Wpis z mikrobloga

@abrakadabra1859: no i właśnie dlatego kolega się śmiał z maluchów - w Twoim aucie nie ma możliwości kasowania luzu zaworowego zmieniając ustawienie dźwigienek, jeżeli coś słychać z okolic głowicy to może być rozwalona szklanka, wałek albo wszystko na raz. Jakiś szwagierek Ci to kazał zrobić?
mówisz, że przytoczony przeze mnie temat tyczy się wyłącznie maluchów?


@abrakadabra1859: tak, albo motocyklów, które mają silniki z lat 90 (albo nawet wcześniej). W grupie VAG od co najmniej 1990r. stosowane są hydropopychacze tzw. szklanki -> https://allegro.pl/oferta/8-x-szklanki-zaworow-vw-passat-b4-b5-1-6-1-8-2-0-9202406114
Wałek (a raczej jego wysunięta część) uderza od góry w ten popychacz, a ten grzybek co na zdjęciu popycha zawór. Hydropopychacz pracuje na oleju silnikowym, jak go kupisz to ma go fabrycznie, ale jak
gość od lpg zasugerował, żeby sprawdzić, bo na gazie szybciej się zużywa, więc stąd to wyszło


@abrakadabra1859: na gazie nie zużywają się hydropopychacze (LOL) tylko co najwyżej świece, cewki i jak gaz źle ustawiony to wypala zawory. Jak mirek wyżej kazał - zmień gazownika, bo ten to jakiś dziadziuś co zatrzymał się w latach 80.
@GeDox: hmm czyli na świecie nie istnieją inne auta poza grupą VAG ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zaskoczę cię, obecnie dalej wiele aut nie ma hydropopychaczy, tylko zwyczajne szklanki - i tak w tych autach reguluje się luzy zaworowe.
gość od lpg zasugerował, żeby sprawdzić, bo na gazie szybciej się zużywa


@abrakadabra1859: zacznij od zmiany gościa od lpg, bo z tego co piszesz instalację gazową zakładał Ci człowiek który nie wie nawet jak działa silnik w samochodzie - mała więc szansa żeby poprawnie zamontował gaz.

Wyjaśniając - rozrząd samochodu, w tym kwestia luzu zaworowego nie ma nic wspólnego z rodzajem paliwa. Obciążenia i działanie jest takie samo bez względu na
@hellfirehe: nikogo nie bronię, ale wsparłem się internetem i po wpisaniu "luzy zaworowe a lpg"
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Kontrola-luzu-zaworowego-to-podstawa,artykul,10374.html
Kontrolę wartości luzów zaworowych w silnikach zasilanych LPG przeprowadza się nieco częściej niż na benzynie, co wynika przede wszystkim z profilaktyki i dbałości o układ zaworowy, którego naprawa w razie uszkodzenia jest poważną i z reguły dość kosztowną operacją.
https://fixero.com/porady/moto/luzy-zaworowe-regulacja-ustawianie-sprawdzanie
Częstotliwość, z jaką powinno się wykonywać regulację luzów zaworowych, jest bardzo różna. W jednych modelach
@GeDox: nie, szklanki != hydropopychacze to raz, dwa wiele japońskich czy też koreańskich marek często nie ma hydro, trzy na niemczech świat się nie kończy.
nie, szklanki != hydropopychacze to raz


@Nullek: są albo szklanki (czyli hydropopychacze) albo koniki (pieski, kowadełka czy nazywaj je jak chcesz) I nie ma innego systemu.

dwa wiele japońskich czy też koreańskich marek często nie ma hydro


@Nullek: bo to silniki z technologią sprzed 40 lat XD

trzy na niemczech świat się nie kończy


@Nullek: co nie zmienia faktu, że to właśnie oni wprowadzali rewolucję w silnikach. Czyli np.
wsparłem się internetem i po wpisaniu "luzy zaworowe a lpg"


@abrakadabra1859: Branża LPG pełna jest ludzi, którzy naprawdę nie wiedzą co jest w silniku, czy jaka to magia powoduje że kręci się on w tą, a nie przeciwną stronę. Oni montują instalacje i piszą też artykuły w internecie.
Poziom ich nie odbiera od poziomu audiofili, którzy też różne cuda wypisują.

W każdym razie jeśli masz coś nowszego niż Polonez, to poza