Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#motoryzacja #samochody

Cześć motoryzacyjne mirasy. Po serii nieprzyjemnych zdarzeń postanowiłem dać szansę benzynie. Mam do wydania około 25 tysięcy PLN. Całe życie jeździłem dieslem, więc szukam czegoś, co będzie miało jakąkolwiek moc i moment obrotowy. Mój obecny samochód ma 90 KM, jakieś 200 Nm i rozpędza się w 12.6 s do setki. Moja standardowa trasa to 30-35 km w jedną stronę. Jakieś 20 minut na trasie i około 10 w mieście.

Byłoby fajnie, gdyby mój przyszły samochód w takich warunkach palił w okolicach 6,5 litra benzyny przy trzymaniu prędkości 110 km/h i bez częstego przyspieszania/hamowania.

Oprócz tego będę bardzo cenił, jeśli korozja nie będzie mnie jakoś bardzo gnębić oraz żeby nie trzeba było często stać z nim w kolejce do mechanika.

Jeśli chodzi o budę, to potrzebuję 5 drzwi i bagażnika, który zmieści coś więcej niż płyn na dolewki, kombinerki, parę kluczy i zakupy na następny tydzień.

Znajdzie się coś dla mnie z takimi wymaganiami? Chciałbym spróbować czegoś innego niż Opel, Ford i Fiat. Mam też uprzedzenia do Renault
  • 46
@Hehehe115: Pisząc taki komentarz nie jest możliwe żebyś miał bliższy kontakt z tymi silnikami, więc nie rozumiem czemu je odradzasz. A wywód o braku reakcji na gaz w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest niedorzeczny..
@111ms: Bo jest tam turbina? Ten silnik na nadmuchanie jej potrzebuje dużo czasu i stąd ten turbo lag. Jeździłem 1.0 ecoboost, awarii nie miał żadnej, ale było to pół roku jazdy. Co do jazdy, był to po prostu słaby silnik z opóźnieniem i niczym specjalnym nie błyszczał. Spalanie te nie było jakieś cudne, a jazda takim mułem żeby spalił 1l mniej to nie dla mnie. Swoją drogą jeżdżąc nim w miarę
@Hehehe115: chłopie weź naucz się jak działają silniki spalinowe z doładowaniem i bez, o większej i mniejszej pojemności, dopasuj do tego technikę jazdy, a potem wróć tutaj i przeproś za te bzdury co wypisujesz, bo zęby bolą jak się to czyta...
@bidzej: Generalnie silniki turbo z reguły mają lepszy dół niż wolnossące, ale tutaj NM jest bardzo mało i już silniki 1.8 wolnossące mają go więcej, w dodatku w niższych partiach obrotowych, więc nie wiem w jaki sposób taki silnik miałby być lepszy niż 2.0? Ma mniej mocy i niższy moment obrotowy osiągany przy wyższych obrotach, co za tym idzie taki silnik trzeba kręcić jeszcze wyżej niż takie wolnossące 2 0 żeby
@bidzej: No domyślam się, że nie masz. A wiesz czemu? Bo nie masz pojęcia o silnikach. 1.0 125KM 175Nm, 5600/3600 - obroty przy których osiąga max. Moc i max. Moment obrotowy. Dla porównania BMW e46 2.0 150KM przy 5900rpm 190Nm przy 3500rpm. Ma wyższy moment przy niższych obrotach niz ten ecoboost, a podałem pierwszy z brzegu silnik.
@Hehehe115: I co z tego? Oczekujesz, że litrowy silnik będzie się zachowywał jak 2x większy, bo ty tak chcesz i nie umiesz pojąć idei dobierania biegów do charakterystyki silnika? Weź idź być śmieszny gdzieś indziej.
@bidzej: Napisałeś, że żaden silnik do 2.0 nie zbiera się tak dobrze jak to 1.0 z turbo. Ze każdy kto jeździł tym ecoboostem nie wróci do wolnossącego 2.0 co jest wierutną bzdurą, bo ten silnik nie jest w żadnej płaszczyźnie mocniejszy czy elastyczniejszy. To właśnie to 1.0 trzeba kręcić żeby po górkę wyjechać czy ruszyć jak jest pełny stan w aucie. Umiem dobierać przełożenia, tylko problem w tym, że przy chęci
jeżdżąc dynamicznie trzeba auto trzymać na obrotach i wtedy pali po prostu dużo


@Hehehe115: po to masz biegi, żeby w momencie przyspieszania redukować, a potem toczyć się na wysokim biegi. Tak się jeździ takimi małymi silnikami. Dzięki temu dynamika jest na dobrym poziomie, a spalanie robisz bez problemu niskie. Najpierw piszesz jakbyś rozumiał o co chodzi, a potem, że dusisz silnik na wysokim biegu i wychodzi ci duże zużycie paliwa.

Nigdzie
@bidzej: Tylko, że w dowolnej 2- litrówce zakładasz gaz i przy takiej samej jedzie spali może 2 litry więcej. W dodatku nie musisz redukować do dwójki żeby wyprzedzić traktor. Miałem 2.0 i 1.8 w gazie i przy tej samej jeździe jak 1.0 ecoboost w tourneo paliły jakieś 2-3 litry więcej... Gazu. Czyli benzyny jakaś litra więcej, a oba te auta były dużo mocniejsze i szybsze. Jak ktoś jeździ dynamicznie (jeśli można
@MamByleJakiNick: @Hehehe115: zakładasz gaz do ecoboosta i jeździsz jeszcze taniej ¯\_(ツ)_/¯

Jak ktoś jeździ dynamicznie (jeśli można w ogóle tak nazwać jazdę 1.0) to można zapomnieć o tych 6 litrach, bardziej 8.

napisałem wyżej już nie raz, że to jest bzdura.
@bidzej: tak lpg do bezpośredniego wtrysku, jeszcze wyższe koszty eksploatacji i mniejsza moc i Nm przemawiają za tym silnikiem. Stary to, de Ty masz auto z tym #!$%@? silnikiem to nie znaczy, że jest najlepszy. Obecne Mazdy z skyaktiv palą mniej, a przy tym przynajmniej jadą...
@bidzej: nów porownaniu do ecoboost to jadą dużo lepiej i łatwiej w nich osiągnąć niskie spalanie, nie trzeba się 5 minut rozpędzać do 90-ciu żeby nie wyskoczyć po za 6l/100km. Ale szkoda z Tobą gadać, bo nie masz żadnego pojęcia o mechanice. Zakładaj sobie gaz do ecoboosta i jeździj taniej i elastyczniej niż wolnossącym 2.0... Nie rozmawiam z Tobą dalej, bo pojęcia o mechanice nie masz żadnego, pozdro i powodzenia, bo