Wpis z mikrobloga

UE, z pisowskim komisarzem ds. rolnictwa nie pomyślało i stworzyło w rezultacie wrażenie, że to jakieś wrogie siły w Europie nie chcą ukraińskiego zboża, gdy tymczasem UE od dawna nie importuje ile popadnie płodów rolnych ze świata, a zainteresowanych np. w Afryce jest pełno.

Taką mamy politykę w ramach UE, że chronimy swoje rynki, by produkcja żywności była opłacalna, a nie została przeniesiona do krajów w których rolnicy pracują niemal jako niewolnicza siła robocza z naszego punktu widzenia.

#ukraina #rosja #wojna #gospodarka #ekonomia #rolnictwo #ue #uniaeuropejska #polityka
IdillaMZ - UE, z pisowskim komisarzem ds. rolnictwa nie pomyślało i stworzyło w rezul...

źródło: 1

Pobierz
  • 20
@IdillaMZ: ogólnie dużo rolników jest pod aktualnie, najpierw kupili nawozy po zawyżonych cenach by potem jeszcze sprzedać zboże za pół darmo. Najlepsze jest to że duża część silosów stoi pełna a za trzy miesiące mamy kolejne żniwa. Problem jest totalne olanie tematu przez władze przez co Ci rolnicy nie wiedzą jak się zachować długoterminowo. Jak nie będzie jakiś programów pomocowych to wielu małych rolników może się zwijać.
@IdillaMZ: Moim zdaniem napływ taniego towaru był i jest olbrzymia szansa dla rolników i sektora. Należy zadbać by POLSKIE zboże i ogólnie towary spełniało oczekiwania i normy EUR. A tani towar z Ukrainy jeżeli nie spełnia Unijnych standardów, należy sprzedać w formie towaru lub już przetworzonej tam, gdzie tego towaru brakuje i ma mniejsze normy, zanim zrobi to Turcja. Na przykład w Ameryce Azji czy Afryce. Logistycznie jesteśmy w najlepszym miejscu
@Raa_V Ale Ukraina chce to sama sprzedawać, Polska i inne kraje jest im potrzebna do transportu i przetrzymywania tego zboża. Do transportu zboża jest potrzebna infrastruktura. Mamy zapchać swoje porty np. port w Gdańsku żeby przeladowywac ukraińskie zboże? Przecież to są ogromne koszty, które Ukraina powinna wziąć na siebie, a czy bierze jakiekolwiek ciężko powiedzieć. Były jakieś początkowo informacje, że mają coś zapłacić ale jak jest, nie wiadomo
Były jakieś początkowo informacje, że mają coś zapłacić ale jak jest, nie wiadomo


@ekjrwhrkjew: No oczywiście, możemy ich wspierać na Wojnie i jestem za tym całym sercem, ale należy pamiętać o tym by obie strony odpowiednio wykorzystały sytuację. Ogólnie trzeba szukać konsensusu by i Polacy i Ukraicny zarobili. Pomysły by to zoboze niszczyć lub oddać Turcji są fatalne.
@Raa_V No trzeba szukać konsensusu, ale czy to się uda? Trochę w to wątpię. Ogólnie początkowo jak pojawił się temat zboża, to retoryka była taka, że Afryka potrzebuje bardzo tego zboża. No i okej Afryka potrzebuje zboża, które sprzedaje Ukraina, tylko dlaczego koszty transportu ma na siebie brać Polska czy UE? Niech Afryka płaci
Ukraina chce to sama sprzedawać, Polska i inne kraje jest im potrzebna do transportu i przetrzymywania tego zboża. Do transportu zboża jest potrzebna infrastruktura. Mamy zapchać swoje porty np. port w Gdańsku żeby przeladowywac ukraińskie zboże? Przecież to są ogromne koszty, które Ukraina powinna wziąć na siebie, a czy bierze jakiekolwiek ciężko powiedzieć.


@ekjrwhrkjew:
1) Za transport się płaci, a przypominam że Polska jest największym przewoźnikiem drogowym w Europie wykonującym ponad
@PfefferWerfer No dobrze więc ile Ukraina za ten transport płaci? Potrzebne informacje.

No i co do rozbudowy portów, no to chociażby w Świnoujściu ma być przebudowany, ale z tego co pamiętam to zły pomysł. Bo to nie jest eko a przecież w Hamburgu jest tak super eko port, to po co w Polsce?
@ekjrwhrkjew: Przewoźnik drogowy bierze 1,3-1,5€ (5,85- 6,75 PLN) za kilometr przy 24 tonach, a PKP cargo 14 PLN za kilometr 60 tonowego wagonu kolejowego.

Jak Ukraina za to płaci? Pewnie trzeba by zapytać sprzedających i kupujących bo stronami transakcji nie jest rząd ukraiński i polski tylko poszczególne firmy ukraińskie i polskie.
stronami transakcji nie jest rząd ukraiński i polski tylko poszczególne firmy ukraińskie i polskie.


@PfefferWerfer: Stroną transakcji nie jest polski rząd ale to Polski rząd ma to zboże konwojować, rozumiem że taki konwój nie generuje żadnych kosztów?

Przewoźnik drogowy bierze 1,3-1,5€ (5,85- 6,75 PLN) za kilometr przy 24 tonach, a PKP cargo 14 PLN za kilometr 60 tonowego wagonu kolejowego.


No fajnie stawiłeś stawki wzięte z internetu ale czemu to ma
Stroną transakcji nie jest polski rząd ale to Polski rząd ma to zboże konwojować, rozumiem że taki konwój nie generuje żadnych kosztów?


@ekjrwhrkjew: Jakie konwojowanie? System SENT niczego nie konwojuje, to system elektronicznej ewidencji wjeżdżających i wyjeżdżających towarów i wyrywkowych kontroli celnych na granicach oraz drogach. Zajmują się tym straż graniczna oraz służba celno skarbowa, od wielu lat to działa w ramach samej UE.

No fajnie stawiłeś stawki wzięte z internetu
Jakie konwojowanie?


@PfefferWerfer: Sam minister rolnictwa tak powiedział:

Przede wszystkim przez pewien czas będzie konwój, konwój każdego transportu przez Polskę

jestem przewoźnikiem drogowym


O to się dobrze składa, po cholerę ostatnio blokowaliście drogi i robicie jakieś strajki? Co mnie obchodzi, że nie potraficie konkurować z wschodnimi firmami? To wasz problem! To nie jest problem polski tylko polskich firm transportowych. Tak samo branża transportowa strasznie protestował przeciwko decyzji UE o pracownikach delegowanych,
ekjrwhrkjew - >Jakie konwojowanie?

@PfefferWerfer: Sam minister rolnictwa tak powied...

źródło: 212624_r0_940

Pobierz
O to się dobrze składa, po cholerę ostatnio blokowaliście drogi i robicie jakieś strajki? Co mnie obchodzi, że nie potraficie konkurować z wschodnimi firmami? To wasz problem! To nie jest problem polski tylko polskich firm transportowych. Tak samo branża transportowa strasznie protestował przeciwko decyzji UE o pracownikach delegowanych, bo mieliby płacić więcej kierowcom, nawet nie wiem czy to w życie weszło czy nie ale kwik był niesamowity. Tylko co to obchodzi Polaków
I co teraz? Myślałeś że będę hipokrytą?


@PfefferWerfer: Nic nie myślałem, w internecie każdy może sobie anonimowo napisać co chcę. Jedynie co sobie myślę to, że masz pewne braki w wiedzy.

ja radzę sobie świetnie i nie mam bólu dupy o ukraińskich przewoźników


Protest dotyczył nie tylko Ukrainy, ale także przewoźników z Białorusi czy Rosji.

Mógł wprowadzić SENT


No i wprowadził

Każdy transport przez nasz kraj będzie przez pewien czas konwojowany,
No i wprowadził


@ekjrwhrkjew: To po co dodatkowy konwój skoro jest SENT?

Protest dotyczył nie tylko Ukrainy, ale także przewoźników z Białorusi czy Rosji.

No tu akurat chyba mieli racje, nie chcesz chyba konkurować z przewoźnikiem, który nie musi spełniać takich samych norm jak ty, a działacie na tym samym obszarze


A nie było tam Turcji i Kazachstanu? Oni też wjeżdżają na teren UE z 1200L paliwa po 3 PLN, pojeżdżą
@PfefferWerfer

To po co dodatkowy konwój skoro jest SENT?


A ja wiem po co? To już ministra musisz się pytać

No to trzeba weryfikować parametry na granicy tak jak się weryfikuje wszystkie importowane produkty


no trzeba ale tego nie zrobiono stąd też wybuchła afera i protesty