Wpis z mikrobloga

Hejka mirki i mirabelki z pod znaku dwóch kółek.
Jako, że ostatnio zdecydowałem się wskrzesić moje dwa rowery po kilku latach nie używania to wziąłem je i zabrałem do serwisów rowerowych, ceny na poziomie 800-1000 zł za serwis dwóch rowerów powalił mnie z nóg więc postanowiłem, że ogarnę temat sam bo przecież nie mam dwóch lewych rąk :)

Czy możecie polecić jakie narzędzia będę potrzebne do gruntownego serwisu rowerowego? Jakie smary kupić do łańcucha, kaset i smarowania śrubek? Jakieś materiały pisane/ogladane na co zwracać uwagę przy myciu i serwisowaniu?

#rower #rowery #serwisrowerowy
  • 11
  • Odpowiedz
Sorry ale to trochę zbyt ogólne pytanie jest i chciałbyś żebyśmy za ciebie odwalili robotę nawet nie mówiąc jakie to rowery i co jest do zrobienia. Poszukaj na youtube jest dużo tutoriali nawet po polsku. Zacznij od sprawdzenia dętek, opon i łańcucha. Ktoś wczoraj wrzucał zestaw narzędzi za 200zł ale nawet tego na początek nie potrzebujesz. Parę kluczy rozpinacz do łańcucha, jakiś smar i łyżki ( choć i te zdażyło mi się
  • Odpowiedz
@pottymouth pierwsza reguła jest taka, że jeden rower serwisujesz albo pimpujesz, a na drugim jeździsz :P a później zmiana

A co do pytania to polecałbym zestaw długich imbusów, bo wygodniej sie nimi pracuje niż multitoolem i na 99% będziesz ich potrzebował. Reszta zależy od tego jakie masz poszczególne komponenty w rowerze i tego, co potrzebuje przeserwisowania/wymiany i jak bardzo chcesz to czyścić - przykładowo możesz w miarę wyczyścić napęd bez zdejmowania go,
  • Odpowiedz
@pottymouth: generalnie 90% można zrobić samemu, ja na serwis daję tylko amor i centrowanie kół, resztę w 4 rowerach (2 moje i 2 różowej) robię sam. Szukaj info na blogu rowerowe porady, na YT koleś też ma kanał ale nie wiem czy wrzuca tam techniczne rzeczy. Jest tam info na temat smarów, serwisowania itd. Oprócz tego kanały YT: parktool i ja się jeszcze uczyłem z GCN Tech.

Co do narzędzi to
  • Odpowiedz
  • 0
@Vimes: Pytania są bardzo konkretne, chce zrobić gruntowny serwis roweru więc wiem, że potrzebuje już stojaka rowerowego, rozpinacza do łańcucha, wihajster to ściągania opon, długie imbusy i pewnie jakieś specjalistyczne narzędzia do ściągania kasety/napędu. To też nie jest tak, że nic nie mam :)

Łańcuchy kupiłem już nowe bo stare zardzewiały. Muszę uzbroić się w te niezbędne specjalistyczne narzędzia i będzie gites.

@trzyes jeden rower mój, drugi różowej. Oba crossy (
  • Odpowiedz
@pottymouth kierownicę tylko wysokojakościowym smalcem, koniecznie też pod chwytami i manetkami, żeby łatwo było zdjąć. Nie zapomnij nasypać świeżego korundu do suportu, tylko amatorzy jeżdżą na zwykłym piasku. A, no i pamiętaj żeby wymienić powietrze w dętkach na świeże - tamto może być zimowe

A tak naprawdę to nie, ale przyznaję - nieźle trollujesz ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 0
@trzyes: To nie jest żaden troll XD Serio mam wolny weekend i chce ogarną rowery, które stały kilka lat nieużywane bo raz, że będę miał z tego przyjemność a dwa nie zapłacę komuś za to ~1000 zł + części.
  • Odpowiedz
Możecie podać jakiś info jaki jest dobry smar do łancucha KMC? Jakie smary do kierownicy? Do napędu? Chodzi o konkretne produkty jakich używacie.


@pottymouth:
smar: motorex 2000 - warto kupić dużą tubkę 400g, do łożysk i gwintów (chroni przed zapiekaniem)
smar montażowy: SAC-2 - siodełko, kierownica. Zapobiega luzowaniu się elementów.
smar do łańcucha: squirt lube - na bazie wosku, nie brudzi się tak jak oleje

A co do kluczy to jakiś
  • Odpowiedz
@pottymouth mam zestaw Bike Hand YC-735 i żeby móc wymienić absolutnie wszystko w rowerze brakuje ci w nim:
- obcinaczek do linek i pancerzy
- szczypiec do spinek łańcucha
-opcjonalnie klucza do wolnobiegu/kasety jeżeli ten w zestawie nie pasuje
- czegoś żeby wybić miskę sterową
- czegoś do cięcia stali
Stojak nie jest niezbędny, ale jak już go masz to jest to super wygoda.
Ogólnie mój pozimowy serwis kosztowałby minimum 650 zł
  • Odpowiedz