Wpis z mikrobloga

@loduwa: @cwlmod: @l-_-l: Ładowarki type2 (taka wtyczka jak leży pod autem) zazwyczaj blokuja wtyczke, czyli w trakcie ładowania nie można jej odpiać, auto też blokuje drugą stronę tak żeby ktoś przechodzący nie wział sobie kabelka który kosztuje około tysiaka.

Taki PHEV zazwyczaj ma 10kWh(ten chyba 12KWh) czyli nawet ze zwykłego gniazdka w 4 godzinki sie doładuje.

Sa takie opcje:
1. Ładowanie mogło się zakończyć i ładowarka zwolniła kabel i
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zibizz1: nie wiem, jak teraz, ale ładowanie na P&R było darmowe i tylko o takim znajduję artykuły i regulaminy. Obstawiałbym jednak złośliwość lub kogoś, kto odpiął wolniej ładujące się auto, aby dostać z ładowarki więcej prądu dla swojego
@zibizz1: to jest dosyć stary model, jak tam wciśnie 8kwh to będzie cud. Podejrzewam, że ładowarka 16A więc naładuje go od zera w około 2h.
@loduwa najpewniej skończyło się ładowanie i ktoś go wypiął by naładować swoje auto a jego kabel wrzucił pod spod mitsu żeby ktoś nie najechał. Najczarniejszy scenariusz, że to zwykły #!$%@? i zajął miejsce którego nie powinien, jeśli nie chciał wykładać pieniędzy na ładowanie. Z tego co
@genvi: 3h30minut sie ładuje od zera do pełna, maks moc 7,2kW( taka jest pokładowa ładowarka), bateria netto 12kW. Też uważam że się naładowało i kots odłaczył, bo ładowarki powinny blokować kabel jesli ładowanie jest w trakcie.
@zibizz1: mylisz się. 12kwh masz całej pojemności ale musisz pamiętać, że 0% w samochodzie to faktyczne 30% naładowania całej pojemności baterii. Obecnie do ładowania mogę maks włożyć 8.9kwh a fizycznie bateria osiąga 11.4kwh. Na ładowarce domowej po zwykłym gniazdku, do 100% trzeba mi coś około 4h, w pracy na ładowarce 16A (3.3kw) mam dwie godziny z małym nalotem. Samochód że zdjęcia jest dość stary, dodatkowo z tego co wiem, modelowo nie
Pobierz genvi - @zibizz1: mylisz się. 12kwh masz całej pojemności ale musisz pamiętać, że 0% ...
źródło: comment_1670619182FZkT7alyKucQ7C48G6egeB.jpg
@zibizz1: aha i tak, blokowane są kable po stronie ładowarki w trakcie ładowania. Po stronie samochodu nie są więc każdy może odpiąć, dlatego też ma kabel złapany kłódka przy haku. Co ciekawe, w Irlandii gdzie mieszkam ładowarki miejskie same odblokują kabel po ładowaniu ale w pracy co mam, musze wcisnąć przycisk aby ząbek odblokował wtyczkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@genvi: O widzisz, dobrze spotkac własciciela
Myslałem że liczby 12/13.8 własnie usable/full a to jednak 2 rózne baterie
czasy ładowania podałem z neta i wydawało mi się że moga być ok dla AC licząc te ostatnie procenty w któych leci ja krew z nosa. U mnie i ładowarka i auto blokują. Auto nie pozwala wypiać osobie postronnej kabla, trzeba mieć kluczyk blisko/z środka/z telefonu a ładowarke domową moge skonfigurować co ma
@zibizz1: tu jest jeszcze inaczej. Do ostatniego liftu czyli gdzieś późne 2018 było 12kwh. Następnie wsadzili baterie 13.8kwh i zmienili silnik spalinowy z 2.0 na 2.4. Tak jak pisałem, w momencie kiedy auto pokazuje brak baterii to ona fizycznie ma 30% naładowania dla jazdy hybrydowej tak jak klasycznie robią to Toyoty. Te 30% łatwo zweryfikować na dwa sposoby. Albo jedziesz delikatnie po zużyciu baterii i właśnie poruszasz sie na hybrydzie plus