Wpis z mikrobloga

#programista15k #programowanie #pracait

Cześć spece :) W obecnej firmie pokończyły się projekty więc od lipca muszę szukać nowej pracy.
Tester Automatyzujący Java/Selenium (w tym obszarze chcę szukać), UFT, Robot Framework, głównie testy apek webowych, API itp. Zasiedziałem się w jednej firmie 7 lat... na szczęście mając w tym czasie multum różnych projektów więc nie najgorzej jeśli chodzi o rozwój i doświadczenie.
Zgłaszam się w sprawie porad odnośnie rozmów o pracę, chciałbym się jak najlepiej przygotować, a w tej kwestii nie mam doświadczenia bo ostatnią rozmowę o pracę odbywałem te 7 lat temu, a i też było to na zasadzie wysłanych zadań na maila...
Jak to obecnie wygląda? Pogadanka, odpytywanie z teorii i jakiś life coding? Czy ktoś przechodził rozmowy na to lub podobne stanowisko i mógłby coś więcej powiedzieć? Jakie pytania padają, co konkretnie sprawdzają na technicznej części z kodowania?
Dodatkowo co warto zawrzeć w CV? Tzn. rozpisywać się odnośnie obowiązków w projektach, wypisywać wszystkie opanowane technologie, frameworki itd czy jednak lepiej starać się zbytnio nie rozbuchać CV?

Z góry bardzo dziękuję za porady i pomoc
  • 6
  • Odpowiedz
  • 1
@mar-v-son u mnie była to luźna rozmowa o sobie, później bardziej techniczna rozmowa o moich projektach, pytania odnośnie technologii i mały live coding. Później projekt i omówienie warunków. Weź tylko pod uwagę, że od rozpoczęcia procesu mogą minąć 2-3 miesiące do otrzymania oferty.
  • Odpowiedz
Uaktualnij profil na LI, starannie, po angielsku wrzuć opis czym się zajmowałeś w pracy - w sensie coś więcej niż "pisanie testów end2end".
CV tak samo, jakiś czytelny, minimalistyczny template.
Generalnie, ja wrzucam technologie z których jestem gotów odpowiadać na rozmowie technicznej, choćby w minimalnym zakresie. Jeśli korzystanie z Jenkinsa to było sprawdzenie raz na miesiąc logów, bo się build gdzieś po drodze wywalił - nie wrzucam "Jenkins" do cv ( ͡
  • Odpowiedz