Tak sie zastanawiam czy nadałbym sie na prace na statku Taka zwykla kajuta z kompem by mi wystarczyła i z własnym kiblem/prysznicem Wystarczyło by mi z 3-4 razy w roku do domu zjechać rodzine odwiedzić Żarcie może być monotonne, nie przeszkadza mi to Nie wydawalbym na glupoty to można by jakaś większa kase odłożyć jakby kontrakt był w dolarach/euro
Jedyne co mnie martwi to brak pogotowia/lekarzy na statku w razie czego
@adrwas: Tak przypuszczałem, ze offshore masz na myśli, ale na typowych przewozowkach typu general cargo, tankowce czy jakieś kontenery to zapomnij o lekarzu
Jeżeli miałbyś iść na statek to tylko aby docelowo zostać oficerem, a trzeba troszkę popracować aby go uzyskać. Jeżeli masz wolne 3 -4 lata żeby #!$%@? jako rating by potem wejść na oficera to szczerze polecam. Wybierz tylko czy chcesz zostać inżynierem czy deck oficerem, ja ze swojego doświadczenia polecam maszynę. Praca NIE JEST LEKKA , ale pieniądze są dobre.
@Tryggvason: tak, chociaż oficerowie mają kursy medyczne porobione i z tego co się orientuje to powinien znajdować się "szpital" na burcie. Oczywiście nikt nie będzie przeprowadzał operacji na otwartym sercu ale mi kiedyś 2off zakładał szwy.
@grand_khavatari Do samego startu na statku w załodze szeregowej potrzebujesz 4 podstawowych kursów stcw - koszt około 1500 złotych. W większości przypadków armatorzy wymagają różnego rodzaju szczepień, nie tylko na covid, ale też na przykład na żółtą febrę, za które trzeba założyć. Jeśli nie masz potrzebujesz wyrobić paszport oraz w zależności od miejsca pracy wizy/ pozwolenia. Z początku na załodze szeregowej możesz pracowac jako kelner na statkach pasażerskich, messman, w maszynowni jako
Ja tylko dodam od siebie, że jeśli myślisz, że praca na morzu to "romantyzm", oglądanie zachodów słońca i wspólnie śpiewane szanty, to niestety się zawiedziesz.
Zwłaszcza na offshorach, robota 12h dziennie przez 7 w dni tygodniu, potem do kabiny, jakis film/gra i do spania. I tak przez x tygodni. Do tego 0 alkoholu.
@grand_khavatari: To takie specjalistyczne statki i instalacje, typu platformy. Ze statkow to np wiertnicze, kablowce, rurowce, instalacyjne (farmy wiatrowe) itp. Zazwyczaj dostajesz sie tam helikopterem. Polecane sa wzgledu na krotkie rotacje (po kilka tygodni), kilkukrotnie wyzsze pensje, lepsze warunki pod kazdym wzgledem. Pozdro ze statku z meksyku ;)
Szukam męża od lat 18 do lat 100 Ja panna 26 lat lat nie pijąca nie paląca , posiadam 2 małe koty oraz stabilna pracę , uzębienie pełne Ty : nie palący nie pijący nie bijący Proszę tylko o poważne kandydatury
Taka zwykla kajuta z kompem by mi wystarczyła i z własnym kiblem/prysznicem
Wystarczyło by mi z 3-4 razy w roku do domu zjechać rodzine odwiedzić
Żarcie może być monotonne, nie przeszkadza mi to
Nie wydawalbym na glupoty to można by jakaś większa kase odłożyć jakby kontrakt był w dolarach/euro
Jedyne co mnie martwi to brak pogotowia/lekarzy na statku w razie czego
#statki #marynarz
Do samego startu na statku w załodze szeregowej potrzebujesz 4 podstawowych kursów stcw - koszt około 1500 złotych.
W większości przypadków armatorzy wymagają różnego rodzaju szczepień, nie tylko na covid, ale też na przykład na żółtą febrę, za które trzeba założyć.
Jeśli nie masz potrzebujesz wyrobić paszport oraz w zależności od miejsca pracy wizy/ pozwolenia.
Z początku na załodze szeregowej możesz pracowac jako kelner na statkach pasażerskich, messman, w maszynowni jako
Zwłaszcza na offshorach, robota 12h dziennie przez 7 w dni tygodniu, potem do kabiny, jakis film/gra i do spania. I tak przez x tygodni. Do tego 0 alkoholu.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Sailor2137: czym jest w praktyce to offshore, że jest tak chwalone wśród marynarzy?
Polecane sa wzgledu na krotkie rotacje (po kilka tygodni), kilkukrotnie wyzsze pensje, lepsze warunki pod kazdym wzgledem. Pozdro ze statku z meksyku ;)