Wpis z mikrobloga

Byłem dzisiaj na jeździe testowej vw t roc 1,5 automat 150km i jezusie narazejski już wiem czemu ludzie kupują nudne, ale sprawdzone toyoty.

Ogólnie nakreślę sytuacje, że jeżdżę 20 letnim 85 konnym dieslem i szukam nowego auta z salonu, początkowo poszedłem na jazdy próbne do toyoty (rav4, corolla cross) i lexusa ux 250h bo szukam czegoś bardziej do miasta więc hybryda jak złoto. Ale, że się #!$%@?ło zamówienie na Corollę Cross to zostałem z niczym i pojechałem do volkswagena zobaczyć jak pracuje to słynne dsg.

Nie powiem, jak zrobię kick down to w końcu przyspieszy i to ładnie. Ale Paaaaaniee, włączam się do ruchu na a4, dokładam gazu - nic, lag w #!$%@?, potem jedzie, ale się okazuje za mocno przyspiesza, więc trochę zwalniam, tak samo w mieście, na światłach, na skrzyżowaniu - tak jakby samochód robił sobie samowolkę i sam przyspieszał kiedy mu się podoba, w ogóle nie mogę mu zaufać czy zdążę na żółtym przejechać i pojechać za samochodem - może i zdążę ale za mocno depnę gazu i się #!$%@?ę w ciąg samochodów jadących, którym sie udało przejechać . No nic, domyślam się, że do tego trzeba się przyzwyczaić i zapamiętać jak reaguje ten wóz, ale jak dla mnie masakra. Już nie mówiąc o niewygodnym krześle kierowcy niby z pakietem ergo wiec full wypas, ale podparcie lędźwiowe - a właściwie jego brak bo tego podparciem nie można nazwać, spowodował, że po 2x1h jazdy miałem ból pleców.

Wsiadłem do swojego gruza i pierwszy raz po wyjściu z salonu pomyślałem sobie "o #!$%@?, moim gruzem się lepiej jeździ xD"

A w toyocie - ruszasz delikatnie pedał i rwie do przodu elegancko - mówię o Corolli Cross 5 generacja hybrydy, płynnie wszystko, bez zacięć.
Wracam do toyoty i albo wypożyczę cos czekając na produkcję albo nie wiem, może honde hrv spróbuję jeszcze.

Mam nadzieję usłyszeć od Was, że chociaż mocniejsze silniki 190km w dsg pracują normalnie.

EDIT: natomiast trzeba powiedzieć, że jak na auto za 140 tys nie jest tak tragicznie z plastikami i wykończeniem jak w nowym modelu Corolli Cross, które zamówiłem za 180k. Więc czułem się w nim dobrze, podobno w wersji poliftingowej to poprawili. Natomiast toyota nie wiem co #!$%@? ostatnio z jakością materiałów. Obczajcie ten wiszący wydech xDDD

#motoryzacja #samochody #leasing #toyota #lexus #volkswagen
nick230 - Byłem dzisiaj na jeździe testowej vw t roc 1,5 automat 150km i jezusie nara...

źródło: comment_1670085523LOvvSqmGNZuWiTyw1Q2t98.jpg

Pobierz
  • 34
@nick230 jezdze VW 2.0 Tsi 190km Passatem i Corrola 2.0 180km i to sa dwie zupelnie rozne kultury pracy.
Corolla swietna na taxi w miescie
Passat to krązownik uniwersalny, ale zdecydowanie lepszy w trasy i w dynamiczna jazde.

Jazda Corolla to #!$%@? odkurzaczem na sterydach.
Jazda Passatem to przyjemnosc i delektowanie sie DSG

Kazdy z samochodow ma swoje wady i zalety. Ciekawa jest roznica baku. W Corolli leje max 38 litrow benzyny.
@nick230 nie jezdzilem 1.5 id VAGa. Przez 5 lst jedzilem Paskiem 1.8Tsi Manual 320nm / 180km i to tez byla czysta przyjemnosc. Odkad jezdze automatem niespecjalnie tesknie do manuala, alle do tamtego modelu mam duzy sentyment. 150k km zrobione i zero problemow
@nick230: przecież pisałem wczoraj? Że VW to gówno na kołach xD
Dsg jest beznadziejna w krytycznej sytuacji. Jak widzę że już i teraz muszę przyspieszyć, to jak wcisnę w podłogę, to ona redukuje, podwyższa obroty i dopiero rwie z kopyta, 0.5sek to dużo a tyle to trwa. No albo powstrzymam wyuczony od 20 lat odruch wciskania w podłogę, to jako tako ruszy.
Na co dzień, i bez nieprzewidzianych sytuacji, dsg jest
@nick230: ma być lag jak wciśniesz gaz bo testy spalin są mierzone od kiedy właśnie ten pedał zostanie wciśnięty ¯\_(ツ)_/¯

Podstawowy chiptuning aut z DSG zakłada właśnie usunięcie tego eko gówno zachowania.
Do czego teraz nie wsiądziesz to mniej lub bardziej jest upośledzone "pseudo ekologią" która i tak nie służy środowisku.
@nick230: Ten niby „lag” zdarza się w momencie gdy na wyświetlaczu pojawia się ikonka „eco” czyli silnik odłącza 2 cylindry. Znam dwa sposoby na pozbycie się tego: włączasz tryb sport, albo zmieniasz biegi łopatkami przy kierownicy. Btw w tym budżecie sprawdz sobie Cuprę Formentor. Większa trochę od T-Roca, kosztuje te same pieniądze, ma fajne wyposażenie. Mam 1.5 DSG, jeżdże głównie po mieście, mocy jest wystarczająco. DSG działa mega dobrze. W Toyocie