W ciągu ostatniej doby miały miejsce 4 wypadki śmiertelne w których zginęły 4 osoby.
89 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji. 93 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacji. 12 osób zmarło w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyły.
Czyli w trakcie wakacji w 101 wypadkach zginęło w sumie 105 osób.
W poprzednim roku statystyki po 19. dniu wakacji wyglądały następująco:
Rok temu: 4 wypadki śmiertelne w ciągu ostatniej doby 107 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji 117 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji
Ponadto z wczoraj: 264 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje 5.876 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji
71 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje 1.326 wypadków drogowych od początku wakacji
78 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje 1.542 rannych w wypadkach od początku wakacji
Utonięcia: 3 utonięcia w ciągu ostatniej doby 42 utonięcia od początku wakacji
Wypadki w kolejności według ruchu wskazówek zegara.
1. Pomorskie. Wypadek na S7 na Południowej Obwodnicy Gdańska. Na stojącą w zatorze drogowym cysternę najechał samochód osobowy marki Volkswagen Passat. Na skutek zdarzenia śmierć poniosła pasażerka pojazdu osobowego, a kierujący tym autem jest ranny. 2. Łódzkie. Potrącenie na ulicy Kopernika w Łodzi. 77-letnia kobieta została potrącona. Piesza przechodziła przez przejście dla pieszych na Kopernika. Została potrącona przez pojazd ciężarowy marki MAN, który jechał w
Liczba wypadków liczona tylko ze świecących kropek - policja czasem dorzuca inne do ogólnej puli.
Wypadki - łącznie 89 po 19. dniu wakacji
• W. dolnośląskie 5 • W. kujawsko-pomorskie 5 • W. lubelskie 7 • W. lubuskie 3 • W. łódzkie 9 • W. małopolskie 6 • W. mazowieckie 17 • W. opolskie 2 • W. podkarpackie 4 • W. podlaskie 2 • W. pomorskie 5 • W. śląskie 4 •
@Salido: co do nr 1 to zawsze się zastanawiam jak głupi są ludzie co nie patrzą przed samochód za którym jadą tylko przed maskę...święty nie jestem, ale po prostu czułbym lęk zmieniając pas i nie widząc co jest za ciężarówką przedemną np lub przed autem za którym jade...
@Salido: #!$%@? to jest jak dużo osób traci życie przez to, że z niewyjaśnionych przyczyn wjeżdżają w drzewo. Jak tak śledzę tegoroczne zestawienie to zderzenie z drzewem to najczęstsza przyczyna śmierci kierowców
@Salido: no cóż, śmiertelnego skutku typu tego w Chabówce może można by uniknąć gdybyśmy mieli bezpieczniejsze bariery https://eurorap.org/wp-content/uploads/2020/07/PP-Bikers.pdf Gdzie dzisiaj trend na polskich drogach idzie w kierunku jeszcze gorszych linek-gilotynek. Nie odnoszę się konkretnie do tego co się dzieje na patelni, takich wypadków gdzie skutek nie musiał by być śmiertelny gdyby bariery były bezpieczniejsze jest sporo więcej
@Dokkblar: na czymś się muszą zatrzymać, a że u nas drzewa zawsze posadzone tuż przy jezdni, to jest jak jest. Jakby były chociaż te 3 metry marginesu od jezdni, to tyle śmiertelnych wypadków by nie było. No i nie zawsze to kwestia zap***dalania. Można coś/kogoś omijać (np. zwierzynę) i wpaść w poślizg, zasnąć/zasłabnąć.
@munioman: bariery linowy są tak samo bezpieczne/niebezpieczne dla motocyklistów jak tradycyjne. Nie ma też ekonomicznego uzasadnienia dla instalacji barier, która ma chronić bardzo nieliczną grupę użytkowników dróg.
@munioman: Bariery linowe, “cheese cutters”, (⌐͡■͜ʖ͡■) są promowane bo są znacznie tańsze niż standardowe. Z kolei takie, które by chroniły motocyklistę przed kolizją ze słupkiem będą droższe. Bez nacisków ze strony motocyklistów, na wszelkie władze i organizacje, to się nie zmieni. I to nie jest tylko problem narwańców z patelni. Dodam jeszcze, że linowe zostały już zbanowane w UK, Austrii, Norwegii i Holandii.
