Wpis z mikrobloga

@modzelem: Dej pan spokój. To jest kolejny kretyński pomysł. Brałem udział w dwóch konsultachach internetowych i ci ludzie nie mają o niczym pojęcia i to jest typowo robione pod debilną ideologię.

Np wszystkie strefy na zachodzie są wyznaczone wzdłóż ulic, a tak aby można je było objechać. W Wawie granicą będą tory rowerowe. Uzasadnieniem było to że nie ma jak inaczej wyznaczyć strefy, więc zamiast jej nie wyznaczać to stwierdzili że
@modzelem: No tak ale skoro jest to główna arteria biegnąca wzdłuż wisły (to samo z wałem miedzeszyńskim) to jaki ma sens włączanie ją do SCT? Jak byłem ostatnio w monachium to strefa była w samym ścisłym centrum, a jej granicą był midlerer ring czyli obowdnica śródmiejska.
@cwlmod: Ciekawy punkt widzenia, nie słyszałem wcześniej tych argumentów.
Mieszkam w okolicy gdzie staje bardzo dużo starych osób, podjeżdża wyeksplatowanymi autami i porzuca je gdzie popadnie, najlepiej pośrodku ulicy. Wielokrotnie nie da sie przez to przejechać. Z tego powodu popieram wyrzucenie starych aut.
@marcus777: Ciekawe, nie słyszałeś o tych argumentach wcześniej ale jesteś za wyrzuceniem starych aut. W dodatku podparłeś to starszymi osobami xD

No i tak się żyje w tym kraju, że ludzie bez pojęcia chcą decydować o reszcie
@cwlmod: Nie ma co polemizować że stare skorodowane auto jest zdecydowanie mniej bezpieczne niż współczesne. Starsza osoba ma dłuższy czas reakcji od młodej. Kwestia ile pyłu powstaje ze spalin ile z hamulców (w okolicy mam złe powietrze ale sądzę że znaczna część wynika z kilkudziesięciu leżących policjantów i hamowania przed nimi). Dużo aut ma też wycięte filtry.
@modzelem:
Mnie bardziej zastanawia deterministyczny plan na przyszłość. To znaczy, bez znaczenia czy zaostrzanie norm będzie konieczne czy też nie zaostrzanie norm będzie kontynuowane w kolejnych latach. Najbardziej trują najstarsze samochody i może się okazać, że wystarczy odciąć 10% tych najstarszych, żeby jakość powietrza była w porządku.

W ogóle też nie widzę jaki poziom zanieczyszczeń mamy obecnie i do jakiego akceptowalnego dążymy.
@cwlmod:

Np wszystkie strefy na zachodzie są wyznaczone wzdłóż ulic, a tak aby można je było objechać. W Wawie granicą będą tory rowerowe.


#!$%@? głupoty. Po zachodniej stronie granica idzie wzdłuż torów kolejowych (a nie rowerowych) i faktycznie jest ciężko ją wyznaczyć normalnie. Jedynym kontrowersyjnym fragmentem jest u. Słomińskiego która powinna stanowić granicę wraz z Powązkowską.
@modzelem:

plan na przyszłość to pewnie dalsze "zachęty" do komunikacji miejskiej.


Chodziło mi o ten plan [picrel]. Kolejna rzecz, której nie rozumiem to jak technicznie miasta planują rozwiązać kwestię rozpoznania który pojazd może wjechać a który nie. Każde miasto przygotowuje sobie inne reguły a te zielone nalepki to w ogóle nie wiem na jakich zasadach będą przyznawać. I co z respektowaniem nalepki z innego miasta. Tu się szykuje niezły burdel.

BTW.
Pobierz janekplaskacz - @modzelem: 
plan na przyszłość to pewnie dalsze "zachęty" do komunika...
źródło: 20230125134611StrefaCzystegoTransportu01etapywdrazaniagrafUMWarszawa