Wpis z mikrobloga

Wytłumaczy ktoś noobowi jak działa karencja w spłacie kapitału przy zakupie na rynku pierwotnym? Rozumiem fakt, że dopóki całość kredytu nie jest uruchomiona to płacimy tylko odsetki od kwoty jaka jest uruchomiona w ramach danej transzy - tylko jeśli kapitał się nie zmniejsza to czy te spłacane odsetki idą w przysłowiowy "dym" - są tylko dodatkowym kosztem? Czy później po pełnym uruchomieniu kredytu to co już spłaciliśmy wcześniej jest jakoś odliczane?
#nieruchomosci #kiciochpyta #kredythipoteczny #kredyt2procent
  • 19
@meister_chlepka z tego co wiem to płacisz odsetki od kapitału jaki w danym momencie jesteś winny banku. Państwo dopłaca ci tylko wtedy jak bank uruchomi ci cały kredyt, więc jeśli karencja trwa 2 lata to dziesiątki tysięcy PLN idą w błoto, bo płacisz duże odsetki bez żadnych dopłat państwa. Dlatego też wtórny rynek jest znacznie korzystniejszy w tym momencie. Ale niech się wypowie jakiś ekspert, bo jestem nowy w kredytach hipotecznych.
@ksiezycoweNieruchy: wypłata całości wcześniej chyba zależy od banku i z tego co pisał w innym wątku @marcpol mało który się na to zgadza - ciężko się dziwić, mają haracz za free. Rozwala mnie też jak czytam uzasadnienia, że karencja na spłatę kapitału jest korzystna dla kupującego, bo kiedy jeszcze nie dostał nieruchomości to nie jest obciążony całą ratą kredytu xD
@meister_chlepka: o kurde, właśnie mie uświadomiłeś. Czyli jeżeli ostatnią transze mam w październiku to liczę sumę tylko odsetek od wypłaconych transz? Wyszło mi ponad 20k zakładając 8%, dobrze myślę?
@meister_chlepka rozwiązaniem tego problemu są programy developerskie z płatnością 20/80. Płacisz 20 od razu, a 80 od jako całość wypłaty kapitału kredytu natychmiast na rachunek powierniczy objęty gwarancją. Wtedy nie ma karencji kredytu i płacisz normalne raty kapitałowo-odsetkowe od początku z doplatami nawet jeśli budowa kończy się za 2 lata.