Aktywne Wpisy
![mirko_anonim](https://wykop.pl/cdn/c0834752/321ea7dc2985c2bfbf21a6b5598af7c3220625c6954fbbc0a440b525befed626,q60.png)
mirko_anonim +6
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Uwielbiam tych bajkopisarzy #programista15k.
Twierdzą że zarabiają po 30k, a jak ich zapytasz o podróże, to okazuje się, że najdalej byli u ciotki na Śląsku xd
Tak się składa, że pracuje w dobrym it i mogę powiedzieć, że zagraniczne wakacje dwa razy w roku to raczej norma.
Najczęstsze kierunki to Włochy, Portugalia,hiszpania, a dalej to Chiny, Japonia i Ameryka.
Nie liczę kilkudniowych krajowych wypadów, bo weekend w spa
Uwielbiam tych bajkopisarzy #programista15k.
Twierdzą że zarabiają po 30k, a jak ich zapytasz o podróże, to okazuje się, że najdalej byli u ciotki na Śląsku xd
Tak się składa, że pracuje w dobrym it i mogę powiedzieć, że zagraniczne wakacje dwa razy w roku to raczej norma.
Najczęstsze kierunki to Włochy, Portugalia,hiszpania, a dalej to Chiny, Japonia i Ameryka.
Nie liczę kilkudniowych krajowych wypadów, bo weekend w spa
![mgr_rybak](https://wykop.pl/cdn/c3397992/mgr_rybak_fDkYhqgHDU,q60.jpg)
mgr_rybak +48
Dobrze, że dzisiaj śmieciarki nie jeżdżą to jeszcze rok przede mną. Jak zwykle pijcie ze mną kompot.
#urodziny
#urodziny
![mgr_rybak - Dobrze, że dzisiaj śmieciarki nie jeżdżą to jeszcze rok przede mną. Jak z...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/1784674c2cc99ad93ec9a305f4d9272de4f6dd790838807a17a36da7a267ffec,w150.jpg?author=mgr_rybak&auth=75cd559de5f13b4787bd6769778a1f6f)
źródło: temp_file4669134008511797152
Pobierz
Najpierw mała dygresja - Otóż mimo że sam insteresuje sie programowanie i programuje to bardziej bawie się ostatnio w retro podejście, np. zaprogramowałem Raycaster na retro-maszynie gdzie bardzo ważne było podzielenie przestrzeni gry, tj. mapy - w tym wypadku jest to regular grid, w przypadku ścian i zupełnie włąsny algorytm do rysowania widzialnych syfitów i podłóg, natomiast w Doom czy Quake przestrzeń była dzielona przez struktury BSP dzieki czemu mogło to w ogóle działać i być grywalne.
I teraz pytanko.
Nie robiłem złozonych projektow pod OpenGL/DX i nie uzywalem poki co silnikow typu Unreal.. Wiec jak to jest przypadku np. Unreala. JEśli robie jakiegoś FPS lub coś ala Diablo / lub chce zrobić witrualny spacer po dużym terenie.. to czy Unreal sam tworzy jakieś podziały przestrzeni sam - tak żeby operować jedynie na małej i aktualnie widocznej ilości geometrii..?
UE z automatu odrzuca niewidoczne elementy sceny.
Jak będziesz coś takiego implementował, to na początek wystarczy octrree, occlusion query i LODy.