Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#motoryzacja #samochody

Cześć motoryzacyjne mirasy. Po serii nieprzyjemnych zdarzeń postanowiłem dać szansę benzynie. Mam do wydania około 25 tysięcy PLN. Całe życie jeździłem dieslem, więc szukam czegoś, co będzie miało jakąkolwiek moc i moment obrotowy. Mój obecny samochód ma 90 KM, jakieś 200 Nm i rozpędza się w 12.6 s do setki. Moja standardowa trasa to 30-35 km w jedną stronę. Jakieś 20 minut na trasie i około 10 w mieście.

Byłoby fajnie, gdyby mój przyszły samochód w takich warunkach palił w okolicach 6,5 litra benzyny przy trzymaniu prędkości 110 km/h i bez częstego przyspieszania/hamowania.

Oprócz tego będę bardzo cenił, jeśli korozja nie będzie mnie jakoś bardzo gnębić oraz żeby nie trzeba było często stać z nim w kolejce do mechanika.

Jeśli chodzi o budę, to potrzebuję 5 drzwi i bagażnika, który zmieści coś więcej niż płyn na dolewki, kombinerki, parę kluczy i zakupy na następny tydzień.

Znajdzie się coś dla mnie z takimi wymaganiami? Chciałbym spróbować czegoś innego niż Opel, Ford i Fiat. Mam też uprzedzenia do Renault
  • 46
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Msciwy_pterodaktyl: tylko że Nissan ma bardzo wiele wspólnego z Renault i jakoś nie przepadam za wszelkimi suvami. Jeszcze nie tak dawno temu szukałem kombi w dieslu, ale teraz jestem skłonny przeprosić się nawet z sedanami, jeśli tylko znajdę jakiś dobry egzemplarz
@M13X: temat rzeka, jakbyś chciał dalej diesla do może Polo 5gen z 1.6 TDI, jak bena to może udałoby się znaleźć Fiestę MK7 z 1.0 ecoboost. Wiem, że Forda miało nie być, ale wolę polecić coś młodszego, bo ze starszymi autami to jest raczej studium przypadku.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@111ms: będąc szczerym wstępnie myślałem o pojemnościach między 1.6 a 2.0. Mam trochę górek po drodze i słabsze silniki paliły mi na tych trasach tyle samo co większe, a komfort poruszania się był gorszy
@M13X: z doświadczenia myślę że te jednostki bez problemu by wystarczyły. Jak chcesz większą benzynę to wyklucz spalanie 6,5 l, jak chcesz większego diesla to trzeba szukać np. 2.0 TDI CR
@M13X: Megane 3 1.6 pali około 6-7l w takim cyklu, ale demont prędkości to nie jest. Ja bym brał po prostu coś w gazie - wtedy i 3.0 sobie możesz wziąć i wyjdzie taniej niż 1.0 w benzynie czy jakiś diesel.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@111ms: a pomijając kwestię spalania 6,5 litra na 100, jakie benzyny mają dobry stosunek mocy do spalania i przy okazji jako całość z resztą samochodu nie sprawiają wielkich problemów? Myślałem nad poszukaniem czegoś u japońców, tylko boję się rdzy

Co do spalania do z oplowskiego 1.6 85 KM wykręcałem w takich warunkach 7/100 przy zerowych temperaturach, choć stan silnika i sprzęgła nie należał do najlepszych, a ja nie oszczędzałem ani trochę,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Hehehe115: a masz jakąś nadającą się do gazu propozycję, w której da radę zamontować butlę większą niż 50 litrów bez ograniczania funkcjonalności bagażnika?
@M13X: 1.4 TSI EA211, 1.0 EcoBoost, 1.0 TSI , 1.33 TCe, 1.4 BoosterJet. To są silniki z którymi miałem dłuższą przyjemność i bardzo polecam, ze względu na elastyczność + przyjemne spalanie 5,5 - 6,5 l / 100k km
Mało jeżdżę japońcami więc cięzko mi jest się wypowiedzieć, chociaż ostatnio znów miałem okazję jeździć 1.6 od Toyoty (Corolla 2019) którym jeszcze jeździłem w Avensisie (chyba nic nie zmienili przez tyle lat), to
@M13X: A czemu chcesz bulte większa niż 50l? Moim zdaniem 1.0 ecoboost itp. To jest porażka, strasznie opóźniona reakcja na gaz, moc bez szału, a spalanie 6l to się da osiągnąć jedynie jeżdżąc jak totalny emeryt. Tsi to raczej bardzo awaryjne silniki, niby je coś tam poprawiali od jakiegoś rocznika, ale są tacy co dalej narzekają. Ogólnie vagi od dawna nie mają nawet przezwoitego silnika, nie mówiąc o dobrym. 1.6 od
Moim zdaniem 1.0 ecoboost itp. To jest porażka, strasznie opóźniona reakcja na gaz, moc bez szału, a spalanie 6l to się da osiągnąć jedynie jeżdżąc jak totalny emeryt.


