Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś małego, przenośnego klucza dynamometrycznego do roweru. Tak żeby w trasie można było dokręcić jakieś śrubki z mniej więcej dobrym momentem i nie robić tego kompletnie na oko.
Myślicie że jest sens?

Nie chodzi mi o duży klikający klucz dynamometryczny (taki już mam w domu), ale coś małego, np. podobnego do TOPEAK ComboTorq Wrench & Set.
https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-dynamometryczny-topeak-combotorq-wrench-set-pd2784/
Chociaż nie wydaje się super poręczny. Gdyby jeszcze się dało tę przedłużkę odczepić od plastiku to może...

Widziałem też również coś takiego:
https://www.szumgum.com/zestaw-kluczy-dynanometrycznych-torque-3-10-nm-z-bitami.html
Zdaje się być o wiele bardziej kompaktowe, ale nie wiem czy to z kolei jest warte czegokolwiek.

#pytanie #pytaniedoeksperta #rower #rowery #topeak
Gumaa - Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś małego, przenośnego klucza dynamometrycz...

źródło: Xmgxdlr

Pobierz
  • 23
  • 0
@Miszcz_Joda: i tak wożę jakieś podstawowe imbusy, więc jeżeli byłby jakiś mały imbus ze wskazówką to mi to bagażu nie zmieni. A da przynajmniej orientacyjną informację o momencie.
@Gumaa: I co ty w trasie w rowerze dokręcasz? Pomijam poczatkowe ustawienia po zakupie, gdzie wszystko ustawiasz na czuja i później ewentualnie korygujesz. Do sztywnych osi potrzebujesz jak kapcia złapiesz?
nie wiem czy to z kolei jest warte czegokolwiek.


@Gumaa: kolega ze sklepu kiedyś coś takiego testował, powiedział, że jest tego genialne i sobie kupił dla siebie. Na wyścig w skrzyneczce z narzędziami zajmuje mało miejsca, nie trzeba kalibrować, dokładność jest względnie ok.
@Gumaa: masz rower karbonowy albo sztycę? Jeśli nie, to bym olał jakieś momenty i dokręcał "na oko". Jeśli masz karbonowy, to pytanie co chcesz dokręcać w trasie? Wydaje się, że jedynie co potrzeba dokręcić czasem w trakcie jazdy to zacisk sztycy czy jarzemkach. I to też tylko kiedy próbujesz znaleźć odpowiednie ustawienie, więc na te 2 jazdy testowe, to może lepiej wziąć ten twój duży klucz?

W ostateczności możesz kupić taki
  • 0
kolega ze sklepu kiedyś coś takiego testował, powiedział, że jest tego genialne i sobie kupił dla siebie. Na wyścig w skrzyneczce z narzędziami zajmuje mało miejsca, nie trzeba kalibrować, dokładność jest względnie ok.


@jagodowy_krol: ale testował "coś takiego", czy dokładnie ten model? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Gumaa Przy poziomie kultury technicznej w tym kraju spodziewaj się, że większość komentujących uzna to za coś niepotrzebnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sam rozważam aczkolwiek raczej nie do zabierania tego w codzienną trasę, a bardziej na wyjazdy, do garażu, ewentualnie na dostrajanie roweru w trakcie jazdy na początku sezonu. Powstrzymuję się tylko dlatego, że średnio mi się podoba zakres, ale jak ktoś ma cały rower z carbonitu to
  • 0
I co ty w trasie w rowerze dokręcasz? Pomijam poczatkowe ustawienia po zakupie


@T4_LOVER: np. ostatnio sobie właśnie siodełko poprawiałem, a nie mam tego szybkiego zamykacza, tylko imbusy. Tam jest po max 5 Nm. Dokupiłem sobie rogi, które również są na imbusa i jakbym chciał sobie podregulować to fajnie by było dokręcić w miarę dobrym momentem.

@zobq no widziałem tego typu kluczyki, ale co mi po jednym momencie jak jedna śrubka
np. ostatnio sobie właśnie siodełko poprawiałem, a nie mam tego szybkiego zamykacza, tylko imbusy. Tam jest po max 5 Nm. Dokupiłem sobie rogi, które również są na imbusa i jakbym chciał sobie podregulować to fajnie by było dokręcić w miarę dobrym momentem.


@Gumaa: Też mam na imbus, ale to są rzeczy które ustawiasz raz ewentualnie korygujesz i już nie zmieniasz. Chyba ze jeszcze rośniesz :D No jest opcja że ci się
@Gumaa: mam taki jak na zdjęciu i poręczny to on nie jest. W podsiodłówce mam dostarczony z rowerem klucz ze wskaźnikiem chyba na 6Nm i ogólnie w razie w ogarniam nim. do tego multitool i na oko jak trzeba.
Sam rozważam aczkolwiek raczej nie do zabierania tego w codzienną trasę, a bardziej na wyjazdy, do garażu, ewentualnie na dostrajanie roweru w trakcie jazdy na początku sezonu


@Najmilszy_Maf1oso: W takim wypadku to ma jak najbardziej sens. Ale brać to na każdą jazdę? Jak dla mnie mija sie to z celem.
@Gumaa: coś takiego, ogólną koncepcję. nie mam pojęcia który do dokładnie model testował, którego producenta itd.
Wątpię aby poszczególne modele, producenci znacząco rozjechali się co do jakości czy dokładności. Mogą być inne materiały, inaczej pomalowane, czy po roku się może rozsypać, ale jeśli działa - to dokładność będzie podobna czy to produkt A czy B.
no widziałem tego typu kluczyki, ale co mi po jednym momencie jak jedna śrubka ma 5 Nm, inna ma 8 Nm?


@Gumaa: Kupisz sobie jeden klucz na 5Nm i przynajmniej masz pewność że w trasie niczego nie ukręcisz. Później w domu sobie co najwyżej dokręcisz do 8Nm i tyle.

Nie kupuję tego żeby dokręcać zawsze jedną i tą samą śrubkę :P

No a ile śrubek zamierzasz dokręcać w trasie? nie będziesz
@Gumaa mam taki do domu. nie wiem po co ci to na trasę i się męczyć,. kupiłem bo pozytywne komentarze, raz na pół roku żeby dokręcić sztyce nie uszkadzając karbonu wystarcza