Wpis z mikrobloga

Premiera nowych X3D będzie 14 lutego.
Nie powiem, trochę nagrzany na nie jestem bo sporo gier, w które gram bardzo mocno na 3D cache korzysta: gry Paradoxu, Squad, Factorio. 7900X3D łyknę jak młody pelikan jeśli będzie do 3k i w recenzjach będzie wszystko OK.
#pcmasterrace #amd
  • 25
@ReevoX: W jakim sensie wydajniejszy? Przecież w programach to najczęściej 7950X wygrywa z 13900k, 7900x z 13700k. W grach jakiś ogromnych różnic na korzyść inteli nie ma, a w części to nawet 5800X3D trzyma się blisko 13900k. Główna kwestia to jest na tę chwilę opłacalność całej platformy, Intel jest po prostu tańszy bo i płyty tańsze i można DDR4 wsadzić.
a w części to nawet 5800X3D trzyma się blisko 13900k


@Drmscape2: w fhd

Wszystkie testy jakie widziałeś, są w archaicznym FHD - bo tak się mierzy procesory

Jak ktoś kupuje 13900k do gier świadomie, a do tego np. 4090 - to już nie gra w fhd

Powyżej fhd, a już przede wszystkim w 4K, procesor ma trzeciorzędne znaczenie w grach
@Drmscape2: zwyczajnie zawsze kisnę z wykresowców

Owszem, X3D to świetne procesory. AMD robi świetną robotę z tą linią. 5800X3D z 4090 średnio w grach jest tylko trochę wolniejszy niż o połowę droższy 13900k.

A ja piszę o tym (z perspektywy 13900k) że nie ma to żadnego znaczenia w high-endowym komputerze do gier. Wrzucę fajnego screena, z realnej sytuacji kogoś kto posiada 13900k, jaka różnica jest między takim w 4K, a całą
Pobierz Atreyu - @Drmscape2: zwyczajnie zawsze kisnę z wykresowców

Owszem, X3D to świetne ...
źródło: comment_1673463031VAkvwvh6bTVOPOWxa7qF6p.jpg
@Atreyu: No ja to wszystko rozumiem, ale:
1. to nie ja zacząłem porównywanie do Inteli, więc czym miałem odpowiedzieć?
2. napisałem na wstępie wyraźnie dlaczego X3D do mnie przemawia - w takim Squad nie ma za bardzo znaczenia jak dobrą masz kartę graficzną, praktycznie zawsze będzie bottleneck na CPU. Dopiero ostatnia generacja Inteli i wcześniej właśnie 5800X3D przyniosła w tej grze wyraźne zyski na CPU i pozwalało kartom graficznym zacząć rozprostowywać
@Jan_K: Wszystko co na silniku Clausewitz zyskuje. Zatem HoI 4, EU4, Victoria 3, Stellaris. Nie chodzi stricte o FPSy, a o liczbę dni na sekundę, które gra mieli. Gry Paradoxu w late game baaaardzo zwalniają...
@Drmscape2: To może fakt, ale z drugiej strony zazwyczaj dobrze się to zgrywa z rozgrywką, bo o ile na początku nieraz jedzie się na mocnym przyspieszeniu, o tyle na końcu dużo rzadziej. Ja tam cisnąłem w EU IV na i5-4690K (gdzie faktycznie nie dało rady już tak przyspieszyć gry), ale nie spodziewałem się, że są jakieś zauważalne różnice między np. i7 10. generacji, a najnowszymi prockami.
z drugiej strony zazwyczaj dobrze się to zgrywa z rozgrywką, bo o ile na początku nieraz jedzie się na mocnym przyspieszeniu, o tyle na końcu dużo rzadziej.


@Jan_K: No nie mogę się z tym zgodzić. W eu4 jadę całą grę na x4 pauzując jak potrzebuję wykonać akcję. W late game x5 jest jak x3 w early, ale bez zapauzowania nie przeklikasz się przez żadne menu bo gra tak zwalnia.
Tu jest
Nie powiem, trochę nagrzany na nie jestem bo sporo gier, w które gram bardzo mocno na 3D cache korzysta: gry Paradoxu, Squad, Factorio. 7900X3D łyknę jak młody pelikan jeśli będzie do 3k i w recenzjach będzie wszystko OK.


@Drmscape2: Gwarantuję ci, że AMD nie ogarnie schedulera na dwóch chipletowcach i będzie jeden wielki chaos z odpowiednim przypisywaniem rdzeni, spójrz w jakim stanie wyszły sterowniki do 7900XTX albo weź pod uwagę, iż
@Drmscape2: realne zegary 7950X, 7900X i 7700X w grach przy obciążeniu 4+ wątków wahają się w granicy 5200-5300MHz na 3 najlepszych rdzeniach. AMD przycięło zegary w systemie boostującym od agesy 1.0.0.3 wprowadzając "Precision Boost C-State Boost Limiter", tym samym manualne OC i CCX OC znowu zaczęło mieć sens, tylko tutaj znów dla chipów 3D AMD to znowu zablokowało. 5600MHz to zobaczysz przy obciążeniu jednego wątku w cinebenchu i na pustych instrukcjach.