Wpis z mikrobloga

Pytanko mam, może ktoś miał podobną sytuację albo orientuje się w strukturach InPostu.
1 grudnia "dostarczono" moją przesyłkę do paczkomatu (dostawa Allegro Smart). "Dostarczono", bo po otworzeniu skrytki okazało się, że jest pusta. Swoją drogą była to skrytka, z której 30 minut wcześniej sam nadałem sprzedaną na Allegro grę, a mój zamawiany produkt by się w niej nawet nie zmieścił.
No i zaczęła się zabawa ze zgłaszaniem tego. Minutę po otworzeniu skrytki połączyłem się z konsultantem InPostu i powiedziałem jaka jest sytuacja. Poinformował mnie, że w tym przypadku zostanie zlecone przeszukanie paczkomatu w poszukiwaniu przesyłki. 3 grudnia zadzwoniono do mnie, konsultantka poinformowała mnie, że paczki nie odnaleziono i zaleciła złożenie reklamacji. A więc takową złożyłem. Czas rozpatrzenia wynosi 30 dni. O sprawie poinformowałem od razu zarówno sprzedawcę, jak i Allegro.
Przechodząc do pytania - czy mogę jakoś przyspieszyć ten proces reklamacji? Radzilibyście czekać do tych 30 dni, czy może da się ich jakoś skutecznie pospieszyć? Prosiłem już Allegro o ponaglenie, ale najpierw odpisali mi, że nie udało się znaleźć paczki i polecili złożyć reklamację, a jak odpisałem pytając w jakim celu mam ją składać skoro obecnie jedna jest już w toku, to odpisali że skoro jest już złożona, to proszą o cierpliwość, bo InPost ma 30 dni. :))
Zastanawia mnie, dlaczego InPost tak długo niczego jeszcze nie zdążył wyjaśnić. Wie ktoś, jak przebiega taka reklamacja i co dokładnie robią w celu wyjaśnienia? Bo wydawałoby się, że jest to dość prosta sprawa - przy paczkomacie jest kamera, wiadomo również który kurier w jakim dniu rozwoził paczki.
A tu trza czekać i czekać...

#inpost #allegro
  • 3
  • Odpowiedz
@krisovsky:
Stroną na przewoźnika (w twoim przypadku jest to Inpost) jest nadawca i to jemu przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji. Po 30 dniach dostaniesz pismo o odrzuceniu reklamacji, jako zgłoszonej przez osobę nieuprawnioną, chyba że do zgłoszonej reklamacji dołączyłeś oświadczenie nadawy o zrzeczeniu się jego praw lub stosowne pełnomocnictwo (jak to był Allegro Inpost Paczkomat, to do reklamacji musi być dołączone pełnomocnictwo od Allegro, które dostępne jest pod adresem https://api.allegro.pl/hub/power-of-attorney).

Wszystko
  • Odpowiedz
To ciekawe. Według tego co piszesz, Allegro i InPost się kompromitują, proponując mi - odbiorcy - składanie reklamacji. Jeśli faktycznie ją odrzucą (co mogliby zrobić dużo szybciej, przecież nie trzeba wiele czasu, żeby sprawdzić, kto złożył reklamację), to będę pisał do Allegro o zwrot kasy i oby sami się z tym sami bujali.
  • Odpowiedz