Aktywne Wpisy
Extaco +2
W grudniu 2022 poznałem się z moją obecną (8 lat młodszą) dziewczyną na #badoo i od lutego 22 jesteśmy ze sobą i mieszkamy razem - wcześniej po 7-letnim związku, który był zupełnym niewypałem, to można to porównać do piekła i nieba(obecnie). Wpadliśmy na pomysł, żeby założyć sobie wspólnego instagrama, z którego zrobimy pamiętnik. Założyłem też tłiterka, gdzie będziemy mogli pisać tam jakieś swoje przemyślenia i odpowiedzi i mam dla was taką historię
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ojcem założycielem pomysłu i chyba największym orędownikiem metra we Wrocławiu był Patryk Wild, późniejszy wiceprezes MPK.
To były też czasy gdy miasto i kolej chciało uruchomić połączenia z dworca Świebodzkiego (materiał na inny wpis)
Ten niezłomny wizjoner snuł również plany o tym by MPK na licencji kolejowej woziło pasażerów tramwajami dwusystemowymi (tj po sieci tramwajowej i kolejowej). Mówił, że nie byłoby problemu by tramwaj z rynku woził pasażerów do Obornik. MPK zdobyło nawet licencję kolejową (później, chyba w 2013 roku) i ówcześnie w dwa lata miało jeździć z Brochowa, Psiego Pola czy Lesnicy na dworzec główny (odbył się również przejazd próbny wypożyczonym szynobusem)
To był bodajże rok 2011 gdy ówczesny prezydent Rafał Dutkiewicz mówił, że tramwaj na psie pole powstanie gdy koncepcja wrocławskiej kolei aglomeracyjnej (w zamyśle ówcześnie chodziło o to by mpk jeździło z np psiego pola na Leśnicę) nie wypali. Ówcześnie była to perspektywa na dwa lata. Kolei by MPK na szczęście nie było a tramwaju na psie pole do dziś nie ma (Jagodno też było wtedy wymieniane między wierszami a było to wtedy osiedle dużo mniej zaludnione). Jest za to autobus 150, którego idea sięga roku 2014 - gdy upadł pomysł tramwaju na sieci kolejowej a koleje dolnośląskie chyba wtedy miały już dość bogatą ofertę (mogę się mylić, bo kolejarz ze mnie żaden), ówcześnie obsługiwany był ukraińskim autobusem marki Bogdan A092 (tu można zobaczyć ten cud techniki). Ten pomysł dowożenia pasażerów na węzły ogólnie jest dobry, ale wszystko robione było tak jak jest. W ogóle temat planowania zbiorkomu we Wrocławiu (węzły, rozkłady jazdy, trasy) to tematy na oddzielne wpisy (sic! Każdy temat osobno). Nie bez powodu mówi się, że "coś jest zrobione po wrocławsku" i pojęcie "niedasizmu" również jest w tym mieście zakorzenione.
Jeżeli zaś chodzi o tramwaj na Jagodno to ówcześnie, gdy budowana była linia na Gaj (lata 2010-2011) to prócz niegospodarności (w związku z budową krańcowek zamiast pętli i koniecznością zakupu taboru dwukierunkowego, który jest droższy o co najmniej kilkanaście %) było już wtedy wiadomo, że budowa linii na Jagodno nie będzie możliwa lub trudna z uwagi na biegnącą tamtędy linię kolejową. Nie znam szczegółów tej inwestycji i nie jestem do końca pewien czy to powód dla którego zostawiono ślepy tor w kierunku Jagodna.
Tabor (wspomniane między innymi Skody) to też temat na oddzielny wpis, bo moderusy beta to tak ogólnie skutek wieloletniej parodii w kwestii polityki taborowej, jak będzie zainteresowanie to coś jeszcze wrzucę.
Mógłbym jeszcze napisać o ITS, zaoraniu nocnej komunikacji czy taboru historycznego i planów muzeum, zepsuciu przebudowy placu Grunwaldzkiego czy nawet o tym jaki chaos powstawał w organizacji ruchu zastępczego przy okazji legendarnych remontów typu most szczytnicki (raczej jako wspominki, bo chaos był nie do uniknięcia)
#wroclaw #mpkwroclaw #komunikacjamiejska #autobusy #tramwaje
Największym kosztem ITS w okresie o którym pisał @papaj_21_37 był know-how i sama aplikacja która pozwalała ustawiać te światła w trybie reagującym na ruch.
@Herubin: Powiedz mi skąd miałyby się wziąć na to pieniądze. W dodatku w kwestii budowy Metra. Nie ma najmniejszego sensu budować
@Darth_Gohan: Ale czy on aby na pewno jest Intelligent?
Najgorzej byloby chyba budować metro w Bydgoszczy.
@kamilm119: sprawdziłby się i byłby znacznie tańszy (Ps metro nie musi być
@papaj_21_37: Oj tam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@murison: Phi, Wrocław zrobił jeszcze jedną fajną rzecz. Wysłał te Protramy na "modernizację" do Modertransu w cenie w zasadzie nowego pojazdu tego typu, gdzie ta "modernizacja" polegała na postawieniu zupełnie nowych tramwajów na wózkach od Protramów. Więc te tramwaje tak naprawdę przetrwały jakieś 10 lat.
@vanvolf: Ja nie mówię, że się nie da. Ja tylko przypominam, że zanim się zaczął temat metra we Wrocławiu były juz prelekcje na polibudzie na ten temat i wychodziło, że spokojnie się da to zrobić.
Tam nawet potem był pomysl żeby wykorzystywać cieki wodne bo będzie łatwiej
Komentarz usunięty przez autora
Także to co się zaczeło od nerdów skończyło się w gazetach, a potem w NIKu
Akurat w 2009 przyjechałem do Wrocławia i potwierdzam że do tej pory nie ma metra XD
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/po-79-latach-powstal-kolejny-plan-budowy-wroclawskiego-metra-375.html
Mają wszystkie zalety autobusów (możliwość jazdy po drodze, tanie utrzymanie) I tramwajów (brak spalin)
Eliminują największe wady tramwajów (hałas, utrzymanie torowisk)