Wpis z mikrobloga

@Chris_Karczynski: kup taki rozmiar jaki jest dedykowany do auta, nie kombinuj jak koń pod górę,
bierz opony tzw. premium, conti, michelin, bridge, pirelli, itd.. to nie są super-hiper-ultra-preformens opony dla supercarów tylko normalne zwykłe opony do zwykłego dupowozu jaki masz,
szukaj z klasą A do hamowania na mokro
@Chris_Karczynski: 16-cali to już sam w sobie jest balon, bo B8 to nawet 19-tki są zakładane w fabryce,
weźmiesz jeszcze bardziej balonowe 16-tki już w ogóle będzie wyglądać jak kupa i prowadzić się jak g*ówno w zakrętach

najlepiej po prostu zostaw sobie te koła 16-tki jako zimówki i kup sobie całe koła letnie 17-tki a najlepiej 18-tki
będzie wyglądać jak kupa i prowadzić się jak g*ówno w zakrętach


@SpalaczBenzyny: przy przepisowych predkosciach?

kup sobie całe koła letnie 17-tki a najlepiej 18-tki


@SpalaczBenzyny: tylko po to zeby "wygladaly"? Raczej OP sprawia wrazenie normalnego. Przy takim uzytkowaniu nie potrzeba performance w zakretach, bo OP nie pokonuje ich na granicy przyczepnosci.

Za to komfort wzrasta na balonach
@programista15cm: no tak, przepisowe prędkości to też 20 km/h czy 30 km/h przy których skręca się na skrzyżowaniu,
na jednych oponach przejedzie się normalnie a na innych się buja, że trzeba zwalniać następnym razem,

to samo na mokrej nawierzchni na marnych oponach, jedni jadą normalnie zakręt przy 35 a inni hamują to 25 aby nie wpaść w poślizg i zamulają jakby wieźli pralkę na dachu,

te 16-tki to minimum do Passata
Pobierz SpalaczBenzyny - @programista15cm: no tak, przepisowe prędkości to też 20 km/h czy 30...
źródło: Zrzut ekranu 2023-02-23 132843
na jednych oponach przejedzie się normalnie a na innych się buja, że trzeba zwalniać następnym razem,


@SpalaczBenzyny: co Ci sie buja na fabrycznie nowych oponach premium? OP rozwaza jedna z najlepszych opon na rynku

Masz zasrany leb tymi balonami, gleba i #!$%@? camberami.
Serio, niektorzy ludzie zamiast walic konia na parkingu trzaskaja po 30, 40, 50 albo i wiecej kkm i ich gowno obchodzi czy Ci sie ich auto podoba.

Komfort
Masz zasrany leb tymi balonami, gleba i #!$%@? camberami.


@programista15cm: chyba coś Ci się poyebało i z kimś mnie pomyliłeś,
zawsze fabryczne opony, bez żądnego tuningu, żadnych kombinacji, camberów,
nie proponuję OPowi żadnych opon które choćby leżały przy sportowych tylko zwykłe koła do auta dla ludu jakie wyjeżdżały z fabryki,

po prostu wiem, że w takim dużym aucie lepiej się jeździ na 17 czy 18 a nie na balonie 16 bez
@programista15cm: chyba to wyjaśnia, dalej siedzisz w czasach e39 gdzie 16-tki uchodziły za ogromne felgi a 18-tek to w ogóle nie było, jedynie w ówczesnych M3 czy M5
dzisiaj to nawet do Clio najmniejsze alusy to właśnie 16-cali, mniejszych nie sprzedają

dzisiaj już Passat wyjeżdżą z salonu na minimum 17 calach, już 16-tki wycofane, mimo, że ciągle ta sama generacja B8 po lifcie
@SpalaczBenzyny: siedze na balonach, bo cenie komfort.

Mialem robic turbo i swap ukladu hamulcowego z e60, wtedy musialbym miec 18.
Stanelo na tym, ze w daily tego nie potrzebuje, a jak chce #!$%@? to sobie pozyczam auto.
Ewentualnie kupie sobie funcar

Przestan mierzyc ludzi swoja miarka. Nie kazdego obchodzi wyglad auta, naprawde sa wazniejsze rzeczy w zyciu.
Pragmatyzm, koszty, komfort.
@programista15cm: nie mierzę ludzi swoją miarą tylko miarą producentów auta, czasy się zmieniły,

5 raz piszę, że dzisiaj auto które wyjeżdża na 16 calach jaki oponach o minimalnej średnicy i jest dostosowane do kół 17, 18 i nawet 19 cali (każde ma to określone) nie traci istotnie na komforcie przy zmianie kół,

nie porównuj aktualnych aut do sytuacji jaką opisujesz przy e39 czyli modyfikacjach na własną rękę, swapach, tuningach, wkładaniu kół
@SpalaczBenzyny: producentom chodzi tylko o kasę, duże koła zawsze od nfs Underground i fast n furious zaczęły uchodzić za ladne i lepiej sie sprzedawać. Zresztą oni to przyznają wprost.

Każde koło w danym aucie ma taka sama średnicę+-3%. Różni się tylko grubością profilu. Gruby profil daje komfort, cieńszy twardość i dynamikę w zakrętach.
Ludzie kochani, niech kolega montuje to co było fabrycznie. Może rozmiar mało popularny, ale taki ma być. Cena szokuje (2,5k za 16"), ale opony strasznie ostatnio podrożały. Po co to rotowanie rozmiarami? Nowa fura jest, to na opony powinno być stać. Doradzacie 205/65R16 bo w internetowym kalkulatorze tak wyszło, a to już rozmiar do dostawczaka. Chłop ma sobie oponę do busa założyć do passata?
Swoją drogą, poza tym że wyglądają śmiesznie, zwłaszcza jak w poprzednim daily było 195/65/15
To normalnie się na nich jeździ i prędkość obrotowa na eskach też jak najbardziej ok. Chętnie widzę tam przyszłościowo 15tki.. ale muszą się te opony skończyć co zajmie z 5-10 lat
19 cali (każde ma to określone) nie traci istotnie na komforcie przy zmianie kół,


@SpalaczBenzyny: 19 żeby mieć ta sama średnicę co 16 musi mieć profil 35. Kiedyś taki profil w ogóle nie był dostępny cywilnie. To jest profil wyczynowy, którym ciężko jeździć po czymś innym niż tor. Nawet Lamborghini diablo ma z przodu profil 40.

Każdy profil poniżej 50 jest już typowo sportowy
@programista15cm: nie wiem dokładnie jaki to silnik ale pewnie jak startuje od 16 to kończy się na 18, te wersje co mają od 17 to na 19, różne wersje mają rożne przypisane opony,
te Passaty z 19 cali pewnie mają tarcze hamulcowe coś około 345-350 mm i już po prostu fizycznie nie wejdzie 16-tka,

B8 są Passaty z 4x4 z 280 KM i tam jest prosta piłka, tzw. bieda-wersja albo koła