Wpis z mikrobloga

Minął 19. (z 70) dzień wakacji.

W ciągu ostatniej doby miały miejsce 4 wypadki śmiertelne w których zginęły 4 osoby.

89 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
93 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacji.
12 osób zmarło w ciągu 30 dni od zdarzenia drogowego w którym uczestniczyły.

Czyli w trakcie wakacji w 101 wypadkach zginęło w sumie 105 osób.

W poprzednim roku statystyki po 19. dniu wakacji wyglądały następująco:


Rok temu:
4 wypadki śmiertelne w ciągu ostatniej doby
107 wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji
117 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacji

Ponadto z wczoraj:
264 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących w ciągu ostatniej doby co daje
5.876 zatrzymanych nietrzeźwych kierujących od początku wakacji

71 wypadków drogowych w ciągu ostatniej doby co daje
1.326 wypadków drogowych od początku wakacji

78 rannych w wypadkach w ciągu ostatniej doby co daje
1.542 rannych w wypadkach od początku wakacji

Utonięcia:
3 utonięcia w ciągu ostatniej doby
42 utonięcia od początku wakacji

UWAŻAJCIE NA SIEBIE!
i na debili na drodze

źródło mapy
interaktywna mapa
DLACZEGO MAPA PODZIELONA JEST W TEN SPOSÓB
źródło dodatkowych statystyk
źródło statystyk o utonięciach

-------
Jeżeli podoba Ci się to co robie, to możesz postawić mi wirtualną kawę. buycoffee.to/salido Dziękuję!

#smiertelnewypadki
Pobierz
źródło: 1-392529-19
  • 33
Wypadki w kolejności według ruchu wskazówek zegara.

1. Pomorskie. Wypadek na S7 na Południowej Obwodnicy Gdańska. Na stojącą w zatorze drogowym cysternę najechał samochód osobowy marki Volkswagen Passat. Na skutek zdarzenia śmierć poniosła pasażerka pojazdu osobowego, a kierujący tym autem jest ranny.
2. Łódzkie. Potrącenie na ulicy Kopernika w Łodzi. 77-letnia kobieta została potrącona. Piesza przechodziła przez przejście dla pieszych na Kopernika. Została potrącona przez pojazd ciężarowy marki MAN, który jechał w
Pobierz
źródło: 3495155-Smiertelny-wypadek-na-obwodnicy
Liczba wypadków liczona tylko ze świecących kropek - policja czasem dorzuca inne do ogólnej puli.

Wypadki - łącznie 89 po 19. dniu wakacji

W. dolnośląskie 5
W. kujawsko-pomorskie 5
W. lubelskie 7
W. lubuskie 3
W. łódzkie 9
W. małopolskie 6
W. mazowieckie 17
W. opolskie 2
W. podkarpackie 4
W. podlaskie 2
W. pomorskie 5
W. śląskie 4
@Salido: no cóż, śmiertelnego skutku typu tego w Chabówce może można by uniknąć gdybyśmy mieli bezpieczniejsze bariery
https://eurorap.org/wp-content/uploads/2020/07/PP-Bikers.pdf
Gdzie dzisiaj trend na polskich drogach idzie w kierunku jeszcze gorszych linek-gilotynek.
Nie odnoszę się konkretnie do tego co się dzieje na patelni, takich wypadków gdzie skutek nie musiał by być śmiertelny gdyby bariery były bezpieczniejsze jest sporo więcej
@Dokkblar: na czymś się muszą zatrzymać, a że u nas drzewa zawsze posadzone tuż przy jezdni, to jest jak jest. Jakby były chociaż te 3 metry marginesu od jezdni, to tyle śmiertelnych wypadków by nie było. No i nie zawsze to kwestia zap***dalania. Można coś/kogoś omijać (np. zwierzynę) i wpaść w poślizg, zasnąć/zasłabnąć.
Nie ma też ekonomicznego uzasadnienia dla instalacji barier, która ma chronić bardzo nieliczną grupę użytkowników dróg.

@toporro: a to spoko, niebieskich kopert też nie ma sensu robić? Inwalidów jest jeszcze mniej, choć dzięki obecnym barierom regularnie ich przybywa.

bariery linowy są tak samo bezpieczne/niebezpieczne dla motocyklistów jak tradycyjne

@toporro: podaj jakieś źródło
@Jofiel: chyba faktycznie nie ma co liczyć na merytoryczny głos w dyskusji z jego strony...
Żeby nie pozostawiać wątku bez linków to sam coś podrzucę.
1. Dlaczego bariery linowe są gorsze niż inne
https://www.femamotorcycling.eu/cable-barriers-still-hurt-motorcyclists/
2. Szwecja odchodzi od barier linowych (Szwecja, ten kraj na północy, ciekawe czy mają więcej czy mniej motocyklistow)
https://moto.wp.pl/szwecja-chce-wycofac-sie-z-barier-linowych-gdyz-sa-niebezpieczne-dla-motocyklistow-6655497369160224a
3. Art z 2014 roku, GDDKiA podnosi wymagania klasy powstrzymywania do najwyższych w Europie dzięki czemu tylko jedna
@munioman: Bariery linowe, “cheese cutters”, ( ͡ ͜ʖ ͡) są promowane bo są znacznie tańsze niż standardowe. Z kolei takie, które by chroniły motocyklistę przed kolizją ze słupkiem będą droższe. Bez nacisków ze strony motocyklistów, na wszelkie władze i organizacje, to się nie zmieni. I to nie jest tylko problem narwańców z patelni.
Dodam jeszcze, że linowe zostały już zbanowane w UK, Austrii, Norwegii i Holandii.
Pobierz
źródło: Motorcyclist_protective_rail-680x330
@Salido: Dlaczego jak ginie pieszy albo pasażer który nie spowodował wypadku jest to opisane jako "pojazd uderzył" , "pojazd potrącił"? Tym bardziej że gdy ginie kierowca to jest już "kierowca uderzył" ?