Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Wprowadziłem się tydzień temu do nowego domu i mam wątpliwości co do zużycia gazu. Dom piętrowy ok 135 m2 + garaż. Wszędzie ogrzewanie podłogowe. Piec jednofunkcyjny Immergas z zasobnikiem 140 l. Zrobiona rekuperacja. Dom wybudowany z pustaka ceramicznego, docieplony styro 18 cm, a na poddaszu wełna 2x15 cm. Mam podłączony czujnik pogodowy (krzywa ustawiona na 3) do kotła i 2 sterowniki na obiegi parteru i piętra. W dzień ustalam temperaturę na 21 stopni, zaś na noc na 20-20,5. Na gazie nie gotujemy bo mamy indukcję. Zużycie za pierwszy tydzień wynosi ok. 7 m3 na dzień. Mało czy sporo? Pierwszy raz mieszkam w domu jednorodzinnym i jestem laikiem w temacie. Wydaje mi się że to całkiem dużo.

#dom #budowadomu #ogrzewanie #gaz
  • 14
  • Odpowiedz
@klintoniusz: na oko może być ok
7 m³ gazu wysokometanowego to 77 kWh czyli średnia moc grzania 3,2 kW (co jest wartością akceptowalną, ale zależy od budynku - bo jak budynek powinien być energooszczędny to za dużo)

teraz pytanie jaka była temperatura na zewnątrz i jakie zużycie wody?

edit: nowy budynek, to jakie masz parametry energetyczne budynku - powinny być w projekcie
  • Odpowiedz
@klintoniusz: przy podłogówce i grzaniu niskotemperaturowym ustaw sobie na stałe np 21 st. Każde obniżenie temp np na noc i potem podwyższenie rano zwiększa zużycie gazu.
  • Odpowiedz
Każde obniżenie temp np na noc i potem podwyższenie rano zwiększa zużycie gazu.


@franx: zależy od nastaw i termostatów, ale faktycznie ciężko to zrobić dobrze i żeby miało sens (ze względu na dużą pojemność cieplną wylewki)
  • Odpowiedz