Wpis z mikrobloga

Czy są tu jacyś piloci samolotu jakiegokolwiek lub osoby, które planują zostać pilotem?

Mam 23 lata, mam licencjat z finansów i znam angielski nietechniczny na poziomie C1. Chciałbym zostać pilotem samolotu.

Mieszkam w dużym mieście i niedaleko mojego miejsca zamieszkania jest aeroklub, który organizuje szkolenie PPL(A) którego koszt wynosi ~ 35 000 złotych. Potem wiadomo- CPL i ATPL.

Ponoć można to ogarnąć w około 3 lata i za kwotę (około) rzędu 300 000 złotych.

Czy polecacie na własną rękę zdobywać kolejne licencje czy od razu zapisać się do jakiegoś program mentorskiego wizz air czy ryanaira gdzie prowadzą cię jak po sznurku?

Na pewno nie byłoby problemu z pieniędzmi na pierwszą licencję. Moi rodzice mają pieniądze, ale czy istnieje możliwość zaciągnięcia jakiegoś kredytu i spłacenia go latając? Moi rodzice mogą to uznać za fanaberię i od razu rzucanie 300 000 zł może być problemem.

A może zostanę stewardessem i zapracuję sobie... Sam nie wiem. Nie widzę siebie w pracy przy biurku w jakimś korpo do końca życia.

#pilot #lotnictwo #lot #wizzair #rayanair #samoloty
Glimpse0fTheFuture - Czy są tu jacyś piloci samolotu jakiegokolwiek lub osoby, które ...

źródło: samolot

Pobierz
  • 16
@Glimpse0fTheFuture: właśnie wnioskuję o wydanie licencji zawodowej, także może Ci troszkę oświetlę drogę.

1) Dla własnego dobra i zdrowia psychicznego trzymaj się z dala od aeroklubów. Dołącz do grup na fb dotyczących PPLki i będziesz miał dużo info w jakich szkołach robić uprawnienia, a gdzie nie warto zostawiać nawet złotówki.
2) Zrób badania 1 klasy, żeby widzieć czy jest sens się bawić - około 1,5 tysiąca PLN.
3) Zrób PPLkę i
Dziękuję. Czy mając już licencję zawodową cpla można znaleźć pracę w miarę bez problemów? Czy w rzeczywistości jedynie ATPla umożliwia tak naprawdę podjęcie pracy zarobkowej w liniach? Mam na myśli po prostu czy będę w stanie coś już zarobić mając licencję zawodową CPLa czy pracy dla tej kategorii brakuje?
@Glimpse0fTheFuture: licencję, którą chcesz robić to tzw. ATPL Frozen, czyli CPL+ME+IR+teoria ATPL.
Żeby odblokować pełnego ATPLa, to nie takie hop siup i robi się to w linii. Zazwyczaj przy okazji awansu na kapitana.

Robotę znajdziesz bez problemu, znajomi teraz siedzą w East Midlands na szkoleniu ;)
@KolczyQ: Ale żeby zrobić ATPL Frozen trzeba mieć najpierw CPL(A), która jest już licencją pilota zawodowego, który może pracować komercyjnie tylko nie w liniówkach. Chodziło mi czy czy właśnie posiadanie już samego CPL(A) pozwala w praktyce na podjęcie pracy zarobkowej.
@Glimpse0fTheFuture: gubisz się w gąszczu informacji. CPL daje możliwość pracy w liniach bez żadnego problemu, tylko musisz mieć ME+IR, co właśnie daje tzw. ATPL Frozen.

Jeszcze raz… Robisz PPL, robisz teorię do ATPL, budujesz nalot, robisz szkolenia i zdajesz egzaminy na CPL+IR+ME i to Ci daje tzw. ATPL Frozen, który kiedyś będziesz mógł sobie odmrozić, co da Ci pełnoprawnego ATPL.
Ponoć można to ogarnąć w około 3 lata i za kwotę (około) rzędu 300 000 złotych.


@Glimpse0fTheFuture: za +/- 300 tys to w Bartolinim masz mentorski zintegrowany program Ryana, czas trwania 18-21 miesięcy i na końcu gwarancję (cokolwiek to znaczy) rozmowy kwalifikacyjnej. Czy masz jakieś dodatkowe punkty za wybulenie dużej kasy w ośrodku, z którym współpracuje Ryan, tego nie wiem ale dostać się na rekrutację do Ryanair można bez problemu niezależnie
@Ekspert_z_NASA: Podejście Entera do rektutacji jest poniżej krytyki, szkoda nawet strzępić ryja na zaproszenie na raz 220 osób… Za miesiąc będzie dokładnie to samo.
Jeżeli ktoś ma olej w głowie i wymagane papiery, to ma duże szanse na dostanie się do porządnej linii.

W szkoleniu w jednym miejscu chodziło mi o CPL+IR+ME. Oczywiście, że PPLkę robi się w miejscu A, potem nalot robi się na różnych samolotach i zazwyczaj tnąc koszty,
W szkoleniu w jednym miejscu chodziło mi o CPL+IR+ME. Oczywiście, że PPLkę robi się w miejscu A, potem nalot robi się na różnych samolotach i zazwyczaj tnąc koszty, a potem trzeba zrobić 3 uprawnienia na raz, które według mnie najlepiej zrobić w jednym miejscu, ale ile osób, tyle teorii i preferencji.


@KolczyQ: A tutaj to pełna zgoda. Takie combo najlepiej zrobić w jednym miejscu, to zdecydowanie jedyna sensowna opcja. Myślałem, że