@Hehehe115: musisz popracować nad umiejętnościami machania tym śmiesznym patykiem co jest między siedzeniami. Fordowi można wiele zarzucić, ale te silniki to najlepsze małe trzycylindrówki na rynku. Jeżdżą jak zloto, lepiej od wszystkiego wolnossącego poniżej 2 litrów.
Bez problemu zrobisz tym spalanie 6-6.5 litra
@bidzej: Stary, ja 3.2 v6 potrafię zejść do niecałych 10 litrów jeżdżąc normalnie, te 1.0 zamulając ma problem zejść poniżej 7l. W dodatku turbina ma strasznego laga i nie mów, że nie, reakcja na gaz w podłogę zaczyna się może po sekundzie. Moim zdaniem dużo lepszym wyborem będzie coś wolnossące go z gazem, mniejsza awaryjność i można sobie pozwolić wtedy na jakąś normalną pojemność.
te 1.0 zamulając ma problem zejść poniżej 7l


@Hehehe115: nie, nie ma.

reakcja na gaz w podłogę zaczyna się może po sekundzie


no więc mówię ci, że musisz popracować nad zmianą biegów. Jeżeli oczekujesz od litrowego silnika reakcji na gaz jak od znacznie większego, to się nie dziw. Z takimi silnikami trzeba się obchodzić inaczej niż z wolnossakami, bo inaczej rzeczywiście nie jadą, ale za to dużo palą. Natomiast jak ogarniesz
Myślałem nad poszukaniem czegoś u japońców, tylko boję się rdzy


@M13X: Nie wiemy w które roczniki celujesz. Ale i Toyoty 1,6 i Hondy 1,8 raczej potrafią się zmieścić w tych 6,5 na trasie. Ojciec ma Civica z 2013 i rzeczywiście jak zaglądnąć za plastikowe osłony nadkoli w kierunku progów, to nadaje się już do oczyszczenia i pomalowania. Belka skrętna też wygląda jakby miała z 15-20 lat. Ale poza tym auto dość
ear Vector 4Sea


@M13X: Civic Ufo 1.8 140km spełnia wymagania poza momentem obrotowym. Trzeba go kręcić żeby jechał. Spalanie w delikatnej trasie poniżej 7L jak najbardziej do zrobienia. Bagażnik jest duży jak na kompakta.
@bidzej: Biegów bardziej emerycko zmieniać się już nie dało, jeździłem średnio koło 90km/h, więc prędkość najbardziej ekonomiczna. Przyspieszanie z ćwiartką gazu max. Do tego zmiana biegów przy 2000rpm. Elastyczność i reakcja na gaz fatalna, czy nie chce się wrócić do 2.0? 1.8 było dużo żywsze, miało więcej mocy i ogólnie lepiej ją oddawało, do tego oczywiście lubiło się z gazem. Przy takiej samej jeździe spaliło może z 2 litry więcej... Gazu.
@bidzej: Sprawdziłem z ciekawości ile to ma Nm i jaki jest jego przebieg, jest gorzej niż myślałem. 20 letni silnik z e46 1.6 ma więcej Nm w dodatku przy niższych obrotach. To takie auto z turbo, które ma wszystkie jego wady, ale żadnych zalet.
Biegów bardziej emerycko zmieniać się już nie dało


@ahehe115: no i właśnie o tym mówię. Dokładnie to jest recepta na jazdę może wolną, ale za to z dużym spalaniem.
Te silniki nie jadą momentem z dołu, tylko mocą, a więc obrotami.

To takie auto z turbo, które ma wszystkie jego wady, ale żadnych zalet.


Nom, Focus 1.0 lata równie szybko co e36/e46 z dwulitrowym R6, ale pali 30-50% mniej. ŻADNYCH zalet.