Wpis z mikrobloga

Pytanie do #elektromechanik. W moim #bmw f11 wyskakuje za każdym razem błąd o braku kluczyka i że nie uruchomię auta a auto normalnie pali. Po przeskanowaniu auta programem ISTA wyskoczyło mi kilka błędów odnośnie anten (zwarcie, przerwa w obwodzie lub usterka). Bezpieczniki przemierzyłem miernikiem wszystkie na zwarcie i są dobre. Można prosić o jakieś porady? Antena pod cup holderami jest podłączona.

#motoryzacja
Pobierz Gulas - Pytanie do #elektromechanik. W moim #bmw f11 wyskakuje za każdym razem błąd o...
źródło: comment_1672691536bAyPRCV1edNlHA6NA0tBUR.jpg
  • 28
@Wolf1986: Zwykłą zapalniczke, ale też odłączałem. Dzisiaj może jeszcze się zajmę tematem bo nie miałem ostatnio czasu żeby wrócić do tego. Jakiś czas temu wymieniałem też oświetlenie u góry przy szyberdachu bo mi mrugały żarówki LED i cofania też wymieniałem bo błąd miałem o uszkodzonej żarówce a żarówki działały.
@Gulas: Zaczyna się tylko klapa wymieniana,a zaraz się okaże ,że ćwiartka wspawana albo coś XD

W schemacie, gdzie najpierw jest bezpiecznik F58 5A w skrzynce za schowkiem pasażera.
Twierdzisz, że wszystkie ok. Wierze na słowo.

Teraz trzeba sprawdzić czy do modułu A122 antenna diversity (antena radiowa?) dochodzi stały plus.
Gdzie ona jest ? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XL32-EUR-01_2011_F11_BMW_528i&diagId=65_2238#65209199865 pozycja nr1. To ma jedną wtyczkę , a 5 pin w niej powinien być stałym plus.Czerwony kabel
@WojtekN47: @trzaichlac69 anteny są bezpośrednio z CAS pobudzane, żaden CAN, żaden LIN. Mi to wygląda na uszkodzony CAS albo brak jakiegoś zasilania. CAS4 też czasami padały.

@Gulas udało się rozwiązać problem? masz może fotki jak te anteny wewnętrzne są montowane? Robię retrofit comfort access i niby dokumentacja pokazuje że są koszyczki plastikowe na tych dwóch które mierzyłeś ale nie ma numeru do nich i żadnego więcej info.
@trzaichlac69: tak, to się zgadza, CAS ma CANa. Ale anteny które teoretycznie generują błąd są podłączane dwoma przewodami tylko, bezpośrednio do CAS i one nie mają żadnej magistrali, tylko analogowy sygnał, wzbudzane z CAS. Nie ma dodatkowych wzmacniaczy po drodze, Comfort Access to zupełnie oddzielny system niż antena radiowa.