Aktywne Wpisy
![viero](https://wykop.pl/cdn/c0834752/be24fb5a2208974a27800cf43f1eb0c21f05246bb06359fabb9cb6c59b6d303a,q60.jpg)
viero +103
tak ogólnie powiem o co mi chodzi. żyję dla mamuni. jak mamusi zabraknie to będę mógł wreszcie umrzeć. nie lubię tego życia. żyję w przeszłości. nic mnie z teraźniejszości nie cieszy. gram w stare gry, oglądam stare filmy, uważam że świat po roku 2010 nie istnieje.
#przegryw
#przegryw
xena_x +4
Chciałabym mieć mężczyznę przyjaciela ale w tych czasach to chyba niemożliwe. Za każdym razem jak ujawniam moje preferencje oraz to jak widziałabym mój wymarzony związek ludzie odpowiadają mi żebym przygotowała się na samotność, bo nie nadaję się do związku i żebym udała się do terapeuty. Co więcej kobiety tak mówią, że jak nie chce uprawiać seksu z mężczyzną, to po co w ogóle mi związek? Jakbym była jakimś pudłem którego funkcją jest
P-47 Thunderbolt był największym jednosilnikowym myśliwcem wykorzystywanym podczas II wojny światowej. Piloci cenili go za dobre osiągi oraz silne uzbrojenie, a także przestronną i komfortową kabinę. Zaletą maszyny była także jej znaczna wytrzymałość na uszkodzenia.
Samoloty wyprodukowane w liczbie ponad 15 000 egzemplarzy były wykorzystywane głównie przez lotnictwo Stanów Zjednoczonych, jednak pewna ich ilość trafiła do sojuszników Wujka Sama. Od 1944 roku brazylijscy piloci wykorzystywali P-47 służąc w Europie.
27 stycznia 1945 roku 20-letni porucznik Brazylijskiego Korpusu Ekspedycyjnego Raymundo da Costa Canário pilotował P-47 o numerze seryjnym 44-19663. Jego misją było wykorzystanie Thunderbolta jako samolotu szturmowego i zniszczenie jak największej liczby pojazdów pancernych przeciwnika, priorytetowym celem były Tygrysy.
Za ochronę przed nielicznymi niemieckimi myśliwcami odpowiadały Spitfire’y, jednak duże zagrożenie dla samolotów atakujących cele naziemne wciąż stanowiły stanowiska obrony przeciwlotniczej. Unikając ostrzału nieprzyjaciela z ziemi pilot nie zauważył komina fabrycznego, uderzenie w który oderwało znaczną część prawego skrzydła jego myśliwca. Pomimo skrajnie niebezpiecznej sytuacji, da Costa Canário zachował stalowe nerwy i powrócił szczęśliwie na lotnisko w Pizie, a wydarzenie zostało udokumentowane na załączonym zdjęciu. W kolekcji Wikimedia Commons zdjęcie zostało nieprawidłowo opisane jako przedstawiające ofiarę niemieckiego flaka, jednak większość źródeł mówi o kolizji z kominem jako przyczynie utraty skrzydła.
Co ciekawe, poważnie uszkodzony P-47 o numerze identyfikacyjnym A6 udało się wyremontować i przywrócić do służby. Obecnie maszyna (przemalowana i nosząca późniejszy numer D5) jest eksponowana w Museu Aeroespacial w Rio de Janeiro. Eksponat przypomina ponad 50 000 Brazylijczyków należących do Brazylijskiego Korpusu Ekspedycyjnego, którzy na lądzie i w powietrzu walczyli na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Jednostka nazywana była Cobras Fumantes, co w tłumaczeniu z portugalskiego oznacza „palące węże”, a jej symbolem był wąż z dymiącą fajką.
#historia #ciekawostkihistoryczne #historiajednejfotografii #fotohistoria #lotnictwo #samoloty #aircraftboners #iiwojnaswiatowa #usa #niemcy #brazylia #ciekawostki #zainteresowania #wiekdwudziesty #militaria
źródło: A_Brazilian_fighter_plane_damaged_by_German_flak_WWII
Pobierzźródło: 800px-Brazilian_Expeditionary_Forces_insignia_(smoking_snake).svg
Pobierzźródło: b6f4e51e74b24c5b0ff556a6992aa843
Pobierzhttps://wykop.pl/wpis/49848163/σ-ʖσ-taktyczny-wpis-do-wolania-zainteresowanych
https://www.youtube.com/watch?v=IwqTN5fhMR8