Aktywne Wpisy

wfyokyga +99
źródło: temp_file6263327693831224378
Pobierz
walzky +27
Dużo ludzi pyta, o co chodzi z tymi ufokami nagle, więc wyjaśniam pokrótce od czego się zaczęło. Będzie krótko, bo cały temat UAPów to jest na trzytomową książkę.
To nie jest tak, że wszyscy nagle krzyczą „O! Światełka! To kosmici!”. Cały problem z tymi światełkami jest taki, że one od ponad 60 lat latają nad obiektami nuklearnymi - elektrownie, jednostki wojskowe, miejsca gdzie wzbogaca się uran. Nawet były przypadki, gdzie te obiekty latały
To nie jest tak, że wszyscy nagle krzyczą „O! Światełka! To kosmici!”. Cały problem z tymi światełkami jest taki, że one od ponad 60 lat latają nad obiektami nuklearnymi - elektrownie, jednostki wojskowe, miejsca gdzie wzbogaca się uran. Nawet były przypadki, gdzie te obiekty latały





Najlepiej jakby się C++ z nimi dogadali i by móc stworzyć wspólnie nową wersje Rusta który będzie miał nieco więcej abstrakcji (bo Carbon jest googla więc mogą go zabić albo popsuć w dowolnej chwili).
Ogólnie raczej widzę pozytywnie jego przyszłość, szczególnie w dobie AI assisted programming ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sorek: główną zaletą Rusta jest przeoranie wszystkich wadliwych cech C++, które są wynikiem dziedzictwa C jak i błędnych decyzji z przeszłości. Nawet twórcy Carbona piszą, żeby używać Rusta w nowych projektach, Carbon to tylko język do
@Saly: no ja widzę że ludzie w nim piszą webserwisy, więc niekoniecznie. To uniwersalny język praktycznie do wszystkiego.
Ogólnie warto się go uczyć. W embedded też coś powoli się rusza w tym kierunku (ale tylko w niektórych działkach - supportu na poziomie C nigdy nie będzie)
Przełom to
@sorek: Że jak? Przecież ma traity, które są o wiele silniejszym mechanizmem abstrakcji niż interfejsy z języków C++ i Java; zwłaszcza że niedawno dodali też generic associated types, przez co Rust jest już prawie jak Haskell / Scala.
Miałeś na myśli może że nie ma dziedziczenia, ale to jest zaleta a nie wada. OO w takiej
@devopsiarz: Przełom jest w tym sensie, że jest to pierwszy praktyczny (nieakademicki) język, który ma równocześnie bezpieczne, automatyczne i deterministyczne zarządzanie zasobami (bez konieczności używania GC) oraz który statycznie gwarantuje brak wyścigów w danych. Pod tym względem jest to unikat, żaden inny język na razie tego nie ma - i myślę, że to jest kwestia czasu jak te koncepcje przejdą do innych języków.
@infamouz: @Krolik: a ja lubie dziedziczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zero cost abstractions to czysty rigcz
@Krolik: faktycznie. Rust jest pierwszym prawdziwie niskopoziomowym językiem, który może być alternatywą dla wielu popularnych zastosowań (w porównaniu C/C++) więc pod tym względem jest rewolucyjny
@Krolik: ale ani ładne to ani przydatne. Od tego jest dziedziczenie byś mógł sobie fajne rzeczy robić i szybko a później na nich nadbudowywać - jak klocki lego i komponenty.
@Saly: rip in peace inheritance ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@sorek: gdzie klocki LEGO mają dziedziczenie? Klocki się ze sobą łączy. A do tego jest właśnie kompozycja. A switch jest często znacznie czytelniejszy (i czasem wydajniejszy) niż dynamic dispatch - od razu widzisz wszystkie ścieżki którymi może pójść kod. W przypadku
@sorek: klockowatą architekturę zapewniają interfejsy i kompozycja. Jeśli zastąpisz kompozycję dziedziczeniem to scalasz dwa klocki w jeden, bo użytkownik interfejsu i implementacja interfesu staje się jedną klasą (dziedziczącą z klasy bazowej). W takim wypadku jedyne kombinacje to klasa bazowa (która może być dalej dziedziczona) i klasa potomna.
Determinizm to masz w RTOSach na odpowiednich, wspierających platformach. Nie w
Komentarz usunięty przez autora