Wpis z mikrobloga

#rosja #wojna #ukraina #wojsko #polska #jelcz #samochody

Nie jest tajemnicą, że obecne silniki montowane w naszych pojazdach to urządzenia produkcji IVECO lub MTU. W grupie PGZ S.A. podejmujemy wysiłki, aby w ramach polskiego przemysłu zbrojeniowego wypracować rozwiązania, które pomogą nam jako producentom uzyskać pewien poziom samowystarczalności w zakresie newralgicznych podzespołów - Paweł Marciczkiewicz, Główny konstruktor marki Jelcz
Pobierz ArtBrut - #rosja #wojna #ukraina #wojsko #polska #jelcz #samochody

Nie jest tajemnic...
źródło: temp_file.png8684768969106993807
  • 7
@ArtBrut: Zatem istnieje inteligentne życie w PGZ, szkoda że w szczątkowych ilościach. Gdyby problem silnikowy brać na poważnie to już teraz istniałby wieloletni program NCBiRu gdzie opracowywanoby krajowe rozwiązania a hajs na polibudy i sensowne spółki prywatne i pegiezetowe lałby się milionami.

Mamy tysiące pojazdów ciężarowych do ogarnięcia, setki wozów bojowych do wymiany - w tej części świata jesteśmy największym biorcą silników dla wojska. Przy takiej pozycji to MTU i Iveco
@ArtBrut: ta droga raczej nie ma sensu. Za drogo na zbyt małą produkcję.
No ewentualnie mogą zrobić silnik w starym stylu. Tylko palić będzie więcej. Aczkolwiek na pewno będzie miało to pozytywny wpływ na jego trwałość.