Wpis z mikrobloga

@abrakadabra1859: no i właśnie dlatego kolega się śmiał z maluchów - w Twoim aucie nie ma możliwości kasowania luzu zaworowego zmieniając ustawienie dźwigienek, jeżeli coś słychać z okolic głowicy to może być rozwalona szklanka, wałek albo wszystko na raz. Jakiś szwagierek Ci to kazał zrobić?
  • Odpowiedz
mówisz, że przytoczony przeze mnie temat tyczy się wyłącznie maluchów?


@abrakadabra1859: tak, albo motocyklów, które mają silniki z lat 90 (albo nawet wcześniej). W grupie VAG od co najmniej 1990r. stosowane są hydropopychacze tzw. szklanki -> https://allegro.pl/oferta/8-x-szklanki-zaworow-vw-passat-b4-b5-1-6-1-8-2-0-9202406114
Wałek (a raczej jego wysunięta część) uderza od góry w ten popychacz, a ten grzybek co na zdjęciu popycha zawór. Hydropopychacz pracuje na oleju silnikowym, jak go kupisz to ma go fabrycznie, ale
  • Odpowiedz
gość od lpg zasugerował, żeby sprawdzić, bo na gazie szybciej się zużywa, więc stąd to wyszło


@abrakadabra1859: na gazie nie zużywają się hydropopychacze (LOL) tylko co najwyżej świece, cewki i jak gaz źle ustawiony to wypala zawory. Jak mirek wyżej kazał - zmień gazownika, bo ten to jakiś dziadziuś co zatrzymał się w latach 80.
  • Odpowiedz
@GeDox: hmm czyli na świecie nie istnieją inne auta poza grupą VAG ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zaskoczę cię, obecnie dalej wiele aut nie ma hydropopychaczy, tylko zwyczajne szklanki - i tak w tych autach reguluje się luzy zaworowe.
  • Odpowiedz
gość od lpg zasugerował, żeby sprawdzić, bo na gazie szybciej się zużywa


@abrakadabra1859: zacznij od zmiany gościa od lpg, bo z tego co piszesz instalację gazową zakładał Ci człowiek który nie wie nawet jak działa silnik w samochodzie - mała więc szansa żeby poprawnie zamontował gaz.

Wyjaśniając - rozrząd samochodu, w tym kwestia luzu zaworowego nie ma nic wspólnego z rodzajem paliwa. Obciążenia i działanie jest takie samo bez względu na
  • Odpowiedz
@hellfirehe: nikogo nie bronię, ale wsparłem się internetem i po wpisaniu "luzy zaworowe a lpg"
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Kontrola-luzu-zaworowego-to-podstawa,artykul,10374.html
Kontrolę wartości luzów zaworowych w silnikach zasilanych LPG przeprowadza się nieco częściej niż na benzynie, co wynika przede wszystkim z profilaktyki i dbałości o układ zaworowy, którego naprawa w razie uszkodzenia jest poważną i z reguły dość kosztowną operacją.
https://fixero.com/porady/moto/luzy-zaworowe-regulacja-ustawianie-sprawdzanie
Częstotliwość, z jaką powinno się wykonywać regulację luzów zaworowych, jest bardzo różna. W jednych
  • Odpowiedz
@Nullek: szklanki = hydropooychacze xD Może w Dacii, francuzach i ładach są jeszcze koniki. W niemczech nie stosują tego od kilku dekad
  • Odpowiedz
@GeDox: nie, szklanki != hydropopychacze to raz, dwa wiele japońskich czy też koreańskich marek często nie ma hydro, trzy na niemczech świat się nie kończy.
  • Odpowiedz
nie, szklanki != hydropopychacze to raz


@Nullek: są albo szklanki (czyli hydropopychacze) albo koniki (pieski, kowadełka czy nazywaj je jak chcesz) I nie ma innego systemu.

dwa wiele japońskich czy też koreańskich marek często nie ma
  • Odpowiedz
wsparłem się internetem i po wpisaniu "luzy zaworowe a lpg"


@abrakadabra1859: Branża LPG pełna jest ludzi, którzy naprawdę nie wiedzą co jest w silniku, czy jaka to magia powoduje że kręci się on w tą, a nie przeciwną stronę. Oni montują instalacje i piszą też artykuły w internecie.
Poziom ich nie odbiera od poziomu audiofili, którzy też różne cuda wypisują.

W każdym razie jeśli masz coś nowszego niż Polonez, to poza bardzo specyficznymi przypadkami, żadnych luzów się u Ciebie nie sprawdza ani nie reguluje i nie ma to nic wspólnego z LPG. Bo masz hydrauliczną regulację luzów zaworowych jak w zasadzie wszystkie powszechnie używane silniki od
  • Odpowiedz