Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki, sprawa u mnie wygląda następująco. Po skończeniu szkoły średniej, jeszcze przed zdaniem matury dostałem pracę jako młodszy programista (jestem samoukiem, zaczynałem jeszcze w gimnazjum) w dość dużej firmie. Nie dawno zacząłem studia "dla papierka" ale teraz po pierwszym semestrze uznałem że nie chcę ich robić ze względu na problemy z matematyką, a także dlatego, że większość materiału to coś co już umiem. Rozmawiałem już z moim przełożonym, i mówił że nie będzie na mnie patrzył z góry ze względu na brak studiów, i nie będzie mu to w żadnym stopniu przeszkadzało. I teraz moje pytanie, czy warto jednak robić te studia będąc już w branży, czy jednak rzucić je w cholerę i skupić się w 100% na rozwoju zawodowym?

#programista #programowanie #programista15k
  • 13
@PurpleLean: studia dla samego papierka? Nie, i tak je rzucisz.

Natomiast same studia nie tyle co cię naucza dokładnie czegoś jak to że dadzą ci szerokość wiedzy jakiej sam się nie nauczysz.

70% i tak nie wykorzystasz bo albo szybko się zdezaktualizuje albo jest ściśle naukowa, ale część będzie miała swoją wartość.

U mnie od razu widać kto po jakiej uczelni i czy w ogóle.
Ja np jestem specjalistą od procesowania
Natomiast same studia nie tyle co cię naucza dokładnie czegoś jak to że dadzą ci szerokość wiedzy jakiej sam się nie nauczysz.


@kobrys13: Serio? XD Nie twierdzę że nie warto studiować, ale come on, każdy kto studiował informatyka i miał później styczność z prawdziwą inżyniera oprogramowania, może mieć tylko jeden wniosek. Studia co najwyżej miały pojedyncze ciekawe przedmiotu, ale zawsze ich zakres to były podstawy i nijak ma to się do