Wpis z mikrobloga

Ładne, jak to się na Wykopie pisze, zesrańsko w branży. Już nie tylko strach przed botami AI. Teraz nawet na 4Programmers, Mekce tych wszystkich overemployee 3 x 40k takie eleganckie wpisy, rodem z Elektrody, jak na screenie poniżej.

No cóż, sam jestem zdania, że bardziej niż AI to rynkowi zaszkodzi kryzys i ogromna konkurencja. W kilka lat doszliśmy z punktu "Nie masz pomysłu na życie? Zostań programistą!", przez cierpliwe wdrażanie młodych, po "musimy być jak lekarze i odciąć dopływ chętnych".

Tyle, że lekarze mają świetną naturalną barierę: długie studia z wysokimi progami punktowymi, staże, egzaminy, specjalizacje, państwowe certyfikacje. Żeby być programistą, wystarczy bootcamp i półroczny staż, mnóstwo takich success story w karierze widziałem xD

W ogóle sam pomysł porównywania klepaczy kodu z lekarzami pokazuje, jak bardzo ta grupa zawodowa odkleiła się od rzeczywistości xD Osobiście już od dawna nie mówię, że jestem programistą, tylko używam takich eufemistycznych sformułowań typu "inżynier oprogramowania", bo mi zwyczajnie wstyd za kolegów po fachu, w dużej części aspołecznych buców z pieniędzmi i tak też nas widzą ludzie. Największą bekę mam z tego, że na Wykopie 90% uważa, że AI/kryzys odetnie co najwyżej CRUDowców, ale ich samych w życiu nie sięgnie. Tyle, że 90% projektów jakie znam, w jakich pracowałem, o jakich słyszałem, jakie widzę na job boardach to właśnie jakieś CRUDy do przepychania danych z miejsca na miejsce. To jak to jest, 90% pracy jest w CRUDach, ale 90% programistów się nimi nie zajmuje, ciekawy paradoks.

A wiecie, co robił STX Next w czasie gdy wywalił prawie setkę inżynierów w Polsce w grudniu zeszłego roku? Rekrutował i nadal rekrutuje w Meksyku. Tyle, że tam płaci do 16k PLN w przeliczeniu, a u nas widełki od tylu startują.

#programowanie #programista15k
RomskaPaloUl_Laputa - Ładne, jak to się na Wykopie pisze, zesrańsko w branży. Już nie...

źródło: wpis

Pobierz
  • 16
@Romska_Palo_Ul_Laputa: