Byłem dzisiaj na jeździe testowej vw t roc 1,5 automat 150km i jezusie narazejski już wiem czemu ludzie kupują nudne, ale sprawdzone toyoty.
Ogólnie nakreślę sytuacje, że jeżdżę 20 letnim 85 konnym dieslem i szukam nowego auta z salonu, początkowo poszedłem na jazdy próbne do toyoty (rav4, corolla cross) i lexusa ux 250h bo szukam czegoś bardziej do miasta więc hybryda jak złoto. Ale, że się #!$%@?ło zamówienie na Corollę Cross to zostałem z niczym i pojechałem do volkswagena zobaczyć jak pracuje to słynne dsg.
Nie powiem, jak zrobię kick down to w końcu przyspieszy i to ładnie. Ale Paaaaaniee, włączam się do ruchu na a4, dokładam gazu - nic, lag w #!$%@?, potem jedzie, ale się okazuje za mocno przyspiesza, więc trochę zwalniam, tak samo w mieście, na światłach, na skrzyżowaniu - tak jakby samochód robił sobie samowolkę i sam przyspieszał kiedy mu się podoba, w ogóle nie mogę mu zaufać czy zdążę na żółtym przejechać i pojechać za samochodem - może i zdążę ale za mocno depnę gazu i się #!$%@?ę w ciąg samochodów jadących, którym sie udało przejechać . No nic, domyślam się, że do tego trzeba się przyzwyczaić i zapamiętać jak reaguje ten wóz, ale jak dla mnie masakra. Już nie mówiąc o niewygodnym krześle kierowcy niby z pakietem ergo wiec full wypas, ale podparcie lędźwiowe - a właściwie jego brak bo tego podparciem nie można nazwać, spowodował, że po 2x1h jazdy miałem ból pleców.
Wsiadłem do swojego gruza i pierwszy raz po wyjściu z salonu pomyślałem sobie "o #!$%@?, moim gruzem się lepiej jeździ xD"
A w toyocie - ruszasz delikatnie pedał i rwie do przodu elegancko - mówię o Corolli Cross 5 generacja hybrydy, płynnie wszystko, bez zacięć. Wracam do toyoty i albo wypożyczę cos czekając na produkcję albo nie wiem, może honde hrv spróbuję jeszcze.
Mam nadzieję usłyszeć od Was, że chociaż mocniejsze silniki 190km w dsg pracują normalnie.
EDIT: natomiast trzeba powiedzieć, że jak na auto za 140 tys nie jest tak tragicznie z plastikami i wykończeniem jak w nowym modelu Corolli Cross, które zamówiłem za 180k. Więc czułem się w nim dobrze, podobno w wersji poliftingowej to poprawili. Natomiast toyota nie wiem co #!$%@? ostatnio z jakością materiałów. Obczajcie ten wiszący wydech xDDD
@igik1234: Tu masz racje. Toyota w srodku tandeta, z zewnątrz jakieś dziwne proporcje i napompowane zderzaki. Ale jeżdżą poprawnie, nie psują się i trzymają ceny. Zamiast vw rozważyłbym bardziej Skodę np kodiaca albo karoqa
@igik1234: oj potrafią, potrafią. Przejedź się Lexusem, Infiniti czy Acurą. Mam Mazdę i Infiniti, z tego samego roku, więc mam porównanie. Niestety Mazda nie wprowadziła na rynki zewnętrzne luksusowej marki Efini, więc robią lepsze wnętrza. Ale od lat ściśle współpracuje z Toyotą i jak się dobrze przyjrzysz to Mazda 3 i Corolla od lat są blisko spokrewnione. Mazda 3 w Japonii jest dostępna z hybrydowym napędem Toyoty. A żeby ze sobą
@piwakk: To już kwestia gustu, moja żona nie trawiła mojego M-B 560SEC, za którego większość Mirków oddałaby nerkę. Śmiała się, że ciosany przez drwali.
@nick230: vw ma laga żeby spełnic idiotyczne normy eko narzucane przez UE - odpalasz tryb sport i będzie lepiej albo oddać auto na chiptunning tylko trochę ryzyko bo gwarancja..
@nick230: Trochę nie rozumiem o czym piszesz. Miałem na weekend poliftowego Tiguana z tym samym silnikiem i byłem zaskoczony jak dobrze to jeździło. Oczywiście nie był to potwór, ale bardzo sensownie się rozpędzał - reakcja na dodanie gazu też była miła, a przecież to dość spore auto. Skrzynia sprawnie redukowała kiedy trzeba, nie było efektu zamulenia, przy ruszaniu także.
