Wpis z mikrobloga

Serwus szosowe świry. Kupiłem nową szosę z karbonową ramą (Van Rysel EDR CF 105) i od razu ktoś z tagu zasugerował wymianę ekspandera na dłuższy. Wyjąłem ten fabryczny (faktycznie bardzo krótki) i teraz mam zagwozdkę z nowym. Otóż nie wiem jaki odcinek rury sterowej ma on zabezpieczać i ile przestrzeni zostawić między górna kapą a samym ekspanderem. On ma obejmować też na długość miejsce gdzie podkładki łączą się z ramą? Pomocy koledzy, bo chłop chce pokręcić a boi się ruszyć aby nic nie spartolić.

#szosa #rower
klintoniusz - Serwus szosowe świry. Kupiłem nową szosę z karbonową ramą (Van Rysel ED...

źródło: IMG20230309205153

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@klintoniusz: wcale taki mały nie jest, wręcz dość duży bym rzekl. najlepiej gdyby się kończył rowno / lekko nad gorna śruba mostka, ale też tak by mial te 2-3mm miejsca by skasować luzy.
  • Odpowiedz
@klintoniusz: ekspander ma byc tak dobrany by wystarczyl na cala wysokosc mostka bo on ma wypierac sile docisku srubek mostka by nie zgniotly karbonowego widelca
  • Odpowiedz
  • 0
@4x80: @GrubyKociol @Hipodups Dzięki koledzy za pomoc. Podpowiedzcie jeszcze proszę jak prawidłowo wygląda montaż. Smaruję ekspander pastą do karbonu, wciskam go w sterówkę i dopiero wtedy wkręcam śrubę z górną kapą? Czy od razu wkładać go z włożoną śrubą i kapą?
  • Odpowiedz
@klintoniusz: Smarujesz, wsadzasz, skręcasz sam ekspander na x NM, jak masz czas to mozesz odczekać by pasta sobie wyschła, jak nie to dokręcasz górę i kasujesz luzy tutaj już bez momentu odpowiedniego na wyczucie, tak by luzów nie było ale i kierownica gładko chodziła.
  • Odpowiedz