szybciej. Aczkolwiek przy dzisiejszym zakazie wyprzedzania dla TIR-ów przypuszczam, że spokojnie mogłaby tam być wyższa prędkość dopuszczalna.
Generalnie tam trudno jechać szybciej. Aczkolwiek przy dzisiejszym zakazie wyprzedzania dla TIR-ów przypuszczam, że spokojnie mogłaby tam być wyższa prędkość dopuszczalna.
@Iudex: To trudno czy jednak się da, skoro mogła by być wyższa prędkość? ( ͡°͜ʖ͡°)
Jeżdżę tam co jakiś czas i hm... jest różnie i zdecydowanie się da z tego co widzę.
Bo jakie są fakty, jest tam wielkie natężenie ruchu. Jest masa wypadków.
A Ty twierdzisz, że zwiększenie prędkości byłoby ok (chociaż trudno jechać szybciej).
@Mutare_mundi: Nie wiem czy się po prostu #!$%@?, czy nie łapiesz, więc, jeszcze raz: 1. Do tej pory było trudno jechać szybciej 2. Od 1 lipca jest zakaz wyprzedzania dla TIR-ów i sytuacja się zmieniła 3. Wprowadzanie teraz tego pomiaru w tej chwili jest durne, ponieważ sytuacja w tym miejscu właśnie ulega zmianie 4. Może się okazać, że zakaz
@Iudex: po pierwsze, z racji brak tam pobocza/pasa awaryjnego, nie zostanie tam żadna prędkość zwiększona. po drugie, i tak #!$%@?ą po trzecie odcinkowy pomiar prędkości jest w porównaniu ze zwykłym radarem naprawdę dobrym rozwiązaniem, bo nie karzę Cię za to, że akurat wyprzedzałeś i przekroczyłeś prędkość.
@CherenkowP: Zawsze mozesz jechac te 140 i pod koniec zatrzymac sie na poboczu by odczekac kilkanascie minut by srednia predkosc sie zgadzala (⌐͡■͜ʖ͡■)
@LaHamTen: jeżeli jedziesz 8km 80km/h, a następne 8km 110km/h to średnia prędkość to nie 95km/h, wynika to z tego że średnia prędkość to całkowita droga przez calkowity czas. Czyli 16/(8/80+8/110)=92,63km/h. Jak chcesz szybciej policzyć, to wystarczy policzyć średnią harmoniczną z tych prędkości, wynik będzie taki sam. EDIT: wynik ten sam dla 8/(4/80+4/110)
po pierwsze, z racji brak tam pobocza/pasa awaryjnego, nie zostanie tam żadna prędkość zwiększona.
@Mutare_mundi: Czy dokładnie jakieś przepisy definiują, że na autostradzie bez pasa awaryjnego prędkość ma wynosić max 110, czy może mogłaby wynosić 120?
po drugie, i tak #!$%@?ą
I nadal będą, ale nie jest mowa o #!$%@? tylko o bezpieczeństwie, wypadkach i dymaniu kierowców na kasę.
po trzecie odcinkowy pomiar prędkości jest w porównaniu ze zwykłym radarem naprawdę
@Iudex: zmniejszenie prędkości do tych 110 na pewno zwiększy bezpieczeństwo. Jakk ustawisz tempomat na 110 to już nie będziesz miał stada baranów na dupie, bo nikt nie będzie jechał szybciej. Jak będzie gorzej to zszedłbym do 90. W Holandii potrafią mieć 6 pasów i ograniczenie do 100, więc i p0lacy dadzą radę ( ͡°͜ʖ͡°)
Nie wiem czy się po prostu #!$%@?, czy nie łapiesz, więc, jeszcze raz:
1. Do tej pory było trudno jechać szybciej 2. Od 1 lipca jest zakaz wyprzedzania dla TIR-ów i sytuacja się zmieniła 3. Wprowadzanie teraz tego pomiaru w tej chwili jest durne, ponieważ sytuacja w tym miejscu właśnie ulega zmianie 4. Może się okazać, że zakaz wyprzedzania poprawi bezpieczeństwo na tyle, że limit mógłby zostać nawet podniesiony 5.
I nadal będą, ale nie jest mowa o #!$%@? tylko o bezpieczeństwie, wypadkach i dymaniu kierowców na kasę.
@Iudex: jak będą jak będzie odcinkowy pomiar prędkości?
może Cię to zaskoczy, ale jest dość istotna korelacja między #!$%@? a bezpieczeństwem i wypadkami.
Miałoby to znaczenie gdybyśmy a priori założyli, że pomiar w tym miejscu to jest właściwe rozwiązanie, a ja w świetle nowych przepisów o TIR-ach to kwestionuję.
Czy dokładnie jakieś przepisy definiują, że na autostradzie bez pasa awaryjnego prędkość ma wynosić max 110, czy może mogłaby wynosić 120?
@Iudex: Przepisy mówią, że autostrada (i droga ekspresowa) musi mieć pas awaryjny, więc to się nawet nie kwalifikuje na autostradę obecnie.
Obstawiam, że za czasów słusznie minionych klasyfikacja pozwalała oznaczyć tę drogę jako autostrada i tak zostało do dziś, choć pod względem bezpieczeństwa bardzo odstaje od tego, jak to powinno
@Darth_Gohan @LaHamTen @TgcRap4 może nie do końca jasno się wyraziłem ;) Na tym odcinku obowiązuje stałe ograniczenie do 110, a4 nie ma w tym miejscu pasa awaryjnego. W ciągu tego ograniczenia jest fragment parkingu, tam ograniczenie jest do 80. Maks średnia prędkość wg. informacji które teraz się podaje ma wynosić 110. ALE, mając średnia 108 już łamie prawo, wiem że jest 10 kmh bez kary, ale sam pomiar ma +- 5kmh. To
Ta droga wybudowana jeszcze za Niemców. Od dawna wszyscy wiedzą, że droga powinna być rozbudowana o 3 pas plus dodatkowo awaryjny, ale jak zwykle -> KIEDYŚ KTOŚ TO ZROBI.
