Wpis z mikrobloga

Jeszcze raz wracając do tematu UZ vs B2B - wytłumaczcie mi proszę jak to jest z VAT. Powiedzmy że jestem zatrudniony jako student u pracodawcy na stawkę godzinową 90 zł/h na UZ, 90*168=15k zł miesięcznie. Kończę studia, kończy mi się umowa, chcę przejść na B2B i powiedzmy chcę przynajmniej 110 zł/h, więc 18.4k zł miesięcznie, żeby utrzymać zarobki na czysto na start. Ale jeszcze dochodzi do tego VAT 23%, więc po tym jak po ryczałcie, zus i zdrowotnej wyjdzie mi około 14.4k, tak muszę jeszcze odprowadzić 4.2k VAT, więc tak naprawdę to wychodzi jakieś 10k z hakiem o ile nie porobię kosztów. Gdyby była to kwota 110 zł/h + VAT, wówczas co innego, ale koniec końców koszty pracodawcy zwiększają się i tak do 22.7k miesięcznie. Jak dobrze rozumiem to trochę sytuacja mało przyszłościowa, bo albo ja bym brał znacznie mniej na rękę albo pracodawca by musiał płacić znacznie więcej, a obie strony tego raczej nie chcą, a ten VAT muszę odprowadzić.

To tak +/- działa czy jednak trochę inaczej?
#programista15k #pracait #b2b #vat #finanse #podatki
  • 6
@ElMatadore: jak umawiasz się na 110 zł netto na fakturze to pracodawca płaci 100 +23% VAT.
Zakładając że nie masz kosztów, Całą kwotę VATu przerzucasz dalej do urzędu.
To nie jest takie same koszty dla pracodawcy jak Twoja wypłata, bo on sobie odejmuje ten VAT co płaci Tobie, od tego co powinien zapłacić urzędowi skarbowemu 1:1
czyli ten VAT zostaje w ksiegach, ale nic poza tym?


@ElMatadore:
Przykład:
Wystawiasz fakturę na 10 000 netto, VAT 23%. Brutto na fakturze to 12 300. Dostajesz przelew na 12 300. Normalnie z tego byś 2300 odprowadził do US od razu i był "na zero" jeśli chodzi o VAT, nadal masz 10 000 netto. Z tego jeszcze PIT i ZUS.
Ale akurat w tym miesiącu kupiłeś telefon na fakturę VAT, wprowadziłeś