Wpis z mikrobloga

Premiera nowych X3D będzie 14 lutego.
Nie powiem, trochę nagrzany na nie jestem bo sporo gier, w które gram bardzo mocno na 3D cache korzysta: gry Paradoxu, Squad, Factorio. 7900X3D łyknę jak młody pelikan jeśli będzie do 3k i w recenzjach będzie wszystko OK.
#pcmasterrace #amd
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ReevoX: W jakim sensie wydajniejszy? Przecież w programach to najczęściej 7950X wygrywa z 13900k, 7900x z 13700k. W grach jakiś ogromnych różnic na korzyść inteli nie ma, a w części to nawet 5800X3D trzyma się blisko 13900k. Główna kwestia to jest na tę chwilę opłacalność całej platformy, Intel jest po prostu tańszy bo i płyty tańsze i można DDR4 wsadzić.
  • Odpowiedz
a w części to nawet 5800X3D trzyma się blisko 13900k


@Drmscape2: w fhd

Wszystkie testy jakie widziałeś, są w archaicznym FHD - bo tak się mierzy
  • Odpowiedz
@Atreyu: ja chlebie, ty o bułkach. ¯\_(ツ)_/¯
Napisałeś coś sugerując, że to zaprzeczenie tego co napisałem, po czym piszesz coś kompletnie obok wcześniejszej dyskusji.
  • Odpowiedz
@Drmscape2: zwyczajnie zawsze kisnę z wykresowców

Owszem, X3D to świetne procesory. AMD robi świetną robotę z tą linią. 5800X3D z 4090 średnio w grach jest tylko trochę wolniejszy niż o połowę droższy 13900k.

A ja piszę o tym (z perspektywy 13900k) że nie ma to żadnego znaczenia w high-endowym komputerze do gier. Wrzucę fajnego screena, z realnej sytuacji kogoś kto posiada 13900k, jaka różnica jest między takim w 4K, a całą linią starych i9. Wobec pięcioletniego 9900K jest to...
Atreyu - @Drmscape2: zwyczajnie zawsze kisnę z wykresowców

Owszem, X3D to świetne ...

źródło: comment_1673463031VAkvwvh6bTVOPOWxa7qF6p.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Atreyu: No ja to wszystko rozumiem, ale:
1. to nie ja zacząłem porównywanie do Inteli, więc czym miałem odpowiedzieć?
2. napisałem na wstępie wyraźnie dlaczego X3D do mnie przemawia - w takim Squad nie ma za bardzo znaczenia jak dobrą masz kartę graficzną, praktycznie zawsze będzie bottleneck na CPU. Dopiero ostatnia generacja Inteli i wcześniej właśnie 5800X3D przyniosła w tej grze wyraźne zyski na CPU i pozwalało kartom graficznym zacząć
  • Odpowiedz
@Jan_K: Wszystko co na silniku Clausewitz zyskuje. Zatem HoI 4, EU4, Victoria 3, Stellaris. Nie chodzi stricte o FPSy, a o liczbę dni na sekundę, które gra mieli. Gry Paradoxu w late game baaaardzo zwalniają...
  • Odpowiedz
@Drmscape2: To może fakt, ale z drugiej strony zazwyczaj dobrze się to zgrywa z rozgrywką, bo o ile na początku nieraz jedzie się na mocnym przyspieszeniu, o tyle na końcu dużo rzadziej. Ja tam cisnąłem w EU IV na i5-4690K (gdzie faktycznie nie dało rady już tak przyspieszyć gry), ale nie spodziewałem się, że są jakieś zauważalne różnice między np. i7 10. generacji, a najnowszymi prockami.
  • Odpowiedz
z drugiej strony zazwyczaj dobrze się to zgrywa z rozgrywką, bo o ile na początku nieraz jedzie się na mocnym przyspieszeniu, o tyle na końcu dużo rzadziej.


@Jan_K: No nie mogę się z tym zgodzić. W eu4 jadę całą grę na x4 pauzując jak potrzebuję wykonać akcję. W late game x5 jest jak x3 w early, ale bez zapauzowania nie przeklikasz się przez żadne menu bo gra tak zwalnia.
Tu
  • Odpowiedz
Nie powiem, trochę nagrzany na nie jestem bo sporo gier, w które gram bardzo mocno na 3D cache korzysta: gry Paradoxu, Squad, Factorio. 7900X3D łyknę jak młody pelikan jeśli będzie do 3k i w recenzjach będzie wszystko OK.


@Drmscape2: Gwarantuję ci, że AMD nie ogarnie schedulera na dwóch chipletowcach i będzie jeden wielki chaos z odpowiednim przypisywaniem rdzeni, spójrz w jakim stanie wyszły sterowniki do 7900XTX albo weź pod uwagę, iż po 27 miesiącach scheduler dla 5900X i 5950X dalej nie przypisuje poprawnie zadań do odpowiednich rdzeni rozkładając proces w części na 1, a w części na drugi chiplet, to samo masz z 7900X i 7950X dlatego czasami wypadają np. w grach gorzej od 7700X pomimo możliwości boostowania do wyższych zegarów.

Oczywiście można to sobie ogarnąć hydrą 1umussa w trybie hybrydowym olewając scheduler win11, nadpisując rdzenie, zegary i wartości CO wyciągając maksymalne zegary, ale trzeba wiedzieć co i jak oraz poświęcić na to z dwa dni na testy. Przynajmniej to było możliwe na starszych wersjach jego programu nim zmienił metodykę szukania CO na według mnie gorszą do wpisania sobie własnych wartości, przynajmniej jeżeli chce się wycisnąć max z
  • Odpowiedz
@Drmscape2: realne zegary 7950X, 7900X i 7700X w grach przy obciążeniu 4+ wątków wahają się w granicy 5200-5300MHz na 3 najlepszych rdzeniach. AMD przycięło zegary w systemie boostującym od agesy 1.0.0.3 wprowadzając "Precision Boost C-State Boost Limiter", tym samym manualne OC i CCX OC znowu zaczęło mieć sens, tylko tutaj znów dla chipów 3D AMD to znowu zablokowało. 5600MHz to zobaczysz przy obciążeniu jednego wątku w cinebenchu i na pustych
  • Odpowiedz