Ta droga przez długi czas była jedyną prawdziwą autostradą na naszych terenach także :)
@CherenkowP Nawet jeśli to będzie 110 to już może to pomóc w jakimś stopniu bo za dużo debili się tam rozpędzało bo URWĘ MINUTĘ.
nasze piękne państwo postanowiło zamontować odcinkowy pomiar prędkości na Kostomłotach. Jak to wygląda w sytuacji gdy mówi się że maksymalna średnia ma tym odcinku może wynieść 110 jak tam jest fragment ograniczenia do 80?
Hipotetycznie bo nie liczyłem dokładnie wartości prowadzi to do sytuacji:
110-200 dostaję mandat
100-110 łamie prawo ale bez mandatu
Czy mi się coś całkiem popieprzyło xD
#wroclaw #prawojazdy #a4 #policja #hwdcanard #motoryzacja
Nadrobisz sobie dalej jadąc jak wszyscy 140 na 110.
Natomiast dla własnego bezpieczeństwa tam jest lepiej pojechać te 80 bo to co się czasem potrafi wydarzyć woła o pomstę do nieba.
Czy raczej, że wszyscy tam się trzymają ograniczeń a i tak wypadki się zdarzają?
@Iudex: To trudno czy jednak się da, skoro mogła by być wyższa prędkość? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeżdżę tam co jakiś czas i hm... jest różnie i zdecydowanie się da z tego co widzę.
Bo jakie są fakty, jest tam wielkie natężenie ruchu. Jest masa wypadków.
@Mutare_mundi: Nie wiem czy się po prostu #!$%@?, czy nie łapiesz, więc, jeszcze raz:
1. Do tej pory było trudno jechać szybciej
2. Od 1 lipca jest zakaz wyprzedzania dla TIR-ów i sytuacja się zmieniła
3. Wprowadzanie teraz tego pomiaru w tej chwili jest durne, ponieważ sytuacja w tym miejscu właśnie ulega zmianie
4. Może się okazać, że zakaz
po drugie, i tak #!$%@?ą
po trzecie odcinkowy pomiar prędkości jest w porównaniu ze zwykłym radarem naprawdę dobrym rozwiązaniem, bo nie karzę Cię za to, że akurat wyprzedzałeś i przekroczyłeś prędkość.
95km/h - 4:48 min.
110km/h - 4:12
140 - 3:36
160 - 3:00
https://www.forumsamochodowe.pl/kalkulator/czas-podrozy/1/8/95/110/160/
Jak chcesz szybciej policzyć, to wystarczy policzyć średnią harmoniczną z tych prędkości, wynik będzie taki sam.
EDIT: wynik ten sam dla 8/(4/80+4/110)
@Mutare_mundi: Czy dokładnie jakieś przepisy definiują, że na autostradzie bez pasa awaryjnego prędkość ma wynosić max 110, czy może mogłaby wynosić 120?
I nadal będą, ale nie jest mowa o #!$%@? tylko o bezpieczeństwie, wypadkach i dymaniu kierowców na kasę.
1. Do tej pory było trudno jechać szybciej
2. Od 1 lipca jest zakaz wyprzedzania dla TIR-ów i sytuacja się zmieniła
3. Wprowadzanie teraz tego pomiaru w tej chwili jest durne, ponieważ sytuacja w tym miejscu właśnie ulega zmianie
4. Może się okazać, że zakaz wyprzedzania poprawi bezpieczeństwo na tyle, że limit mógłby zostać nawet podniesiony
5.
@Iudex: jak będą jak będzie odcinkowy pomiar prędkości?
może Cię to zaskoczy, ale jest dość istotna korelacja między #!$%@? a bezpieczeństwem i wypadkami.
@Iudex: spoko, jeśli
@Iudex: Przepisy mówią, że autostrada (i droga ekspresowa) musi mieć pas awaryjny, więc to się nawet nie kwalifikuje na autostradę obecnie.
Obstawiam, że za czasów słusznie minionych klasyfikacja pozwalała oznaczyć tę drogę jako autostrada i tak zostało do dziś, choć pod względem bezpieczeństwa bardzo odstaje od tego, jak to powinno
Komentarz usunięty przez autora
może nie do końca jasno się wyraziłem ;) Na tym odcinku obowiązuje stałe ograniczenie do 110, a4 nie ma w tym miejscu pasa awaryjnego. W ciągu tego ograniczenia jest fragment parkingu, tam ograniczenie jest do 80. Maks średnia prędkość wg. informacji które teraz się podaje ma wynosić 110.
ALE, mając średnia 108 już łamie prawo, wiem że jest 10 kmh bez kary, ale sam pomiar ma +- 5kmh. To
Ta droga wybudowana jeszcze za Niemców. Od dawna wszyscy wiedzą, że droga powinna być rozbudowana o 3 pas plus dodatkowo awaryjny, ale jak zwykle -> KIEDYŚ KTOŚ TO ZROBI.
Ta droga przez długi czas była jedyną prawdziwą autostradą na naszych terenach także :)
@CherenkowP Nawet jeśli to będzie 110 to już może to pomóc w jakimś stopniu bo za dużo debili się tam rozpędzało bo URWĘ MINUTĘ.