Wpis z mikrobloga

Witam szanownych Mirków. Szukam gravela do 6tyś. Czy ktoś może polecić coś sensownego? Wiecie dobry stosunek jakości do ceny.

Do tej pory jeżdżę na crossie, Unibike Zethos. I jest super. Ale celuje w dłuższe dystanse (do tej pory pare dni z rzędu do 100km) z torbą podsiodłową (bez sakw). Tylko wydaje mi się, że za bardzo się męczę, zwłaszcza na podjazdach. Dlatego chyba pasowałoby zejść z wagi roweru do 10kg (cross ma 14kg).
Czytałem, że w tej cenie dobry jest Romet Aspre 2, ale ciężko o dostępność i też nie znam się na podzespołach graveli.
#rowery #rower #krakow #bikepacking #gravelove
  • 15
@Krajczar:

Moim zdaniem akutalnie gravele mają ceny kompletnie z dupy. Za 6k nie kupisz roweru z hydraulika. A kupowanie za 6k roweru z hamulcami na sznurki jest po prostu bez sensu. To jakieś polowanie na frajerów - rower wyposażony kompletnie w nic, ulep z jakiś przypadkowych komponentów a kosztuje kupę kasy.
(Bo wszystkie grupy stricte grevelowe mają hydraulikę)

Jedynie romety mają w tej cenie hydraulikę i mimo kiepskiej dostępności bym tutaj
@Krajczar: co do męczenia się na podjazdach, może kwestia wydolności/wytrzymałości? a może po prostu masz nieodpowiednie "zębatki" do podjazdów? i może wystarczy stuningować napęd, czyli wymienić w kasecie (stawiam, że masz kasetę, a nie wolnobieg) tę najlżejszą zębatkę na taką co ma (chyba) więcej zębów?
@bibsz polemizowałbym, waga całego zestawu (rower+graty+jeździec) robi bardzo dużą różnicę na podjazdach, szczególnie jak jeździsz turystycznie w górach albo po pagórkach, gdzie podjazdów jest sporo i są strome i długie. W płaskopolsce faktycznie nie ma dużego znaczenia
@Krajczar Ja rozwiązałem problem montując górski napęd z 3 blatami (22-30-40) i szeroką kasetą (11-40). Wjeżdża wszędzie z 4 sakwami, a rower bez sakw waży mi ~16kg
@trzyes: Oczywiście jak porównasz wagę gołego roweru a roweru wypakowanego klamotami biwakowymi to oczywiście jest zasadnicza różnica.