Wpis z mikrobloga

#rak #nowotwory #onkologia #medycyna

Mam w rodzinie chorą osobę na raka trzonu szyjki macicy. Dostała chemioterapię, a po zakończonej terapii miała odbyć się operacja usunięcia (nie wiem czego dokładnie, nie jestem lekarzem) chorej tkanki. Na trzy dni przed operacją ma wykonać badanie tzw. Izotop.
Mi lekarze nie udzielają żądnych informacji bo rozmawiają tylko z najbliższą osobą w rodzinie, a ta osoba z kolei nie potrafi zadać odpowiednich pytań i w sumie to nic nie wie poza frazesami.

Zasadnicze pytanie brzmi:
Ktoś z was się orientuje co to za badanie ten izotop i czemu ma służyć skoro i tak jest już wyznaczony termin operacji?
Czy chora od tego badania może poczuć się gorzej w sensie czy może ono jej zaszkodzić?


Chodzi o to, że lekarz, który będzie operował, twierdzi że wynik tego badania jest niepotrzebny, a operacja i tak się odbędzie, a inny lekarz, który dostał wgląd do wyników wszystkich badań twierdzi, że to trzeba zrobić przed operacją i nie wiem kogo słuchać.
  • 11
@hurb: Dzięki za info.

Dla potomnych: Z opisu badania, który wygooglowałem wynika, że zazwyczaj nie jest ono szkodliwe dla pacjenta, nie wymaga specjalnego przygotowania, a po badaniu pacjent powinien wypić wodę, żeby się jak najszybciej oczyścić.

O ile lekarz nie zaleci inaczej, badanie scyntygraficznie nie wymaga specjalnego przygotowania. Po badaniu pacjent powinien wypić ok. 1,5 litra wody, by jak najszybciej wydalić wraz z moczem podany radioizotop. Zwykle po badaniu scyntygraficznym nie
@hurb: Tak masz rację, na 100% było już konsylium i tam właśnie zdecydowano, że operacja się odbędzie. Dlatego mnie to zdziwiło, że najpierw ustalono operację a dopiero potem badanie, które jeszcze przed operacją ma się odbyć, a przynajmniej mi to tak przedstawiła sama chora. Między jednym a drugim wydarzeniem upłynął około tydzień.

Wczoraj bliscy chorej dostali telefon, że to badanie może się nie odbyć teraz tylko ZA MIESIĄC, bo czegoś tam