@Salido: Dlaczego jak ginie pieszy albo pasażer który nie spowodował wypadku jest to opisane jako "pojazd uderzył" , "pojazd potrącił"? Tym bardziej że gdy ginie kierowca to jest już "kierowca uderzył" ?
W ciągu ostatniej doby miały miejsce 4 wypadki śmiertelne w których zginęły 4 osoby.
89 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
93 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacji.
12 osób zmarło w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyły.
Czyli w trakcie wakacji w 101 wypadkach zginęło w sumie 105 osób.
W poprzednim roku statystyki po 19. dniu wakacji wyglądały następująco:
Rok temu:
4 wypadki śmiertelne w ciągu ostatniej doby
107 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji
117 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji
Ponadto z wczoraj:
264 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje
5.876 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji
71 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje
1.326 wypadków drogowych od początku wakacji
78 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje
1.542 rannych w wypadkach od początku wakacji
Utonięcia:
3 utonięcia w ciągu ostatniej doby
42 utonięcia od początku wakacji
UWAŻAJCIE NA SIEBIE!
i na debili na drodze
źródło mapy
interaktywna mapa
DLACZEGO MAPA PODZIELONA JEST W TEN SPOSÓB
źródło dodatkowych statystyk
źródło statystyk o utonięciach
-------
Jeżeli podoba Ci się to co robie, to możesz postawić mi wirtualną kawę. buycoffee.to/salido Dziękuję!
#smiertelnewypadki
1. Pomorskie. Wypadek na S7 na Południowej Obwodnicy Gdańska. Na stojącą w zatorze drogowym cysternę najechał samochód osobowy marki Volkswagen Passat. Na skutek zdarzenia śmierć poniosła pasażerka pojazdu osobowego, a kierujący tym autem jest ranny.
2. Łódzkie. Potrącenie na ulicy Kopernika w Łodzi. 77-letnia kobieta została potrącona. Piesza przechodziła przez przejście dla pieszych na Kopernika. Została potrącona przez pojazd ciężarowy marki MAN, który jechał w
Wypadki - łącznie 89 po 19. dniu wakacji
• W. dolnośląskie 5
• W. kujawsko-pomorskie 5
• W. lubelskie 7
• W. lubuskie 3
• W. łódzkie 9
• W. małopolskie 6
• W. mazowieckie 17
• W. opolskie 2
• W. podkarpackie 4
• W. podlaskie 2
• W. pomorskie 5
• W. śląskie 4
•
Komentarz usunięty przez autora
https://eurorap.org/wp-content/uploads/2020/07/PP-Bikers.pdf
Gdzie dzisiaj trend na polskich drogach idzie w kierunku jeszcze gorszych linek-gilotynek.
Nie odnoszę się konkretnie do tego co się dzieje na patelni, takich wypadków gdzie skutek nie musiał by być śmiertelny gdyby bariery były bezpieczniejsze jest sporo więcej
Nie ma też ekonomicznego uzasadnienia dla instalacji barier, która ma chronić bardzo nieliczną grupę użytkowników dróg.
@toporro: a to spoko, niebieskich kopert też nie ma sensu robić? Inwalidów jest jeszcze mniej, choć dzięki obecnym barierom regularnie ich przybywa.
@toporro: podaj jakieś źródło
@munioman: Instytut danych z dupy. @toporro już nie musi się wysilać, bo jeszcze te pare zwojów mózgowych nieskalanych empatią mu się przegrzeje.
Żeby nie pozostawiać wątku bez linków to sam coś podrzucę.
1. Dlaczego bariery linowe są gorsze niż inne
https://www.femamotorcycling.eu/cable-barriers-still-hurt-motorcyclists/
2. Szwecja odchodzi od barier linowych (Szwecja, ten kraj na północy, ciekawe czy mają więcej czy mniej motocyklistow)
https://moto.wp.pl/szwecja-chce-wycofac-sie-z-barier-linowych-gdyz-sa-niebezpieczne-dla-motocyklistow-6655497369160224a
3. Art z 2014 roku, GDDKiA podnosi wymagania klasy powstrzymywania do najwyższych w Europie dzięki czemu tylko jedna
Dodam jeszcze, że linowe zostały już zbanowane w UK, Austrii, Norwegii i Holandii.
Fajne, ale rób przez cały rok, albo wcale.
https://www.webbikeworld.com/barriers-authority-wire-rope-danger/