Wpis z mikrobloga

@MoonRay: mogę ciepło polecić Lancera 1.6 benzyna. Niezniszczalne silniki. Może to nie demony prędkości ale są nie do zajechania a sam samochód nie generuje dodatkowych kosztów poza eksploatacyjnymi. Nie są tanie i ciężko je znaleźć. Właśnie dlatego.
@MoonRay: jak od spodu Lancera zakonserwujesz (koszt około 300zł) to już niczym nie musisz się przejmować. Ale pod żadnym pozorem 1.8. Na grupach typu mitsumaniaki się nad nimi spuszczają ale te silniki to śmieci
@MoonRay: pracuję w warsztacie zajmującym się Mitsubishi. Lancer 1.8 trochę mocniejsze (mała różnica) a dużo więcej paliwa zjada i awaryjność tego silnika jest częsta. 1.6 nic się nie dzieje. Możesz spokojnie szukać takiego Lancera 1.6 z przebiegiem 160 tys i nie ma się czym przejmować. 1.8 dzieją się cyrki i po prostu wiemy to z doświadczenia. Jak chcesz mieć święty spokój to 1.6. wymieniać olej
z filtrem co rok/15000km i niczym
  • 0
@Aeterna: Dzięki za rzeczową wypowiedz, 1.8 VTEC jest wychwalany owszem, 1.4 słyszałem mieszane opinie.
Co do 1.6 Mivec Lancerka, jakie spalania mogę się spodziewać?
@MoonRay: przy 1.6 7L nie przekroczysz. Byś musiał się mocno postarać. Średnia to tak 6/6,5 w zależności od stylu jazdy. Mój kolega nawet wycisnął na trasie 4 z czymś ale to już aptekarz. To co piszą w internecie o oszczędności na tym silniku to w pełni prawda. Można do nich montować śmiało gaz ale wiele nastawionych na to osób przestaje to brać pod uwagę po krótkim czasie użytkowania widząc jak mało
@MoonRay Jeżdżę 2 lata UFO, wersja Type S po lifcie. Silnik 1,4 benzyna 100 KM - jak dla mnie ten silnik jest trochę za słaby na ten samochód. Spalanie między 6 a 6,5 - na jednym baku robię ponad 630 kilometrów. Samochód z rocznika 2011, żadnych problemów z blachą poza delikatnymi odpryskami lakieru na lewym tylnym nadkolu. Od spodu też wszystko ok. Poza eksploatacyjnymi kosztami, wymieniałem jedynie tłumik końcowy i łączniki stabilizatora
@MoonRay robiłem doktorat z obu rok temu bo oba kusiły, ostatecznie wziąłem ufo 1.8, przekonało mnie tym, że jest w środku bardziej pojemne, ma magic seats (fajny bajer) i jest lepsze pod lpg xD
1.6 Here 250k na gazie od nowości, przy 160k musiałem zrobić uszczelkę ale to gaz. Potem już zmieniłem program lpg. Pali mi 7,8 przy 120lm/h z trumna na dachu. Ostatnio wymieniłem 1 raz tarcze oryginalne bo toczyłem i nie trzeba było. Olej co 15k i tyle. W zawieszeniu będę teraz robił ale nie ze luzy tylko ze starości guma. Mam konserwacje i zero rdzy.

Minus auta jak masz lpg to bagażnik nie
@Moron: tak około 250tys wymiana chyba że go nie słychać to nawet 300tys. Wiadomo że jeśli ktoś nie wymienia regularnie oleju i jeździ 40tys na jednym to przy 150 będzie musiał wymienić. Może taka podstawowa rada ale jak będziesz szukać samochodu to przede wszystkim patrz żeby miało książkę serwisową. Samochód może być naprawiany po kolizji, może mieć dużo km nakulane czy być sprowadzony z zachodu ale jak masz książkę z podbitymi
@MoonRay: Co do sedana to silnik może być tylko jeden (w Europie) czyli 1.8, manual albo benzyna. Ja mam 1.8 w manualu z LPG. Spalanie gazu 8-9 trasa, 10-12 miasto. Średnie mam 11 litrów (80% miasto). Jeżeli chodzi o korozję to jak w każdym japończyku. Zależy czy masz zadbany egzemplarz "jak dasz tak masz". Generalnie jednak nie ma tak, że coś wyjdzie bo "ten typ tak ma". Dobrze jest zrobić konserwację
@MoonRay: również ich nie polecam. Zdarzają się częstsze usterki. Dlatego też ta jednostka została porzucona w późniejszych wersjach. Jedynym bezpiecznym wyborem jest 1.6 jeśli chodzi o ekonomię. Jeśli chcesz się ścigać to 4B11t, Ralliart lub Evo ale w obu przypadkach ogromne spalanie i wysoka cena. Dużo osób myli że w Eclipse Cross są usprawnione zaturbione silniki 1.5 które były w Lancerach a jest to zupełnie inna, nowa jednostka. Bardzo dobra z