Natomiast hybryda zawsze będzie bardziej responsywna za sprawą silnika elektrycznego, który reaguje
@elbereth: chr 184kuce gr sport ale nie ta najnowsza wersja z 2024 Jestem bardzo zadowolony. Ale ja głównie pykam po miescie i może 50 km za Kraków kilka razy
@nick230 super. Mam nadzieje ze dobrze sie jezdzi. W mnie w robocie sporo ludzi bralo CHRy z tym silnikiem, ale oczywiscie nie gr sport. Raczej chwlili, ale auto raczej dla pary a nie dla rodzinki. Bagazniak raczej nie uswiadczysz ;) Mam nadzieje ze sie sprawuje!
@elbereth: jeździ jak bajka, płynnie, bez szarpania. Z corolli cross zrezygnowałem przez jakość. Racja co do pojemności, słaby bagażnik i ciasno w środku, dla rodziny się nie nadaje :)
Ogólnie nakreślę sytuacje, że jeżdżę 20 letnim 85 konnym dieslem i szukam nowego auta z salonu, początkowo poszedłem na jazdy próbne do toyoty (rav4, corolla cross) i lexusa ux 250h bo szukam czegoś bardziej do miasta więc hybryda jak złoto. Ale, że się #!$%@?ło zamówienie na Corollę Cross to zostałem z niczym i pojechałem do volkswagena zobaczyć jak pracuje to słynne dsg.
Nie powiem, jak zrobię kick down to w końcu przyspieszy i to ładnie. Ale Paaaaaniee, włączam się do ruchu na a4, dokładam gazu - nic, lag w #!$%@?, potem jedzie, ale się okazuje za mocno przyspiesza, więc trochę zwalniam, tak samo w mieście, na światłach, na skrzyżowaniu - tak jakby samochód robił sobie samowolkę i sam przyspieszał kiedy mu się podoba, w ogóle nie mogę mu zaufać czy zdążę na żółtym przejechać i pojechać za samochodem - może i zdążę ale za mocno depnę gazu i się #!$%@?ę w ciąg samochodów jadących, którym sie udało przejechać . No nic, domyślam się, że do tego trzeba się przyzwyczaić i zapamiętać jak reaguje ten wóz, ale jak dla mnie masakra. Już nie mówiąc o niewygodnym krześle kierowcy niby z pakietem ergo wiec full wypas, ale podparcie lędźwiowe - a właściwie jego brak bo tego podparciem nie można nazwać, spowodował, że po 2x1h jazdy miałem ból pleców.
Wsiadłem do swojego gruza i pierwszy raz po wyjściu z salonu pomyślałem sobie "o #!$%@?, moim gruzem się lepiej jeździ xD"
A w toyocie - ruszasz delikatnie pedał i rwie do przodu elegancko - mówię o Corolli Cross 5 generacja hybrydy, płynnie wszystko, bez zacięć.
Wracam do toyoty i albo wypożyczę cos czekając na produkcję albo nie wiem, może honde hrv spróbuję jeszcze.
Mam nadzieję usłyszeć od Was, że chociaż mocniejsze silniki 190km w dsg pracują normalnie.
EDIT: natomiast trzeba powiedzieć, że jak na auto za 140 tys nie jest tak tragicznie z plastikami i wykończeniem jak w nowym modelu Corolli Cross, które zamówiłem za 180k. Więc czułem się w nim dobrze, podobno w wersji poliftingowej to poprawili. Natomiast toyota nie wiem co #!$%@? ostatnio z jakością materiałów. Obczajcie ten wiszący wydech xDDD
#motoryzacja #samochody #leasing #toyota #lexus #volkswagen
@nick230: Ich moc i elastyczność nadrabia lipne zachowanie dsg.
@nick230: myślę że nie powinieneś porównywać tak tego 1:1, bo sama autonomia to całkiem inny półka w bmw, pozostałe systemy pewnie podobnie...
@kolejny_wolny_nick: multimedia poprawili już i są świetne.
A CVT w mieście dość szybko się nauczyłem jeździć, że mało kiedy wyje.
@igik1234: Potrafią i nazywa się to Lexus ale $ x2
Komentarz usunięty przez autora
Natomiast hybryda zawsze będzie bardziej responsywna za sprawą silnika elektrycznego, który reaguje
Jestem bardzo zadowolony. Ale ja głównie pykam po miescie i może 50 km za Kraków kilka razy
Mam nadzieje ze sie sprawuje!
Racja co do pojemności, słaby bagażnik i ciasno w środku, dla rodziny się nie nadaje :)