Wpis z mikrobloga

Wytłumaczy mi ktoś jak działają przedmuchy na pierścieniach na tłokach w dieslu bo nie rozumiem.

Mam taki przypadek że leje mi się olej z silnika do wydechu. Widać to po tym jak na łączeniu turbiny z downpipe jest ciągle mokro - zaznaczyłem to na zdjęciu, jak się mocno wklepie gaz to przez kilka sekund kopci na biało jak wypala ten olej który wpada do wydechu, oraz z odmy kopci mi się jak z lokomotywy - https://streamable.com/i5b9qb wężyk z odmy w pokrywie zaworów mam poprowadzony do oiltanka, i z oiltanka idzie wężyk w atmosferę i właśnie na tym filmiku widać jak dymi z tego wężyka

mechanicy mówią że to pierścienie się obróciły na tłokach i niby się robią przedmuchy i dlatego tak mocno kopci z odmy bo to te przedmuchy i olej w środku turbiny to też wina przedmuchów. Tyle że mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to są za przedmuchy, jakby czego to podmuch i którędy on idzie i jak może powodować że dostaje się olej do środka turbiny?

którędy może się dostawać olej do kolektora wydechowego, przez te #!$%@? pierścienie na tłokach?

nie jest to wina turbiny bo jak kupiłem auto to już tak było, w tym czasie zmieniłem turbo 2 razy więc ten sam problem występuje już na 3 turbinach. Dużo ludzi mi mówi że to kwestia zapchanej odmy dlatego tak wali olej w wydech. Ale tu też nie rozumiem bo a) odmy nie mam podłączonej do dolotu tylko leci to w ziemię b) jakby to mogło się dziać bo skoro taka ilość spalin się wydostaje odmą jak na filmiku to raczej musi być drożna? tak czy inaczej zamówiłem już nową tak dla pewności żeby to wyeliminować.

Pokrywą zaworów mi nie wywala oleju, bagnetem też nie, wtryskiwacze nie leją, korekcje mnie więcej od -0.15 do 0.20 na wszystkich, prawdopodobnie był regenerowane wiele lat temu i to by się zgadzało, sterownik turbiny zmieniany, strojone auto było kilka razy. Jeden mechanik mi powiedział żeby odpalić silnik i odkręcić korek oleju i go zostawić i zobaczyć czy skacze mocno i w nieregularnych odstępach czasu bo to by też mogło oznaczać przedmuchy ale tak zrobiłem i korek sobie leży i nie ma żadnego podskakiwania. Jak otworzę korek oleju to nic wielkiego się nie dzieje, delikatnie się kopci z niego, moc jest taka jak powinna.

bmw e46 330d 204 m57n euro4 sterowanie elektroniczne

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #bmw
sha128 - Wytłumaczy mi ktoś jak działają przedmuchy na pierścieniach na tłokach w die...

źródło: comment_1669727846Iimcq8PgZiXGzEwEfrKx0I.jpg

Pobierz
  • 9
@sha128: Takie przedmuchy robią się kiedy pierścienie się kończą lub są zapieczone. Sprężane powietrze w komorze spalania przedostaje się w sporej ilości do skrzyni korbowej i stąd ten dym.
Gdy odma jest niedrożna to rośnie poziom oleju poprzez wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej. Czasem ciśnienie jest tak duże, że potrafi wyrzucić olej przez bagnet.
Na początek niech mechanik sprawdzi jakie masz ciśnienie sprężania na tłokach, potem uszczelniacze zaworowe szczególnie wydechowe bo
mechanik sprawdzi jakie masz ciśnienie sprężania na tłokach


@ManiacTeam: to będę musiał zrobić sam bo mam samych takich partaczy że im z niczym nie ufam

potem uszczelniacze zaworowe


@ManiacTeam: tutaj nawet jakbym chciał to moi mechanicy się tego nie podejmą bo się boją że im zawory spadną jak będą to robić bo temat też już przerabiałem jak szukałem miejsca gdzie mi wymienią sprężynki zaworowe na twardsze

@ManiacTeam: dzięki za
@ManiacTeam: a w teorii jakbym ściągnął kolektor wydechowy, to jak przedmuchy mam np. tylko na 3 tłoku to tylko trzeci bank w kolektorze powinien być zalany olejem?

bo pokrywa zaworów i kolektor wydechowy był ściągany kilkanaście razy ale nikt mi wtedy nie podpowiedział że to mogą być przedmuchy i nigdy nie zajrzeliśmy do środka tych kolektorów
O tym mówimy?


@sha128: Tak, dokładnie o tym. Tylko lepiej użyć porządnego magnesu do zabezpieczeń i porządnych szczypców do uszczelniaczy.

a w teorii jakbym ściągnął kolektor wydechowy, to jak przedmuchy mam np. tylko na 3 tłoku to tylko trzeci bank w kolektorze powinien być zalany olejem?


Teoretycznie tak. Najlepiej jednak zrobić to po jakimś dłużnym postoju.
@sha128: Może być też tak, że poprzez wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej jest utrudniony spływ oleju z turbiny i wywala go przez uszczelnienie gorącej muszli. Dlatego najpierw zdiagnozuj co się dzieje.

mechanicy mówią że to pierścienie się obróciły na tłokach


Pierścienie na tłokach się nie obracają, powinny być założone 120 stopni względem siebie i tak pracują w cylindrze. Chyba, że ktoś zmieniał, zapomniał ustawić, olał temat i kupiłeś auto z tym
@sha128: O panie to niestety nie będą tylko pierscienie które ustawiły sie zamkami w jednej lini.
Cieknie Ci z turbiny ponieważ przy takich przedmuchach do komory korbowej tworzy sie tam ciśnienie przez to olej z turbiny nie spływa swobodnie i wyrzuca go przez uszczelnienie na stronę gorącą turbiny. Korka na wolnych obrotach Ci nie podniesie bo jest za małe obiążenie silnika wiec to co widać na filmiku gdzie masz przdmuchy na
@sha128: chodzi o to , że kompresja w cylindrze wydostaję się przez uszkodzonę pierściene na tłoku lub sam tłok i dostaję się do skrzyni korbowej .
Tam robi dodatkowe nadciśnienie z którym układ odmy nie może sobie poradzić. I tak jak pisali poprzednicy szuka ujścia jakąś inną drogą niżeli zaprojektowany układ odmy . Często tak jak u ciebie blokuje spływ z turbiny i ten olej wywala w wydech. Często też wali