Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@idylla: kazdy silnik jest inny, nie ma tak ze 'benzynowy 1.8' ale ten co masz jest faktycznie ok. Mysle ze glownie dzieki hydraulicznym popychaczom. Moj oplowski 1.6 nie mial tego i ktos zaniedbal regulację luzu zaworowego. Skończyło sie na wpadnieciu zaworu do komory spalania a dalej to juz nie musze mówić.
Niedawny król polskich dróg. 1.9TDI
Z googla:
Pod względem trwałości, najlepiej wypada rozsądna wersja o mocy 90 KM. Wyposażona w turbo o stałej geometrii łopat (brak dwumasy i innych kosztownych dodatków) bez trudu pokona pół miliona kilometrów.
@idylla: jest dużo takich silników, w 1.8t na 100kkm zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, termostat, grzybek odmy, dv i cewki. Nie licząc silników które miały wady konstrukcyjne to dużo benzyn jest dobrych. Ich problemem jest poprzedni właściciel i często perełka z niemiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@idylla: miałem m42b18 katowałem u mnie dwa lata, kolejne dwa lata przejeździł w sporcie i rozpadł się tylko jeden popychacz. Silnik dalej jeździ mimo że minęło z 7 lat od poskładania.
@idylla: Miałem opla z silnikiem 1.8 16V przy 290K zdechł. kompresja na jednym cylindrze powiedziała papa, chodził już tylko na 3 i poszedł na złom. Miał wtedy 22 lata.