Aktywne Wpisy
WielkiNos +61
Wiedzieliście, że są ludzie wyrzucający książki na śmietnik? Bo ja nie wiedziałam. Dla mnie to niewyobrażalne.
#ksiazki #gdansk #bekazpodludzi
#ksiazki #gdansk #bekazpodludzi
Tortcebulowy +139
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Podatek opłacam przez PLIP (to chyba tylko jest w #wroclaw), może tam jest jakiś formularz?
#dzialalnoscgospodarcza #b2b #pytanie
Mam biurko wstawione do salonu i dlatego chcę zgłosić tylko 4m2. Co do odliczania kosztów, to i tak jestem na ryczałcie, więc raczej niczego nie odliczę.
Ogólnie księgowy doradził mi, że urząd może się doczepić jeśli będą kupował na firmę bardziej stacjonarne rzeczy jak np. biurko a nie będę miał zgłoszonego czegoś takiego.
1. zgłaszasz i wtedy płacisz wyższy podatek ale możesz odliczać związane z tą przestrzenią koszty np % opłaty za najem i odsetek od kredytu, czy płyn do mycia podłogi Ale dużo roboty z tym jest księgowej i to zjada zysk i wyższy podatek od nieruchomości
2. jeśli to zwykle pomieszanie mieszkalne którego nie dostosowujesz w specjalny sposób do JDG to nie musisz tego zgłaszać
Problem pojawi się przy abstrakcyjnych rzeczach dopiero, jak jakieś łóżko z masażem
Chodzi mi o to, że kupując np. biurko liczy się to jako dostosowanie pomieszczenia pod działalność.
Jeśli kupuję monitor i mam działalność mobilną to łatwo to obronić, wstawiam monitor do auta i jadę gdzie indziej pracować.
Natomiast jak przyjdzie mi kontrola i zapyta czemu wziąłem 2m biurko na firmę skoro niby nie pracuję w konkretnym miejscu to trochę lipa.
Teraz mam chyba ratę 77 zł za kwartał (mieszkanie 47m2), więc 308 zł rocznie. Nie wiem jak to w przybliżeniu przeliczyć, załóżmy, że 4x 24 = 96 zł za kwartał i to x4 = 384 zł dodatkowe na rok, nie wiem czy dobrze to rozumiem.
Z samego fotela który ostatnio kupiłem odliczę sobie 506 zł z VAT, więc już na 1,5 roku wychodzę na zero.
Aktualnie kupiłem tylko fotel na firmę, żeby odliczyć VAT. Z biurkiem może dam sobie spokój skoro to jest taki problem, bo stare nie jest takie złe xD To sam fotel chyba jestem w stanie obronić, że mogę go dać gdziekolwiek w mieszkaniu i nie przeznaczam konkretnego miejsca pod działalność. Sam już nie wiem.
@Murasame: Dlatego trzeba policzyć ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo krzesło "kosztuje" 1,5 roku ale podatek płacisz dużo dłużej. Generalnie nie znam nikogo, kto by tak robił, ani też nikogo, kto by miał takie rozterki czy wliczać w koszta krzesła, kawę czy papier do drukarki, bo każdy to robi.
Ale ktoś Ci głupot nagadał.
1. Po pierwsze nie rozumiesz różnicy pomiędzy wydzieleniem pomieszczenia w metrach a proporcją użytkowania całego lokalu, co Ci już dwa razy tłumaczyłem. Spokojnie możesz zgłosić 30-40% powierzchni lokalu jako użytkowane w trybie mieszanym na potrzeby działalności gospodarczej. I o tym informujesz TYLKO urząd skarbowy stosownym oświadczeniem, nie musisz nic zgłaszać do UM, ani płacić z tego tytułu wyższego podatku od nieruchomości.
2. Po drugie w
@bialegomisa: Absolutnie tak. Nie można wrzucać kateringu, żarcia, ale chemię, papier toaletowy, kawę zawsze wrzucam na FV.
@bialegomisa: Jak przyjmujesz interesantów na chacie, to możesz. Ale też trzeba to robić z głową.
Generalnie wszystko to kwestia uzasadnienia i udowodnienia że to jest potrzebne, bo możesz odliczać wszytko co wiąże się z wykonywaną działalnością i jej utrzymaniem.
Komentarz usunięty przez autora