Wpis z mikrobloga

Czy ludzie widzą po co mają opony zimowe szukaj
co sobie lepiej poradzi w głębokim śniegu
1. Dwuletnia na wpół zdarta opona zimowa
2. Nowa z pełnym wysokim bieżnikiem opona letnia
#motoryzacja

jak wyżej

  • Opcja 1 83.9% (26)
  • Opcja 2 16.1% (5)

Oddanych głosów: 31

  • 19
  • 1
@Kroledyp: Czyli ludzie nie wiedzą a producenci się cieszą, kiedyś powstanie taki test na yt i będą spięcia w zwojach
Opona zimowa tak naprawdę powinna nazywać się jesienna, miękka zimowa mieszanka ma zaletę i lepiej się klei w temperaturach +10 do -5 stopni na żywym lodzie nie ma znacznie a poniżej -5 obie mieszanki są tak samo twarde.
W głębokim śniegu oczywiście liczy się wysoki agresywny bieżnik, więc lepszy nowy pilot
  • 0
opcja 3: normalna porządna wielosezonówka.


@krystal_Tri_tapik: To prawda, opony zimowe są u nas popularne stosunkowo od niedawna, kampania reklamowa zrobiła swoje.
Ludzie mówią, że czują jak w śniegu lepiej idzie tak samo jak czują większą moc w golfie2 po wlaniu benzyny 98
  • 0
@MostlyRenegade: i widzisz tam takie malutkie lamelki? To jest cały myk to ma pracować uginać się na suchym asfalcie w temperaturach dodatnich, jeśli chodziło by styk z nawierzchnią w głębokim śniegu to powinien sprawdzać się slick a tego nierobi
Na głęboki śnieg biorę tę po prawo i możemy się ścigać
@Kroledyp: przecież gładka opona ma mniejszą powierzchnię roboczą niż opona z bieżnikiem. Musisz uwzględnić jeszcze porowatość opony. Te malutkie lamelki w oponie zimowej mają właśnie zwiększyć powierzchnię roboczą w kierunku prostopadłym do obrotu koła. W letniej oponie w ogóle ich nie ma, za to masz szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody.
@Kroledyp: Niwoczesny wielosezon faktycznie ma duzo sensu w naszych warunkach. Potrafi przenieść moce obecnych aut, ich ciężar i większe predkosci. Jest przy tym głośniejszy i szybciej sie zużywa No i oczywiście jest troche gorszy od opon sezonowych.

Natomiast to co piszesz że zdarta w połowie zimówka bedzie gorsza od nowej letniej to kompletna bzdura. Dzieki lamelkom zimówka nawet z płytszy bieżnikiem ma duzo wiecej powierzchni styku i działający efekt klejenia sie
  • 0
@cwlmod: Bzdura to jest z tą powierzchnią styku całkowita, opony zimowe zaleca się węższa, a lamelki nie są do klejenia się do śniegu absolutnie, to całkowita nieprawda. ponacinana lamelkami opona lepiej pracuje na suchym w dodatniej a nie w śniegu
@Kroledyp: różnicę w czepności między letnią a zimową daje się odczuć. Na świeżo spadłym, niezbyt gruba warstwą śniegu, najbardziej. Miałam okazję przetestować parę zim temu. Natomiast zimowa a wielosezonowa różnica odczuwalna nie była, lekki śnieg, śnieg z lodem, szło tak samo. Co nieco mnie zaskoczyło, spodziewałam się nieco mniejszej czepności.
@Kroledyp: nie analizowałam powodów ale jeśli masz na myśli, że letnia była stara a zimówki nowe, to nie. Letnie miały na początku zimy trzy miesiące jazdy za sobą ale na nachyleniu ze śniegiem tańczyły. Zimówki ten sam podjazd brały bez bocznego ruchu.
@Kroledyp: Lol Mireczku, ty we wszystkim sie mylisz i nie masz zielonego pojęcia o czym mowisz. Lamelki to podstawa do klejenia sie do śniegu xD

Wszystko poplątałeś i pomieszałeś. Przyjmij moj poprzedni komentarz za wiedzę poparta wiedza i doświadczeniem.