Wpis z mikrobloga

#gry #fps #gamedev Mireczki, programuje sobie FPS-a w stylu retro. Zastanawiam się nad systemem drzwi. Na razie zrobiłem ze otwierają się za pomocą spacji - czyli player musi wcisnąć klawisz. Czy dorzucić drugi typ drzwi które otwierają się same gdy Gracz podchodzi? Wydaje mi się że w większości gier jest albo jedno albo drugie rozwiązanie - jak damy dwa to czy gracz nie będzie wiedział o co kaman - bo przyzwyczai się do drzwi otwieranych samoczynnie. ? Co myślicie?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ZawzietyRobaczek: A ten FPS w jakich realiach jest osadzony? Zawsze możesz zrobić różne typy drzwi, elektroniczne mogą otwierać się samoczynnie, a takie zwykłe zawsze muszą być otwierane za pomocą spacji. Wtedy gracz będzie mniej więcej wiedział o co chodzi. W przypadku elektronicznych można by było jeszcze zaimplementować jakaś minigierke coś jak w Deus ex żeby w ogóle uległy otwarciu.
  • Odpowiedz
@Glikol_Propylenowy: @CherryJerry : realia to "standardowo" jakiś rodzaj bazy/stacji kosmicznej albo na planecie. Tzn. w środku - kompleks budowalny/laboratoria/piwnice - wiec raczej baza. Tu akurat drzwi mogą być i takie i takie. No w sumie takie drzwi "szybkie" otwierane do góry mogłby być automatyczne. a takie otwierane na boki ze spacją.
  • Odpowiedz